Pris och lanseringsdatum för Optimus Maximus

Permalänk
Korsordsguru

Nu får ni ta och nyktra till. Självklart är inte deras tilltänkta marknad fattiga studenter som hänger på datorforum utan antagligen de som skulle ha stor nytta av sådant här tangentbord professionellt. Om de lyckas sälja sina hundratalet tangentbord kommer de ju komma upp i större volymer allt eftersom och få ner priserna en aning. Detta med en kombination av att tekniken kommer att bli billigare med tiden och att eventuellt andra företag kopierar idéen. Även om de har ansökt om internationell patent och får patent i de flesta länder så lär kineserna kopiera detta ändå. Låt tiden ha sin gång. Snart (nåja) har vi här på swec också råd att köpa ett sådan här ska ni se.

Visa signatur
Permalänk

Finns ju massor med produkter som verkade svindyra, omöjliga att sälja för att itne säga onödiga, som idag finns överallt.

"bah - knapptelefon. Jag kollar inte på ringskivan när jag slår mitt nummer i alla fall" = ett exempel på när man klagar på en ny produkt på fel premisser. Tror inte knapptelefoner och AUX (tror jag det kallades)-systemet skapades p g a detta trots att många resonerade på detta sätt. Tror nog inte att de som är mest negativa bedömmer det enligt det användande som det faktiskt är tänkt till.

Se istället de pedagogiska fördelarna med det, eller hur detta kan skapa en annan marknad i framtiden där små barn kan lära sig spela piano på tangentbordet till exempel. Se förbi de egna gamerz/haxxors-behoven så märker ni nog snart att detta nog kan vara (eller kan komma att leda en utveckling som blir) ett gott redskap i fler fält än man tror.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

"spela piano på tangentbordet"

jaha hur genomtänkt var det? fingersättningen på ett piano liknar inte på något sätt det man kan ha på ett tangentbord, så det var en usel tankegång. vet du hur brett ett klaviatur är. får helt fel sättning om man skulle flytta över från tangentbord.

men helt klart finns det en marknad, annars hade det inte funnits.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti