Permalänk
Medlem

Första gången jag testade mådde jag inte illa alls, tvärtom var det väldigt behagligt. Men sen har jag iofs gått på betydligt starkare varor än snus under många år innan.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Kör rape&general lös.,

Permalänk
Medlem

Har snusat sedan jag gjorde lumpen -96.
Snusar allt möjligt beroende på vart man är och hur man jobbar.
General bak när jag jobbar som hantverkare, portion när jag sitter o jobbar framför burken och Kronan Portion när jag vill snåla lite.

Nån som testat dessa "gör det själv" satser ?

Funderar på att sluta så småningom, efter jag byggt mitt hus fardigt , innan dess är de lönlöst.

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk
Medlem

Hehe någon som testat den där dosan/burken som kostar 450kr lr vad det var? tänkte nästan köpa en sån på min födelsedag bara för att unna mig själv något fint men det vart 2 stockar Kronan istället

Permalänk

hehe fin tråd:P

Började för sisådär 2 år sedan, mådde lite halvkasst i början. Dock inte spyfärdig:D

Blir mest Kronan white eller Rapé Lingon, mumsiga.:)

Hmm.. dyrt för er, 133:- för en stock Kronan här, helt överkommligt pris.

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

ja gillar den nya designen på ettan dosan :>

vet inte om dom bara har gjort om ettan , men de är bara den jag har sett.

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk

Började med Göteborg Rapé men gick rätt snabbt över till General White.

Har snusat i ca 4 år men försökt sluta många gånger.

Efter det stora uppehållet i November förra året så har jag haft väldigt svårt för att börja igen och mått väldigt dåligt så jag har slutat efter 1 till 3 dosor.

Den 8/5 2007 gav jag bort 7 st doser General White och slutade tvärt håller fortfarande upp och tänker inte börja igen för då får jag väll tok ångest eftersom jag gav bort så många dosor.

Jag vet inte men jag mår inte bra av snus, Jag blir grinig, Trött & får smärta i bröstet så för min del finns det ingen glädje av snus förutom att det är sjukt gott med en snus på morgonen och efter maten men det får jag lära mig att leva utan.

Men framför allt så saknar jag livsstilen att vara snusare för det är något speciellt men eftersom jag mår som jag mår av snus så får jag bara tänka på den tiden då jag snusade istället.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick tics av topicen.

*topic redigerad*

Permalänk
Medlem

lucky strike portion

Permalänk

Har snusat sedan sommarlovet mellan 7:an och 8:an om jag inte minns fel, så runt 5 år. Har nästan uteslutande snusat Rapé portion. Har inga planer på att sluta och anser att det inte finns något bättre än att stoppa in en snus efter en måltid eller efter 8 timmars sömn.

Permalänk
Avstängd

Har snusat sedan 14-15 års åldern på heltid, först Grov, sedan Stjärnsnus tills den gick i graven. Efter det har Ljunglöfs Ettan blivit favoriten, dock fuskar jag med nån dosa Kronan emellanåt, snuset har ju blivit så dyrt nu.
En snusdosa kostade typ 3:- när jag började, det har ökat markant i pris med andra ord.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Tog min första snus när jag var typ 16 eller nåt, satt hemma hos en polare å lirade Colin Mcrae rally på Playstation 1 och för varje lopp man torska så kom vi på den geniala idén att förloraren var tvungen att ta en snus, slutade med att ja hade 3 st miniportion inne, och det var första gången ja snusa. Kan säga att det snurrade till rejält och bestämde mig för att hålla mig borta från det sen.

Några år senare så var ja hemma hos min bror och hinkade bira och han snusade Rape portion så jag bestämde mig för att testa en på fyllan men kom fram till att jag hatade smaken av Rape, men fick ändock i mig 4-5 st den kvällen. Dagen efter gick jag och köpte min allra första egna dosa, General portion och efter den så var jag fast!

Dock så märkte jag att den blev rätt odryg för de var så jävla blöta och började rinna på en gång så jag kunde ha prillan inne max 5 minuter innan den åkte ut och en ny åkte in. Testade istället General White (torrare) och hittade guldkornet Testade även ett par andra märken såsom Grov Portion som ja var storkonsument på ett tag ( tyckte den hade en liten touch av choklad i smaken).

