Permalänk
Medlem

Wlan i min Nokia E65

helt enkelt, hur funkar det? jag har ju en trådlös router på mitt rum som telefonen hittar, men när jag väljer i inställningarna att jag vill använda den anslutningen istället för 3G så stannar allt upp, om jag till exempel ska använda msn eller kolla hotmail, det funkar bra med 3G men funkar inte alls med mitt internet hemma, kan nån förklara om jag behöver göra nått i luren eller routern.. tack på förhand

Permalänk
Medlem

du ska väl hämta program för wlan hos din teleoperatör
det fick jag göra till min p990i

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

med andra ord typ tre i detta fallet? på deras hemsida? hmm

Permalänk
Medlem

ja det kommer på sms

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varan
du ska väl hämta program för wlan hos din teleoperatör
det fick jag göra till min p990i

Det här låter konstigt. Jag behöver bara göra en sökning efter nätverk med min p990i och sen trycka anslut så är jag ansluten. Jag har inte tankat ner någonting.

Permalänk

Vad har tre med hans wlan att göra?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Vad har tre med hans wlan att göra?

det borde inte ha nåt med wlan att göra

""jag har ju en trådlös router på mitt rum som telefonen hittar, men när jag väljer i inställningarna att jag vill använda den anslutningen istället för 3G så stannar allt upp,""

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Använder du säkerhet i routern så kolla att telefonen stödjer den kryptering du kör.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Om routern är krypterad måste du göra de inställningarna först, sedan är det bara att köra t.ex. web läsaren och välja Wlanet du konfigurerat.

Har själv en E65 och har inte haft några som helst problem, och nej du ska inte ladda ner någonting från operatören.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
Använder du säkerhet i routern så kolla att telefonen stödjer den kryptering du kör.

vet inte, det krävs ju inget lösen eller så från telefonen, jag är uber nybörjare med routrar o sånt, ren tur att det funkar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Om routern är krypterad måste du göra de inställningarna först, sedan är det bara att köra t.ex. web läsaren och välja Wlanet du konfigurerat.

Har själv en E65 och har inte haft några som helst problem, och nej du ska inte ladda ner någonting från operatören.

till telia så skickade jag ett sms och fick alla inställningar till wlan och internet i retur bara att öppna meddelandet och sen starta om telefonen
fast jag har visserligen en p990 men det gör väl ingen skillnad

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Har liknande problem med min nyinköpa E65:a. Jag har en Belkin router hemma. Telefonen kopplar upp mot routern, telefonen finns med i Routerna lista, så de har en lokal ip tilldelad av DHCP serven. Men när jag väljer i telefonen att den ska anväda WLAN så händer nada....den bara tuggar och tuggar men de kommer inget.

Jag har testa att ta bort allt som har med kryptering att göra och de är fortfarande samma problem. Någon som känner igen detta?

Jag har abb hoss 3 och en Belkin router....

Någon som kan hjälpa mig?

/Stimo

Permalänk
Medlem

Jag bara scannar efter wlan och väljer börja surfa sen fungerar det.
Linksys wrt54G och telenor företagsabb.

Permalänk
Medlem

Då har jag lösning
Jag försökte hela tiden koppla upp mot 3s tjänster, så som planet3, mitt3, msn osv. Då går inte via WLAN...Detta för att dessa tjänster fungerar via deras nät enabart och inte via internet

Men alla annat funger, aftonbladet.se, hotmail.com ect ect ect