HD-DVD eller Blu-Ray?

Permalänk
Medlem

Det jobbiga för oss konsumenter är ju att WOW hd-film, vad måste man ha, jo en fet plasma eller lcd med fullhd support för bästa bild, sanslöst mycket pengar som ska gå runt.

jag tänker fanimig sitta på min crt och dvd tills jag måste byta

Permalänk
Medlem

Öh?
Ingen som tvingar dig att byta.

Permalänk
Medlem

Du förstår mycket väl vad jag menar, med att köpa ett blir det 2 osv,

annars kommer blue ray att vinna, sony tänker inte förlora en gång till, och ps3 har gett det en bra start

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Jag avskyr Sonys ständigt överlägsna attityd och håller därför på HD DVD.

ska vi börja jämföra Sony och Microsoft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Jag avskyr Sonys ständigt överlägsna attityd och håller därför på HD DVD.

Antar att du inte gillar CD heller? Som oxå är en sak som flera bolag utvecklat och där Sony var ett av dom bolagen.

Inse att BD inte är Sonys egna baby, det är inte ens det största japanska bolaget som var med och utvecklade BD tillsammans.

BD är inte samma sak som Sony.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Verkar som det säljs fler Blu-Ray filmer i nuläget än HD-DVD, om man till ex kollar på amazon.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Jag själv tror att Blue-Ray kommer vinna, men man får väl se vad som händer.

och detta är baserat på vilka fakta?
HD DVD är mycket större än Blue-Ray i USA och inte att förglömma är det där den största filmindustrin finns.
Jag köpte PS3 i dagsläget så har HD DVD är stort övertag.
Jag hittade inte några intressanta titlar på Blue-Ray sidan utan däremot hittade jag några titlar på HD DVD som jag var intresserad att köpa.
Men jag tror inte det kommer finnas någon formatvinnare på ett bra tag. Blue-Ray kommer finnas i Asien oavsett trots att Playstation 3 floppade i övriga delar av världen. Bara i sverige fanns mer än 20 % kvar efter release datum i lager. Det kan jämföras med xbox360 som en del fick vänta till sändning nr 3 trots att de bokade långt innan. Jag vet en polare som fick vänta 5 månader på sitt exemplar. Anledningen är att det är för dyrt. Med extra handkontroll + 1 film + fjärrkontroll + 1 fjärrkontroll + hdmi kabel så gick paketet på 8 tusen för min del. Jag är besviken på köpet. Jag visste om att det inte skulle finnas några särskilt bra spel i starten eller att de skulle vara få utan jag köpte den enbart för blueray läsaren och jag kan konstatera att i nuläget att jag slängt åtta tusen i sjön. Det finns så bra kraft i maskinen men tack vare sonys rädsla för piratkopiering så har de gjort den till en vanlig konsol med stöd för skivuppspelning. Det finns inga vettiga titlar att tillgå än så länge på blue ray sidan men jag hoppas att det blir bättre. Men det ser inte ljust ut.
Jag hoppas HD DVD vinnner och det är vad de kommer att göra om inte något händer. Jag kommer i alla fall köpa en HD DVD spelare. Då är man garderad.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Den största filmindustrin finns i Bollywood sen länge.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Jag är besviken på köpet. Jag visste om att det inte skulle finnas några särskilt bra spel i starten eller att de skulle vara få utan jag köpte den enbart för blueray läsaren och jag kan konstatera att i nuläget att jag slängt åtta tusen i sjön.

Det finns inga vettiga titlar att tillgå än så länge på blue ray sidan men jag hoppas att det blir bättre. Men det ser inte ljust ut.
Jag hoppas HD DVD vinnner och det är vad de kommer att göra om inte något händer. Jag kommer i alla fall köpa en HD DVD spelare. Då är man garderad.

Ovanligt men kul att höra en PS3-köpare erkänna sin besvikelse (menar inget elakt, det är bara så vanligt att folk försvarar sin otroligt fantastiska PS3 med näbbar och klor). Jag förstår dock inte varför du inte tycker det ser ljust ut gällande kommande blu-raytitlar (pessimismen angående PS3-spel jämfört med X360 är dock befogad).

Även fast jag håller på HD DVD så kan jag ju inte förneka att en bredare studio-support för Blu-Ray bör innebära fler intressanta filmer i långa loppet.

Visa signatur

Memento mori...