Permalänk
Medlem

Two Worlds-tråden

Ingen som verkar ha uppmärksammat detta spel, ser ganska grymt ut.

PC-versionen ska finnas ute, letar efter nåt ställe som har det i lager, 360-versionen släpps nästa månad i Sverige.

http://www.2-worlds.com/
http://xbox360.ign.com/objects/815/815215.html

En intressant grej verkar bli Multiplayerdelen som Oblivions saknade

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

jorå,nog har man haft koll på detta spel ett tag nu.
ser mycket lovande ut.

men hur är det med PS3?kommer det att komma till den?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tyckte att fighterna var lite för fyrkantiga, ungefär som oblivion, bara att Two worlds hade coolare vapen animationer, spelade dock bara 30 min, såg förjävligt ut på mitt 6800xt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har gtx8800 o vista, spelet SUGER, faktiskt väldigt besviken på grafik osv ;/

Permalänk

Spelet krashar när man startar det efter att ha skapat en karaktär :x

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Tyckte att fighterna var lite för fyrkantiga, ungefär som oblivion, bara att Two worlds hade coolare vapen animationer, spelade dock bara 30 min, såg förjävligt ut på mitt 6800xt

har själv inte spelat spelet men jag har sätt denna filmen.

http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16577

Motion Capture av en snubbe som svingar sitt svärd. jag tycker det ser rätt bra ut, men så är det kanske inte i den slutliga produkten blev? det ända som är fel är musiken till filmen som får mig att spy och tänka på Highlander:P

Permalänk
Medlem

Ja beaatch, hadde stora förväntingar på spelet, kan varit det som varit fel. Men jag tycker texturerna är tråkiga o gubben as full, liksom de andra gubbarna i spelet.... kan inte ens jämföras med oblvion

Permalänk
Medlem

Jag tycker fighterna ska va mer som Dark messiah och inte så oblivion aktiga, de är stela!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång det... nått fel på codecen till filmerna tror jag som spökar.

Permalänk
Medlem

Riktig besvikelse. Ingen vidare snygg grafik?.. Sedan var det vääääldigt stela fighter o moves.. Riktigt besviken. Körde i 20minuter, kunde inte stå ut längre.

Enligt trailers så såg spelet mkt lovande ut, men uj, ni kommer bli förvånade !

Permalänk
Medlem

har lirat det typ hela dan o jag är fast i det skitkul spel

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

umm ska inte det här släppas i slutet på juni?
enligt webhallen iallfall.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hur är det med LAN spelande på spel ?

Visa signatur

gamerburk amd64 3800+ 7800gt 2gb ram 3x200gb1x250gb2x36gb raid0 raptor 10k 2x300gb raid0 shuttle amd 2500+ fx5900 haxxat till fx5950 ultra 512ram 1x40gb

Permalänk
Medlem

väntar till 360 versionen kommer

Permalänk
Medlem

vart kan man köpa det här?
webhallen har 29/6 som datum för både pc o 360 versionen.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

antar att de som "köpt" det har laddat ner det , då det finns ute på tex tpb..

Permalänk
Medlem

Såg spelet hos en kompis, verkade ju helt okey iallafall .. Någon som vet vad sångaren heter som sjunger vid huvudmenyn?

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk

det här blir ett givet köp

Permalänk
Medlem

Njuter man av det här spelet har man missat :

Gothic 1
Gothic 2
Diablo 1
Diablo 2
Oblivion
Dungeon Siege 1
Dungeon Siege 2

För alla dom är bättre än det här skitet.

Styrningen är kass, grafiken är kass (trodde jag vaknat upp på 90-talet när man introducerades till grottan där i början), hela spelet känns som en dålig kopia på oblivion, det är klottrigt, interfacet är kasst, stridssystemet är kasst, animationerna är kassa, hela spelet "känns" budget.

Ni kanske tror att jag sågar det rakt av utan att ha spelat något alls, vilket till viss del är sant. Jag tänkte dock verkligen, verkligen ge spelet ett chans då jag knappt spelar något nuförtiden, och lagt Wow på hyllan.

Jag stängde dock ner skiten då min häst fastnade i en backe som lutade 1 grad uppåt och det var omöjligt att ta sig därifrån, efter ca 1 timmes spelande.

Kan inte spelutvecklare satsa på ett bra första intryck så man orkar fortsätta spela?

1/10 Kameler i betyg.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Stridssystemet kändes inte så jävla kasst för mig (lite enformigt kanske), grafiken ser lite plottrig ut men det vänjer man sig vid. Dock var det ju en story som sög och alldeles för många buggar. (hästarna till exempel..)

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

DÅ så.. jag har klarat den här spelet..

Har inte läst tidigare inlägg om den här spelet.. men nu har jag läst allt och kan säga så här

- Story suger!!!!!
- Fighter är enkla, räcker att man gör hela tiden samma sak.. man bli trött på detta
- BUGGAR BUGGAR BUGGAR!!! även om man hade 1.2 version...
-Grafiken känns lite gammal.
- språket blev jag väldigt irriterat på...

