Info om Codec:ar så är ni snälla

Permalänk

Info om Codec:ar så är ni snälla

Tja fan.. det är så att jag hittade en gammal skiva här fullproppad med massa coola program.
Bland annat Codecs.

Det jag vill ha info om är va de olika är bra till och så, jag är inte så haj på Codecs, så jg vet inte om alla gör samma sak eller är bra på olika saker.
Men det är därför jag skriver här, för jag ska lära mig.

Det är så att det var 2 olika mappar, den ene hette Essential (Huvudsaklig , nödvändighet)
och den andra Extra (Extra )
Jag tar de i den ordningen jag skrivit.
Jag undrar asså va de olika programen och filerna gör och va det är för skillnad på de som ligger i essential respektive Extra.

Här kommer de jag vill få info om:
Essential:
AC3 (ac3filter_0_70b.exe)
ffdshow MPEG4 codec (ffdshow-20021213.exe)
(ffdshow-20040225.exe)
ReClock 1.3 (ReClock.1.3.dist.bin.zip)

Extra:
Divx 311 alpha (divx_311alpha.exe)
Nimo (Nimo50Build9Beta1.exe)
Xvid 1.0 RC3 (Xvid-1.0-RC3-29022004.exe)
(XviD-04102002-1.exe)
(XviD_Install.exe)

Tack för mig, och tack till dig om du svarar. Tack i alla fall annars.

Visa signatur

"SönderCrew" Is the shit

Permalänk
Medlem

Här kommer lite info, förhoppningsvis hjälper det.

ffdshow:
FFDSHOW is a DirectShow decoding filter for decompressing DivX, XviD, H.264, FLV1, WMV, MPEG-1 and MPEG-2, MPEG-4 movies. It uses libavcodec from ffmpeg project for video decompression, postprocessing code from mplayer to enhance visual quality of low bitrate movies, and is based on original DirectShow filter from XviD, which is GPL'ed educational implementation of MPEG4 encoder.

AC3:
AC3Filter is high quality freeware DirectShow audio decoder and processor filter used to decode audio tracks in movies (DVD, MPEG4 and others). It has a priority on wide functionality and convenient settings.

ReClock: (Senaste versionen, 1.7 beta 4)
The purpose of ReClock is to definitely get rid of jerky playback of AVI and MPEG material on a PC (or a PC connected to a TV). It's a DirectShow filter which is loaded in place of the default directsound audio renderer.

Nimo:
Codecpack innehållande massvis av olika codecs.

Xvid:
XviD Media Codec includes the open-source MPEG 4 codec, which comes from the same open-source project that was the basis for DivX 4.x/5.x. The XviD codec will enable you to watch XviD movies.

All information är saxad från www.free-codecs.com

Permalänk

Tack

Fett nice.

Skitbra.
Bästa svaret idag!
(Har lagt frågan i lite andra forum och sidor)

Tack så mycket

Visa signatur

"SönderCrew" Is the shit