Permalänk
Medlem

Trancetråden, tipsa på!

Ok, tänkte om folk kunde tipsa om bra trance (och liknande) som lyssnas på för tillfället
Börjar lite lätt med några låtar som dunkar på hejvilt just nu hemma hos mig.

Plastic Angel - Call the Galaxy Taxi (Martin Roths Nu-Style Remix)
Cosmic Gate feat. Jan Johnston - I Feel Wonderfull
Ott - Smoked Glass And Crome

Permalänk
Medlem

Allting som simon posford rört

http://www.tranceland.org/profile.php?id=36

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ovnimoon - Human Spirit.

Förmodligen det bästa som kommit på mycket länge. Jag vågar påstå att detta är en kandidat till året psy-album, redan nu i i maj. Så bra är det.

Logic Bomb - Sonic Algebra.

Lever helt klart upp till förväntningarna. Det låter nytt och fräscht men ändå med Logic Bombs typiska sound. Titelspåret är grymt bra. Såhär SKA psytrance låta.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

På tal om psytrance, Astral Projection, helt underbara!

Mina favoritlåtar med astral: Ionized, Another world samt Nilaya.

Gillar också Paul Oakenfold - Live From Gatecrasher 19-6-'99, så underbar musik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
På tal om psytrance, Astral Projection, helt underbara!

Mina favoritlåtar med astral: Ionized, Another world samt Nilaya.

Gillar också Paul Oakenfold - Live From Gatecrasher 19-6-'99, så underbar musik

Astral är gudar, deras gamla låtar håller fortfarande.

Rekommenderar Astral Projection - Ionized (Nibira Project 303 Remix), 2006-remix, underbart bra!
Astral Projection and MFG - The Sleeper Must Awaken - sjukt bra. MFG har för övrigt gjort bra låtar, Overload och We Are The Machines är klassiker.

Halogen fn vad jag håller med, Logic Bomb har fräschat upp sig, mer psy men ändå deras sound, riktigt bra album

Talamasca - Obsessive Dream är också riktigt bra.

Givetvis får man inte glömma Infected Mushroom - Vicious Delicious, grymt bra skiva, hade velat se dom live i Danmark i juni.

Edit - Astrix - Mescaline

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag tycker iofs att Vicious Delicious var ren dynga, årets flopp i mina öron. Jag menar, Artillery - vad är detta för jävla skräp de sysslar med? Usch och fyfan.

På tal om Astral. Liten filmsnutt från YouTube inspelat 99 i Tel Aviv. När kameran panorerar ut över publiken vid 1:20 så fattar man varför de är så glada.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Jag tycker iofs att Vicious Delicious var ren dynga, årets flopp i mina öron. Jag menar, Artillery - vad är detta för jävla skräp de sysslar med? Usch och fyfan.

På tal om Astral. Liten filmsnutt från YouTube inspelat 99 i Tel Aviv. När kameran panorerar ut över publiken vid 1:20 så fattar man varför de är så glada.

Ja den var ingen hit, och värre är väl att man hört de bästa låtarna typ ett år i förväg både live och i klipp. Men Special Place och Change the Formality håller upp plattan.

Astral Projection - In The Mix tillhör top 5 bästa skivorna som släppts någonsin.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig tråd måste jag säga Har inte hängt med speciellt mkt senaste åren i trance/psy/hardstyle kretsarna då det är rock som gäller för tillfället.

Infected Mushrooms nya album var ingen hit då jag är en man som gillar den lite tyngre musiken Ingen som kan tipsa mig om lite skön ny hardstyle? Liknande Hennes and Cold låtar.
Ja jag vet att jag är lite efter 5-6år sen jag stod nere i DJ-rummet på fritidsgården och haxxade musik

Låttips: Accuface - Jetlag grymt bra

Permalänk
Medlem

Oceanlab feat Justine Suissa - Satellite (Above & Beyond Remix) är min favoritlåt.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Det mesta gjort av Kai Tracid.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Om jag gör en fuling och räknar in det mesta inom trance/psy/electro/whateve så:

Audiotec - Passion of mind. Pumpar på som fan. Melodiöst och bra.