+ ganska lång..
+ på ngn sätt tyckte att musiken var bra..

Jag fattar inte hur jag kunde klarar spelet.. jag blev verkligen förbannad på allt.. t ex hästen som fastnar på vägen, när man är i fighten och de slå ner dig.. så vet fan va händer.. men hur som helst den här spelet är inte värd att spela mer än 30 min.. för då man ser vilken skit spel det är...

Hmmm jag trodde att spelet skulle vara lite bättre på tanke att den samma gruppen gjode Earth 2160.. visst two worlds är lite annorlunda men som sagt besvikelse..

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk

hmm,tror jag nästan tar igen det där "spelet ser så bra ut" som jag skrev tidigare.
har nu sett och spelat spelet.
totalt värdelöst är det ej,men det är inte långt därifrån.
inget köp till 360 iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Provade också detta spel. Hos en kompis

Spelade i 5 minuter och sen irriterade jag mig så mycket på att när han ska sätta tillbacka svärdet på ryggen måste stanna och göra en snygg move... Why?

Sen tycker jag också att grafiken liknar väldigt mycket Gothic 3. Dock så tycker jag väldigt mycket om att man kan kasta magic osv. Ska väll prova det lite senare igen

Permalänk

Jag fattar inte varför alla skriver att det här spelet suger och är skitdåligt och så vidare. Jag tycker att det är riktigt bra! På en del punkter är Oblivion långt bättre, men Two Worlds äger ut Oblivion på flera sätt.

Bland annat så gillar jag hur enkelt det är att enchanta vapen, man behöver bara hitta en liten sten och släppa den på vapnet. Visserligen finns det många fler enchants i Oblivion, och man kan enchanta rustningar med, men då måste man ha tillgång till ett enchant-podie, och man måste ha soul gems och en j***a massa grejs.

Nästa sak jag beundrar mycket är att man kan kombinera likadana vapen, så att vapnet blir starkare och starkare. På så sätt kan man ha ett vapen som man gillar och tycker är snyggt och så, och ändå ha det lika starkt som andra vapen. Även animationerna är mycket bättre än Oblivion, då de har använt Motion Capture till de flesta animationer, vilket resulterar i jämnare och mer verklighetstrogna animationer.

Något som också är mycket uppskattat är att man kan slåss med två vapen samtidigt, och det är en stor fördel mot både Oblivion och Dark Messiah, eftersom att i oblivion kan man inte använda två vapen samtidigt överhuvudtaget, och i Dark Messiah kan man bara använda två vapen om man använder dolkar, men i Two Worlds kan man ha precis vilka vapen man vill, så länge det inte är tvåhandsvapen, och det behöver inte ens vara samma sorts vapen, så man kan till exempel ha både ett långsvärd och en hammare, på så sätt får man alla tre sorters fysisk skada på samma gång, piercing, slashing och buldgeon skada.

Grafiken tycker jag att den ligger mellan Oblivion och Dark Messiah, och storyn och sidouppdragen är mycket välgjorda. De enda minuspoängen jag har hittat är att hästarna är väldigt svårstyrda, det är väldigt lätt att bli Über-kraftig (som jag, som hade en båge som dödade sista bossen på en pil, utan fusk) och att när man har slagit sista bossen i huvuduppdraget så är spelet slut, man får se en filmsnutt och sen kommer man tillbaks till huvudmenyn. man får inte fortsätta spelet och göra sidouppdrag och så vidare.

Allt som allt så tycker jag att det här spelet är riktigt bra, har spelat det i 4 dar nu, har klarat det en gång och startat en ny karaktär, och jag kan inte få nog av det. Two Worlds har några dåliga sidor, men alla bra sidor väger upp mot de dåliga, och har man patchat upp det till 1.4 så är det väldigt få buggar, och det är välbalanserat.

Visa signatur

En bild säger mer än tusen bitar.

Permalänk
Medlem

Det känns som allt du beskrev fanns i gamla Diablo II. Så varför ska man spela Two Worlds istället för Diablo II?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Jaha ja Jag har aldrig spelat Diablo II så jag kunde ju inte veta det hah

Visa signatur

En bild säger mer än tusen bitar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Njuter man av det här spelet har man missat :

Gothic 1
Gothic 2
Diablo 1
Diablo 2
Oblivion
Dungeon Siege 1
Dungeon Siege 2

mvh

Jag vill tillägga Gotich 3'an också, det tycker jag är väldigt bra (:

Visa signatur

AMD Athlon64 x2 Dual Core Processor 6000+ 3.11GHz | 2GB RAM | ATI Radeon 4650 ~512MB | 500GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nära att lägga beslag på detta spel men väntar till 21 augusti då patch 1.5 och demot släpps.

Jag älskar Oblivion och Gothic 3 samt alla deras föregångare och även om Two Worlds inte når upp till deras nivå så är det mycket intressant eftersom dessa spel tillhör det bästa som gjorts tycker jag. Dessutom bör vi vara tacksamma att någon överhuvudtaget vågar satsa på den här genren. RPG verkar ju vara utdött med undantag för just Oblivion och Gothic3 (som dock fått mycket bad will pgr av alla buggar).

