Super Talent 16 gigabyte ssd-hårddisk testad

Permalänk
Melding Plague

Super Talent 16 gigabyte ssd-hårddisk testad

På Anandtech har man testat en tidig version av Super Talents SSD16GB25/25M vilket är en solid state disk, ssd. Hårddisken är alltså baserad på nand-flashminne och är i formfaktorn 2,5 tum.

Läs nyheten: Super Talent 16 gigabyte ssd-hårddisk testad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid en början

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

skitläckert.
blir ju så trevligt när dessa små vänner ersätter det mekaniskt trasliga och slöa och ljudande...

Permalänk
Medlem

Så länge det finns en gräns på Write/Erase Cycles så kmr SSD vara i kolossalt underläge...förhoppningsvis kommer taket att höjas till löjligt stora mängder inom några år

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Så länge det finns en gräns på Write/Erase Cycles så kmr SSD vara i kolossalt underläge...förhoppningsvis kommer taket att höjas till löjligt stora mängder inom några år

Då får alla andra köpa dem, utom just du då.

Det där problemet är inte lika uttalat som det var i början. Som det ser ut nu håller de ändå längre än de flesta hårddiskar gör i snitt. Det är seriöst ovanligt att en mekanisk hårddisk håller över 5 år.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

kasst resultat

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
kasst resultat

mm =(

Skulle inte SSD diskar vara bättre än vanliga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Då får alla andra köpa dem, utom just du då.

Det där problemet är inte lika uttalat som det var i början. Som det ser ut nu håller de ändå längre än de flesta hårddiskar gör i snitt. Det är seriöst ovanligt att en mekanisk hårddisk håller över 5 år.

Du får gärna länka till något som stödjer det där. Tyvärr är de flesta artiklar om det fullständigt fel ute när de kollar MTBF timmar och hur mycket som sekventiellt behöver skrivas för att man ska råka illa ut. Det motsvarar verkligen inte verklighetens belastningar som är något extremt mycket värre för jusst den här bristen.

Den tystnad som varigt ang. detta problem tolkar jag som att det inte finns någon lösning.

Permalänk
Medlem

Detta är nog framtiden, ökar de bara hastigheterna så kommer det vara överlägset.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Varför gjorde dom ett "Acoustics Test"?

Permalänk
Medlem

Trevligt om man är sitter med en passivt kyld dator

Permalänk
Medlem

bra...

Mycket bra resultat för en så pass dålig läs/skriv -hastighet. De snabba accesstiderna gjorde mer än jag hade trott. Detta betyder att i laptoppar med speciellt 1,8" diskar så är SSD diskarna redan med så här dålig prestanda förbi de mekaniska. Nu återstår det ju bara att testa nån av de ssd diskar med 45-60 meg/s läs/skriv prestanda. Sedan är det att beställa.

Permalänk
Medlem

Med stora ögon läste jag artikeln utan att förvänta mig några underverk. Jag blev klart positiv till en del utav testen. Att en traditionell mekanisk HDD har högre skriv-/läshastigheter är känt sedan länge, därav förväntade jag mig inte heller alltför mycket.

Jag har själv ett Corsair Voyager GT USB 2.0-flashminne, som för övrigt testades här på SweC för inte så länge sedan. Skriv-/Läshastigheterna är bra mycket bättre på det än på SSD-disken i artikeln. Det får mig att tro att det bara handlar om en tidsfråga innan SSD-disken är förbi mitt flashminne och till slut ikapp den mekaniska hårddisken.

Och som nämnts har SSD redan en marknad, och det är den mobila...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X