Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Hedersmedlem

Anime och manga (LÄS första inlägget)

Då den gamla anime-tråden är såpass utdaterad skapar jag en ny. Efter intern diskussion har vi kommit fram till att tillåta diskussioner även om serier olicensierade utanför Japan. Detta till en förutsättning att inga diskussioner sker om warez, fansubbar, fansubgrupper, var och hur man kan ladda ner med mera.

Håll detta på en god nivå nu så kan vi undvika trådlåsning, varningar och avstängningar. Tack.

- Inlägg uppdaterad 080712.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Combat Butler Hayate är väl den manga jag är mest entusiastisk över just nu. Den handlar om 15-årige Hayate vars organ blir sålda till yakuza för att hans föräldrar ska komma ur en "liten" spelskuld (blott 150 miljoner yen). Ett misslyckat kidnappningsförsök senare har han jobb som betjänt åt en snuskigt rik 13-åring. Hittills har två (så vitt jag vet, iaf) volymer översatts av Viz, och tydligen finns det en anime också, så det är väl bara att hoppas att den blir licensierad snart (för mangan är riktigt kul - och fylld med referenser till annan anime och manga, finns t.ex. ett par sidor i andra volymen där de tävlar mot en vit/svart AE86 på motorvägen)

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosered
Bleach går väl bra?

Mangan går ju att köpa lite varstans i Sverige så det skall väl inte vara några problem.

Förövrigt så vill jag tipsa om Death Note för dem som inte har sett det än. Vart den serie som fick upp mitt Anime/Manga intresse igen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Starzinger har alltid funnits i bakhuvet mitt. Antingen såg man den på tv när det begav sig, eller så är man nykomling på japanområdet.

Före ÖÄs bortkomst så hade jag fått tag i Excel Saga (serieboksformatet) #11, nu är det uppe i #15, #16 på G och #17 ute i Japan. Rekommenderas varmt till oss vuxna.

I väntandet mellan numren så kände jag behovet av att läsa något nytt, eller tja.. nånting alls. Läser numer Yotsuba också, lagom gullig.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Hellsing, hur blir det tror ni?
Hellsing Ultimate III släpptes i Japan för inte så länge sen och den verkar peka på att en till serie kommer.

Någon som vet något?

Och vem är den där tyska nazist-tjejen med kattöron? sett bilder på henne lite här och var... är hon med i mangan?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och uppdaterad. Läs första inlägget för mer info.*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ja inom anime så är det ju lätt Death Note som gäller just nu, ser även Darker then Black. Men den är rätt flummig i handlingen. :S

Permalänk
Medlem

Ingen annan än jag som väntar på dom sista avsnitten av Code Geass första säsong?
Det som varit hittills har varit sjukt bra verkligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Ingen annan än jag som väntar på dom sista avsnitten av Code Geass första säsong?
Det som varit hittills har varit sjukt bra verkligen.

Håller med, mycket bra serie! synd bara att vi måste vänta till i sommar för dom sista avsnitten :/

Annars kollar jag just nu på : Claymore, Hayate no Gotoku och Lucky Star

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocturne
Håller med, mycket bra serie! synd bara att vi måste vänta till i sommar för dom sista avsnitten :/

Annars kollar jag just nu på : Claymore, Hayate no Gotoku och Lucky Star

Jag tittar också på Claymore:D och Darker than black och naruto o bleach. Det passar mig med serier som kommer subbade avsnitt ungefär en gång i veckan annars har jag lätt för att bänka mig vid datorn och inte gå därifrån förräns en hel serie tittats igenom.

Permalänk
Medlem

Jag är ingen manga människa men Berzerk är grym, undrar om någon vet om det kommer nya avsnitt eller kommer serien förbli oavslutad och man blir tvungen att läsa slutet via serietidning?

mvh fesen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Jag är ingen manga människa men Berzerk är grym, undrar om någon vet om det kommer nya avsnitt eller kommer serien förbli oavslutad och man blir tvungen att läsa slutet via serietidning?

mvh fesen

Berserk-animen utspelar sig innan mangan, det vill säga att där mangan börjar är där animen slutar. Mangan skall enligt många vara bättre än animen dessutom (och animen var ju riktigt bra enligt mig). Så nej, det kommer inte komma någon fortsättning på animen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Berserk-animen utspelar sig innan mangan, det vill säga att där mangan börjar är där animen slutar. Mangan skall enligt många vara bättre än animen dessutom (och animen var ju riktigt bra enligt mig). Så nej, det kommer inte komma någon fortsättning på animen.

Yupp. Men första delen av avsnitt 1 är från början av mangan om jag inte minns fel. Så där animen "börjar" börjar också mangan (Hela anime serien är en tillbaka blick dvs.)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark Defender
Yupp. Men första delen av avsnitt 1 är från början av mangan om jag inte minns fel. Så där animen "börjar" börjar också mangan (Hela anime serien är en tillbaka blick dvs.)

Hmmm, ok. Har inte läst mangan själv, detta är vad jag har hört.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Knappast ett nytt tips, egentligen, men Crest/Banner of the Stars är ju mer än sevärda. Rymdopera på sin höjdpunkt, liksom.

Vad kanske inte alla visste är att de börjat översätta romanerna skrivna av Morioka Hiroyuki, som animeserierna är baserade på; med början från början, så att säga. Tyvärr är det Tokyopop som gör det, och dessvärre är det inte världens bästa korrekturläsning, men det gör inte så mycket så länge man får i sig mer c/bots-knark...

