Asus P35-serie avslöjad

Permalänk
Melding Plague

Asus P35-serie avslöjad

Trots att Intel inte har släppt P35-styrkretsen som har gått under arbetsnamnet Bearlake har en tysk återförsäljare publicerat information om tre stycken moderkort från tillverkaren Asus som bygger på denna styrkrets.

Läs nyheten: Asus P35-serie avslöjad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hmm:) gillade bytet till usb-portar.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Mkt intressant msåte jag säga

Permalänk
Avstängd

P5K3 Deluxe/WiFi-AP är det snyggaste moderkortet jag sett!

Permalänk
Hedersmedlem

Shit vad nice att PS/2 porten för musen var borttagen! <3

Permalänk
Medlem

Snart är väl PS/2 ute känns det som

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem

Skojjar ni? Häftigt att nån släppt information o.s.v, men kortfanskapen finns ju till och med redan i lager hos komplett, där är ju bara att åka ner o hämta upp ett

Själv får jag mitt Gigabyte P35 idag

//H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

PS/2 använder jag bara till tangentbordet för att installera windows, mitt abit nf7-s vill inte hitta usb-tangentbord utan drivrutiner ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
P5K3 Deluxe/WiFi-AP är det snyggaste moderkortet jag sett!

Agreed! Svart PCB FTW!

PS/2 porten väck?! Ljuv musik för mina öron. Fram med USB och Firewire och bort med legacy skit!

Och om de fixar drivisar för det tangentbord nämner skulle det bli kanon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
PS/2 använder jag bara till tangentbordet för att installera windows, mitt abit nf7-s vill inte hitta usb-tangentbord utan drivrutiner ;P

Kolla efter Legacy USB Support i bios

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Tycker heatpipe kylningen ser lite mesig ut jämfört med Gigabytes motsvarighet
http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/p35-dq6/g2.htm

Har också beställt ett DS4 från komplett, får se när det dimper ner i brevlådan.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Ang DDR2 vs. DDR3, så kolla på båda moderkorten. De har olika DIMM-slots. Den ena har "knölen" i mitten, den andra är off-center. Det betyder att de inte har samma minnen. Jag vet inte vilken som är vilken då jag inte har något DDR2-moderkort själv, men man bör ju kunna gissa sig till att P5K3 har DDR3 då.

Är jag verkligen den enda som tänkte på det?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Ang DDR2 vs. DDR3, så kolla på båda moderkorten. De har olika DIMM-slots. Den ena har "knölen" i mitten, den andra är off-center. Det betyder att de inte har samma minnen. Jag vet inte vilken som är vilken då jag inte har något DDR2-moderkort själv, men man bör ju kunna gissa sig till att P5K3 har DDR3 då.

Är jag verkligen den enda som tänkte på det?

Jag tänkte inte på det iallafall

Men Komplett listar P5K3 med DDR3 och resten av modellerna med DDR2.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag tänkte inte på det iallafall

Men Komplett listar P5K3 med DDR3 och resten av modellerna med DDR2.

Kul att SweClockers skriver en hel artikel om det att det "troligen" har DDR3 istället för DDR2 utan att ens titta på de bilder de själva lägger upp. Haha.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Nån som vet ngt om dessa kretsar? Vad är nytt och förbättrat liksom. Känns för tidigt att byta ut 965 korten tycker jag (kanske inte 975 korten). Och finns det ens DDR3 minnen att få tag på någonstans och till vilka priser?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

du jag har också funderat på vart man får tag i ddr3, men det kanske funkar med ddr2.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Kul att SweClockers skriver en hel artikel om det att det "troligen" har DDR3 istället för DDR2 utan att ens titta på de bilder de själva lägger upp. Haha.

Tror det råder lite förvirring kring modellbeteckningarna:

* P5K Deluxe: 2 299 kronor
* P5K3 Deluxe: 2 599 kronor

P5K3 måste givetvis vara ddr3-versionen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Är det verkligen 3st pci X16 jag ser bara 2st?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan säga att det råder stor förvirring om P35 just nu, får se om man får lite klarare besked snart Vi tycker alla att det är lite lustigt att korten säljs i butik men vi som har moderkort får inte avslöja mycket.