Älskar man genren kanske man kan överse med alla buggar ? patch 1.5 kanske fixar det mesta ? Någon som gillar oblivion och Gothic 3 och som spelat two worlds ?

Vad ska man annars se fram emot ? Det är ju dött på rollspelsfronten.

Visa signatur

Amd Phenom II 550 BE @ 3.3 Ghz | Corsair XMS2 4 x 1 GB 800Mhz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H| Radeon 4870 512MB | WD Caviar Black 640GB 32MB + 500 GB WD5000 SATA 16MB | Nec 3550A DVD-RW | ColorCase 6AR6 with Corsair 650 Watt

Permalänk

Jag gillar Oblivion, men är lite för kräsen för att kunna gilla Gothic3 (gillar de andra delarna skarpt, men G3 var en stor besvikelse för mig, framförallt pg.a det grymt försämrade stridssystemet).

Gillade du Gothic3 så har jag svårt att tro att du blir besviken. Rent grafiskt så är spelet riktigt fint. Vattnet är glittrar tjusigt på avstånd, skogen ser tät och fin ut på avstånd (bättre än i Oblivion där den ofta bara ser gles/tråkig ut), man kan se minst lika långt som i Oblivion och det har inte lika fula pop-ups (typ att ett hus ploppar ut helt plötsligt förekommer inte). Marken är fylld av växter och träden är fina, ser ut att vara SpeedTree även i detta spel. Karaktärerna (framförallt ansikten) är bedrövliga, men 1.5 ser ut att fixa detta. 1.5 verkar också introducera alver (om man kollar på deras screenshots?).

Man verkar uppdatera spelet relativt ofta, och patcharna är dessutom inga småfixar.. senaste patchen är över 1GB te.x.

Striderna är lite för hack'n slash för min smak.. storyn verkar kass (ska inte säga för mycket, har bara testat spelet som hastigast), rösterna är ganska dåliga. Som sagt, ett Gothic3 fan tror jag inte blir besviken, inte med 1.5 patchen.... (jag har inte fått hem den än, har bara provat med 1.4).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeaWeedFire
Jag fattar inte varför alla skriver att det här spelet suger och är skitdåligt och så vidare. Jag tycker att det är riktigt bra! På en del punkter är Oblivion långt bättre, men Two Worlds äger ut Oblivion på flera sätt.

Bland annat så gillar jag hur enkelt det är att enchanta vapen, man behöver bara hitta en liten sten och släppa den på vapnet. Visserligen finns det många fler enchants i Oblivion, och man kan enchanta rustningar med, men då måste man ha tillgång till ett enchant-podie, och man måste ha soul gems och en j***a massa grejs.

Nästa sak jag beundrar mycket är att man kan kombinera likadana vapen, så att vapnet blir starkare och starkare. På så sätt kan man ha ett vapen som man gillar och tycker är snyggt och så, och ändå ha det lika starkt som andra vapen. Även animationerna är mycket bättre än Oblivion, då de har använt Motion Capture till de flesta animationer, vilket resulterar i jämnare och mer verklighetstrogna animationer.

Något som också är mycket uppskattat är att man kan slåss med två vapen samtidigt, och det är en stor fördel mot både Oblivion och Dark Messiah, eftersom att i oblivion kan man inte använda två vapen samtidigt överhuvudtaget, och i Dark Messiah kan man bara använda två vapen om man använder dolkar, men i Two Worlds kan man ha precis vilka vapen man vill, så länge det inte är tvåhandsvapen, och det behöver inte ens vara samma sorts vapen, så man kan till exempel ha både ett långsvärd och en hammare, på så sätt får man alla tre sorters fysisk skada på samma gång, piercing, slashing och buldgeon skada.

Grafiken tycker jag att den ligger mellan Oblivion och Dark Messiah, och storyn och sidouppdragen är mycket välgjorda. De enda minuspoängen jag har hittat är att hästarna är väldigt svårstyrda, det är väldigt lätt att bli Über-kraftig (som jag, som hade en båge som dödade sista bossen på en pil, utan fusk) och att när man har slagit sista bossen i huvuduppdraget så är spelet slut, man får se en filmsnutt och sen kommer man tillbaks till huvudmenyn. man får inte fortsätta spelet och göra sidouppdrag och så vidare.

Allt som allt så tycker jag att det här spelet är riktigt bra, har spelat det i 4 dar nu, har klarat det en gång och startat en ny karaktär, och jag kan inte få nog av det. Two Worlds har några dåliga sidor, men alla bra sidor väger upp mot de dåliga, och har man patchat upp det till 1.4 så är det väldigt få buggar, och det är välbalanserat.

LOL "som jag, som hade en båge som dödade sista bossen på en pil, utan fusk" LOL
Du har då inte några höga krav på ett spel

Visa signatur

HEJ