De tre första böckerna som utgör handlingen i banner of the stars är ute på engelska nu;

  1. Princess of the empire

  2. A Modest War

  3. Return to a Strange World

Tredje boken har jag inte läst ännu, men det är för att jag beställde den tidigare idag och den har inte hunnit hit än.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Barefoot Gen är jäkligt bra... grät en hel del.

Haha... håller fortfarande på att se all anime som finns här hemma på hyllan, för 3 år sedan fick jag lite utav en köpmani av anime. Räknade lite lätt för en stund sen och mellan 19/7/2004 - 31/12/2005 spenderades det för ca 55 000:- alltsomallt är det säkert närmare 80 000:-. Som tur är har jag inte det problemet idag, har blivit få inköpt det senast året. XD Det är ju bara det att anime är ju så jäkla BRA.

Ser just nu serien Chrno Crusade!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Barefoot Gen är jäkligt bra... grät en hel del.

Haha... håller fortfarande på att se all anime som finns här hemma på hyllan, för 3 år sedan fick jag lite utav en köpmani av anime. Räknade lite lätt för en stund sen och mellan 19/7/2004 - 31/12/2005 spenderades det för ca 55 000:- alltsomallt är det säkert närmare 80 000:-. Som tur är har jag inte det problemet idag, har blivit få inköpt det senast året. XD Det är ju bara det att anime är ju så jäkla BRA.

Ser just nu serien Chrno Crusade!

Om du har lagt ca 80 000:- på din anime kräver jag en bild på samlingen av dig.
Annars blir det ban.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Haha... visst finns det bilder, dock inte på allt.
Kommer att börja fota det som saknas. Alla boxar är fyllda, inget saknas. Klicka bilderna för större format. Har Försökt få så bra närbilder som möjligt.

Köpte Zeta Gundam boxen där man fick med pennvässare som är små gundam robotar. Har inga bilder men kan ta om man vill.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Knappast ett nytt tips, egentligen, men Crest/Banner of the Stars är ju mer än sevärda. Rymdopera på sin höjdpunkt, liksom.

Vad kanske inte alla visste är att de börjat översätta romanerna skrivna av Morioka Hiroyuki, som animeserierna är baserade på; med början från början, så att säga. Tyvärr är det Tokyopop som gör det, och dessvärre är det inte världens bästa korrekturläsning, men det gör inte så mycket så länge man får i sig mer c/bots-knark...

De tre första böckerna som utgör handlingen i banner of the stars är ute på engelska nu;

  1. Princess of the empire

  2. A Modest War

  3. Return to a Strange World

Tredje boken har jag inte läst ännu, men det är för att jag beställde den tidigare idag och den har inte hunnit hit än.

Har alla tre böckerna, men har inte hunnit längre än halva andra boken än. Riktigt bra iaf, förklarar en del som inte fanns med i Animen.

Permalänk
Medlem

Banner och Crest är grymt bra, blir kul när fortsättningen blir licensierad för släpp i USA.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Haha... visst finns det bilder, dock inte på allt.
Kommer att börja fota det som saknas. Alla boxar är fyllda, inget saknas. Klicka bilderna för större format. Har Försökt få så bra närbilder som möjligt.

Köpte Zeta Gundam boxen där man fick med pennvässare som är små gundam robotar. Har inga bilder men kan ta om man vill.

Brutal samling. Har du en samlingsbild på allt?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Söt varg du fick med Wolf's Rain
Vart fick du tag i allt? Internet eller någon bra butik i närheten?

Permalänk
Medlem

All anime är i förrådet så en bild där allt syns blir svårt. Ska nog ta och fota lite nya inköp.
Brukar bara lägga upp bilder när en hel serie är komplett.

Nästan allt är köpt från Axel Music

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
All anime är i förrådet så en bild där allt syns blir svårt. Ska nog ta och fota lite nya inköp.
Brukar bara lägga upp bilder när en hel serie är komplett.

Nästan allt är köpt från Axel Music

Axel Music är en riktigt bra butik. Deras support är grym den med, har mailat dem frågor kanske tre gånger och har varje gång fått mycket bra svar inom en timma (!).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ny Gundam serie: Mobile Suit Gundam 00 börjar sändas i Japan i October. Den här gången är det en helt nya tidslinje "Story to take place in 2307 AD".

Teaser.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Någon annan som väntar på Devil may cry animen? http://www.youtube.com/watch?v=rJ3iSUDS0c4

Börjar sändas 14 juni. Synd bara att jag då åker bort, så måste vänta ännu längre innan man kan kolla :/

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem

Tips: Webhallen säljer samtliga volymer av Ninja Scroll-serien och Fruits Basket för 39 kr styck. Lade själv en beställning nu på Ninja Scroll.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Ny Gundam serie: Mobile Suit Gundam 00 börjar sändas i Japan i October. Den här gången är det en helt nya tidslinje "Story to take place in 2307 AD".

Teaser.

Ska bli kul.

Angående Gundam, någon som hört något om SEED-filmen?
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=656...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Suit_Gundam_SEED:_The_Mov...

Är själv SEED-nörd så det smäller om det så jag hoppas att serien ovan inte utesluter en eventuell uppföljare till SEED.
I min bok smäller i varje fall en SEED-film högre än en "vanlig" Gundam-serie.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har inte sett Seed. Hittade en fin bild som visar Seed-karaktärernas likheter.
Alltså, sådär får det inte se ut. Lite mer kan man ju begära.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Har inte sett Seed. Hittade en fin bild som visar Seed-karaktärernas likheter.
Alltså, sådär får det inte se ut. Lite mer kan man ju begära.

http://img503.imageshack.us/img503/3107/1173666805721ku9.jpg

Ahahahah, ironi på högsta nivå.. tur att det inte ser ut så