PS inte ens tillverkarna är 100% på vad som gäller...

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Endast en PS/2-port kvar att skrota! Iofs kan hårdvarustödet vara kvar och med möjlig kontakt få sina PS/2-kontakter, precis som COM och LPT på AT-moderkort.

En undran, varför två nätverksskort? Om två kassa (Realtek eller Marvel), varför inte ersätta med ett finfint 3Com eller Intel som avbelastar processorn?

Varför inte ha alla ingångar och utgångar för ljudet på ett och samma ställe?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Kan säga att det råder stor förvirring om P35 just nu, får se om man får lite klarare besked snart Vi tycker alla att det är lite lustigt att korten säljs i butik men vi som har moderkort får inte avslöja mycket.

PS inte ens tillverkarna är 100% på vad som gäller...

Det är väldigt konstigt, jag kommer nog få mitt innan ni får skriva om det för det är först den 11:e det släpps officiellt väl?

Tillverkarna måste ju veta vad som gäller iallafall vad som är tekniskt möjligt annars blir det många sura kunder däribland jag

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Vad finns det för anledning att köpa ett P35 moderkort? P965 har ju också stöd för 1333FSB, t. ex gigabyte DS3 rev. 3.3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det är väldigt konstigt, jag kommer nog få mitt innan ni får skriva om det för det är först den 11:e det släpps officiellt väl?

Tillverkarna måste ju veta vad som gäller iallafall vad som är tekniskt möjligt annars blir det många sura kunder däribland jag

Alltså det är förvirring kring vad media får respektive inte får berätta/lägga upp. Däremot kan vem som helst (privatperson) köpa ett kort och lägga upp vad de vill. Men jag kan inte göra det Känner mig säker på att du får ditt kort före det kommer upp några Svenska tester (annat än från privatpersoner då).

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Hedersmedlem

Ursäkta men herr nyhetsredaktör ska inte skriva nyheter så sent på natten!
Som påpekat. Det är olika DIMM:ar på moderkorten där det senare inte har avdelning som DDR2-moderkort. Är väl lätt att anta att det är PC3 stickor då.
http://www.simmtester.com/page/news/showpubnews.asp?title=Mem...

Och 3 st PCI-E x16-platser? Jag ser bara två. Var är den tredje? På baksidan av kortet eller?
Nej det måste vara gamla vanliga PCI som Herman menar.

Bumms i säng!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Mitt P5K-Deluxe borde komma i morgon så blir fint!! ang P5K3- Deluxe så är det DDR3 har funnits mycket på nätet ang. detta. men det blir ganska dyrt med DDR3 minnen läste någon artikel om att dem skulle ligga på 315$ för en 512MB sticka

Permalänk
Medlem

P35

Okay, nu har jag fått mitt P35 kort, sitter o skriver på datorn som har kortet just nu. Skriver väl en utvärderingstråd från installationen imorrn typ.

Kortfattat så verkar det (hittills) funka bra.

//H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Intel måste alltså gjort någon stor tabbe och inte släppt NDA:et ännu!?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
Kolla efter Legacy USB Support i bios

will do, glömde dock att skriva att det fungerar att gå in i biosen med usb tangentbord ;P bara själva windowsinstallationen som inte vill

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
will do, glömde dock att skriva att det fungerar att gå in i biosen med usb tangentbord ;P bara själva windowsinstallationen som inte vill

Jo in i bios och sätt usb keyboard-inställningen till "bios" (om jag säger som det hette i mitt gamla bios).
Som jag förstår den är det så att har man den till "OS" (operativsystemet) så förväntar sig BIOS att OS:et tar hand om det. Med "BIOS" så fortsätter det att sköta kontrollen. Man brukar märka av problemet i bootmanagers osv.
Självklart funkar USB när det är i BIOS-inställningarna man ska vara, då finns det ju inget annat "alternativ" (inget OS laddat).
Men det är bra att de behåller tangentbordsporten av ps/2. Musen använder man ju aldrig utan att OS:et stödjer det, tangentbordet kan det ju vara lite si och så med.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Läste på XS att efter en snabb titt på prestandan så presterade det som ett 965 kort förutom i spel där var det lite snabbare än ett i680.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|