Permalänk
Medlem

Ljudet är stendött?

Hej sen jag satte ihop en dator för ett tag sen och först när jag formaterat datorn o allt va färdigt va ljudet helt stendött och all film visades i en röd ton typ. höll på o pillade med allting och ingenting hjälpte så formaterade ännu en gång i hoppet om att de ska fixa sig och då visades film som de skulle men ljudet fortfarande helt dött, jag har varit inne på varenda inställning o allt e på o inställt som de ska va men på ett ställe står de att ljudenheten finns på PCI Buzz 0 (tror de stog så) och jag kör ju på de integrerade ljudet? Jag har tagit moderkortet från våran före detta dator och då funakde ljudet fint, en anledning kan va att moderkortet helt enkelt har gått sönder men tänkte kolla här först se om någon annan haft problemet innan jag köper ett ljudkort istället.

Moderkortet är ett Asus A7N8X-X och jag har installerat både drivrutinerna som följde med på skivan och dom uppdaterade som nyaste som finns på Asus hemsida.

Hjälp mig

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB