Programvara till Telias 3G USB-modem?

Permalänk
Medlem

Programvara till Telias 3G USB-modem?

I sommar på landstället har jag och familjen tänkt att kunna koppla upp sig på kvällstid, då detta är gratis. Det vi gjorde var att beställa ett 3G USB-modem från Telia som vi nu har fått efter drygt en månads väntetid. Men då är det ett litet problem, jag är den enda i familjen som kör Mac och det är jag som kommer behöva det mesta.

Vad för programvara finns det som fungerar till ett USB-modem för 3G? Det får kosta, men inte för mycket.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att du måste ha drivrutiner eller?
Dessa hittar du antagligen inte men man kan ju hoppas.
Jag vet inte hur telia verifierar användaren dock.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det är väl bara att du måste ha drivrutiner eller?
Dessa hittar du antagligen inte men man kan ju hoppas.
Jag vet inte hur telia verifierar användaren dock.

Drivrutiner är kanske det jag söker eller.. ja, vetefan. Bara jag lyckats få igång modemet så jag kan börja använda det. 89 kr i 12 månaden + 560 kronor för ingenting som fungerar. Fint.

Som ni märker tog jag för givet att det fanns någon typ av programvara som fungerade i OS X, men icke.. inte än så länge.

Permalänk
Avstängd

lite synd att du redan valt telia då både Telenors och Tres modem (Huwai) har drivrutiner till Mac.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Det borde finnas med drivrutiner tycker man i alla fall funkar ju 3s usb kort med mac.

Vad är för märke och modell på enheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Det borde finnas med drivrutiner tycker man i alla fall funkar ju 3s usb kort med mac.

Vad är för märke och modell på enheten?

USB-modemet E220.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
ladda ned den här
http://www.communica.se/huawei/filarkiv/index.htm

Hm, nu blir jag osäker. Är det för PC-card eller USB-modem? Hittar nämligen ingen information om det.

Permalänk
Medlem

titta en gång till så ser att det är usb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
titta en gång till så ser att det är usb

Jafan, det stämmer ju. Galet bra! TACK! Jag återkommer med en liten rapport senare ikväll om det fungerade.