Infected Mushroom - Det mesta Helt jävla genialiska på att skapa musik. Ska jag välja ett favoritalbum så blir det I'm The Supervisor

Void - Never Again. Grym psytrance med elgitarrer och vocals

Har inte så mycket nytt att komma med. har varit så upptagen av annat så jag har inte haft tid att leta ny musik

Permalänk

ALPHAZONE!

http://www.youtube.com/watch?v=8wC87FH0ld4
http://www.youtube.com/watch?v=HtVWsJCyc9I
http://www.youtube.com/watch?v=2DjQYn_XP7w

Lite ljudklipp från www.germantrance.com:

Bas & Ram - Speed Of Light (Geoffrey Whiteman Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/SKYP004LTDB.mp3

Vandall - Can't Explain (Alphazone Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/TWZ003B.mp3

Ralph Novell - Wrong Love (Alphazone Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/SKY2001A.mp3

Atmosphere - Storm (Alphazone Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/SKYW2004A.mp3

Alphazone - Flashback (Original Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/WWR020A.mp3

Alphazone - Sunrise (Original Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/WWR021A.mp3

Mat Silver vs. Tony Burt - Ultimate Wave (Alphazone Mix)
http://www.germantrance.com/content/mp3/ABOVE011A.mp3

Om ni nu lyckats missa dem totalt så rekommenderar jag er att lyssna på klippen. Den absolut fetaste musiken full av energi.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
ALPHAZONE!

+1. En av mina absoluta favoriter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
ALPHAZONE!
Den absolut fetaste musiken full av energi.

Om det är nån trance som är riktigt fet och melodiöst energisk så är det absolut alphazone

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Infecteds nya skiva var ingen hit direkt, men jag köpte den ändå, har alla andra skivor orginalt så. Lite tråkigt då man väntade på något som var bättre än Im The Supervisor.

Det finns en låt på infecteds nya album som jag riktigt älskar, Going Insane.

Ralph Novell - Wrong Love (Alphazone Mix) som Trance_allstar rekommenderar är riktigt nice! Var ett tag sedan man lyssnade på den nu

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Infected Mushrooms nya album är helt klart värt att lyssna på, "Becoming Insane" samt "Vicious Delicious" var riktig bra.

Astral Projection är kungar också.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Infecteds nya skiva var ingen hit direkt, men jag köpte den ändå, har alla andra skivor orginalt så. Lite tråkigt då man väntade på något som var bättre än Im The Supervisor.

Det finns en låt på infecteds nya album som jag riktigt älskar, Going Insane.

Ralph Novell - Wrong Love (Alphazone Mix) som Trance_allstar rekommenderar är riktigt nice! Var ett tag sedan man lyssnade på den nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Infected Mushrooms nya album är helt klart värt att lyssna på, "Becoming Insane" samt "Vicious Delicious" var riktig bra.

Astral Projection är kungar också.

Helt rätt, Becoming Insane var den ända låten som håller gammal Infected klass, tycker fortfarande deras äldre låtar är bäst typ Bust A move, Dracul, Mush Mushi, Deeply Disturbed mfl listan är lååååång Började lyssna på Infected, Hallicinogen och Astral Project.

Måste komma med ett till låttips: Juno Reactor - Pistolero så jävla härlig låt!

Permalänk
Medlem

Uknown Source - Nadjanema är nog en av de grymmaste låtarna som finns. Sjukt bra.

Har gjort en remix av gammla Destination Skyline av Aura. Om det är nån som är sugen på att lyssna.
http://sveg.sytes.net/gager/Remix/Gager%20-%20Destination%20S...

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Uknown Source - Nadjanema är nog en av de grymmaste låtarna som finns. Sjukt bra.

