Program som kan upptäcka filer med samma data

Permalänk

Program som kan upptäcka filer med samma data

Ja, vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men jag behöver ett program som kan leta reda på filer som har exakt samma data (Kommer använda det till bilder främst). Även funktion att du bort kopior vore bra

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Menar du ett program som hittar kopior eller samma filer med olika namn? Lite luddig fråga. Det var inte många dagar sedan en liknande tråd var uppe. Total Commander klarar att hitta kopior oavsett format. Sök så hittar du bättre svar.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Tack för svaren. Ja, jag menar filer som är likadana oavsett namn.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

Det är ju bara att scripta ihop något egentligen, köra en storlekcheck på filerna och om man hittar en match så kör man en md5/annan checksum för att se om den stämmer också. Gör den det så är det en identisk fil.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"