Har gjort en remix av gammla Destination Skyline av Aura. Om det är nån som är sugen på att lyssna.
http://sveg.sytes.net/gager/Remix/Gager%20-%20Destination%20S...

Inte alls dum remix. Har inte hört originalet.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Hedersmedlem

Glad jag blir Trodde kiddsen bara lyssnade på rnb nu för tiden

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Darkpsy: Kindzadza(!), Para Halu, Parasense, Paranormal Attack, Azax Syndrome, Wizard Lizard, Ohm Gnome, Naked Tourist, mm.

Permalänk
Medlem

Armin van Buuren - Vilken låt som helst.

Permalänk
Medlem

Någon som uppfattat vilken låt med 1200mics som spelats under hockeyvm-pauserna? Synsun - Vampiria spelar de iaf, möjligen även Synsun - Ceremony. För er som lyssnar på psy och inte hört Synsun så är det jäkligt grym musik, blandar lite stråkar, synthar och annat stämningsfullt med tung bas, härligt

Unknown Source - Nadjanema är för övrigt en av de bästa trancelåtarna som gjorts imo.

Håller med om att infecteds gamla är bäst, Dracul och Bust-a-Move ( den nya remixen på sistnämnda verkar grym )

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Armin van Buuren - Vilken låt som helst.

Jo, du har bra smak! Han är bara för jäkla duktig.

De låter som jag rekommenderar:
Armin van Buuren - Burned with desire (feat. justine suissa)
Armin van Buuren vs Rank 1 feat. Kush - This world is watching me
Armin van Buuren - Shivers (m.o.r.p.h. red light dub)
Armin van Buuren feat. Justine Suissa - Wall of sound (airbase pres. parc remix)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lite episkt, bland alla hårda psy-killar i tråden:

Bt - Mercury and Solace
Salt Tank - Eugina
Solar Stone - Solar Coaster
King Unique - Sugarhigh

Och självklart, från Renaissance Ibiza: Sasha - Scorchio (Sander Kleinenberg's Scorched Mix). Helvete vad skön den är alltså!

Två livesetar att kolla upp om man som jag älskar att lyssna på trance från livespelningar. Det blir två lite åt hårdare hållet (alltså inte sådan där bedrövlig dunka-dunka, men man somnar inte av musiken i alla fall)

Paul van Dyk på Energy 2003 och Ferry Corsten på Trance Energy 2000.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Jo, du har bra smak! Han är bara för jäkla duktig.

De låter som jag rekommenderar:
Armin van Buuren - Burned with desire (feat. justine suissa)
Armin van Buuren vs Rank 1 feat. Kush - This world is watching me
Armin van Buuren - Shivers (m.o.r.p.h. red light dub)
Armin van Buuren feat. Justine Suissa - Wall of sound (airbase pres. parc remix)

Jag måste bara hålla med, Armin van Buuren är så jävla bra, men skulle vilja lägga till låtarna:
- Armin van Buuren ft. Racoon - Love You More
- IIO - Rapture (Armin Van Buuren Mix)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Jag måste bara hålla med, Armin van Buuren är så jävla bra, men skulle vilja lägga till låtarna:
- Armin van Buuren ft. Racoon - Love You More
- IIO - Rapture (Armin Van Buuren Mix)

Japp!
Sen har du ju också "Motorcycle - As the rush comes (armin van buuren remix)" som är riktigt skön.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den remixen har jag inte sett tidigare, så den ska jag allt kolla in

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
den remixen har jag inte sett tidigare, så den ska jag allt kolla in

Har skickat ett PM, ta en titt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va nice att se att det finns lite trance folk här med!

Lite favoriter:
Iio - Smooth (Airbase Club Mix)
P.O.S - Remember (Original Mix)
Above & Beyond feat Andy Moor - Air of life
Rapid Eye - Circa forever

För de som bor i GBG, www.clubpeak.se Senaste showen var tydligen grym. Missade tyvärr.