Nu hade jag 2 sorter jag varierade mellan men tröttnade efter ett tag och kände att det behövdes nåt nytt så jag gav faktiskt Rapé portion en ytteligare chans och till min förvåning så var den jävligt GOD och jag bytte direkt till den och nu snusar jag enbart Rapé. Antar att jag inte gillade den första gången pga av att den har en rätt speciell lukt,smak gentemot General osv.

Skulle säga att ja är en medelkonsumet av snurren, går åt ca 3-4 dosor i veckan, fast på fyllan kan det iofs gå åt 1 dosa på 1 kväll

Visst är det synd att snusskatten har gått upp för de som är storsnusare, tror dock inte det hjälper folk att sluta snusa. Vill man snusa så bryr man sig inte nämnvärt i att en dosa kostar några kronor mer!

MVH
K

Visa signatur

"Crime is a disease. Meet the cure"

Permalänk
Medlem

började när jag gick i 7:an till och från, idag är jag 21 och heltidssnusare

har slutat i två perioder, båda gångerna ca 6månaders uppehåll.
nu snusar jag mest metropol lakrits portion, annars general eller granit.
snusar bara portion idag.
snusar väl 1 dosa på 2-3 dagar men man har ju inne en snus en halv dag nästan
hur gott är det inte att ta en precis efter man har käkat lunch, frukost, kvällsmat, fika eller vad som helst?
går i lite tankar igen om att lägga av, kanske skulle starta upp en Sluta snusa tråden och se hur många som hoppar på och se hur det går för alla.
hepp, måste lägga in en snus nu..

Tjohopp

edit: glömde skriva att jag aldrig mådde dåligt av snus i början, har bara spytt en gång av snus och det var när jag blev bjuden på gammalt snus, det tyckte inte kroppen om :S

Permalänk
Medlem

Tog min första prilla när jag var 14-15, idag är jag 18. Om jag inte minns fel så var det en general bak som var min första prilla under läppen.

För mig är det General som är standard, men det är lite olika, just nu gillar jag Göteborgs rapé väldigt mycket.

Har dock gjort några försök att sluta men det är ju så gott, helt underbart gott, speciellt på morgonen och efter maten, helt omöjligt att motstå en snus

Permalänk
Medlem

Provade en general portion som jag stal från far när jag var 8 år, då var det inte gott.

Började snusa regelbundet vid 17 års ålder efter att några kompisar bjöd på mig.

Jag började med att snusa Göteborgs rapé lingon, sedan har jag gått över till general portion.

Idag är jag 18 år och fattig gymnasie elev så naturligtvis har man provat Granit som är det biligaste snus som man kan få tag på här i närheten, dock var Granit bland det äckligaste jag smakat.

Niccokicken när man började snusa var trevlig men idag så märks det inte mycket.

Det jag gillar bäst med snus är känslan när man lägger in en efter frukost när man går till skolan. inget slår den känslan!

//Gransson

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ corsair pc3200 512Mb 120 Gb radeon x800xl 256Mb

[img]http://miniprofile.xfire.com/bg/co/type/2/gransson.png[/img]

Permalänk
Medlem

Bara jag som snusar Nick and Johhny?

Visa signatur

,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Bara jag som snusar Nick and Johhny?
http://www.buysnus.com/images/NickAndJohnnyBottom.jpg

Vart köper man dessa? Ser spännande ut.

Edit: Hmm, kanske på www.buysnus.com?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Vart köper man dessa? Ser spännande ut.

Edit: Hmm, kanske på www.buysnus.com?

Jag köper dem i vanliga tobaksaffärer eller mataffärer.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hry
ja gillar den nya designen på ettan dosan :>

vet inte om dom bara har gjort om ettan , men de är bara den jag har sett.

Gillar den också, det ser riktigt stiligt ut.
/Stolt Ettan-snusare sedan tre år tillbaka (började snusa sommaren innan jag började 2an på gymnasiet).

Permalänk
Hedersmedlem

Snusade i ungefär fyra år, sen lade jag av direkt efter lumpen. Helt meningslöst att börja från första början. Visst, det var gott men fortfarande totalt meningslöst.

Snusade General och Ettan.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Snusade i ungefär fyra år, sen lade jag av direkt efter lumpen. Helt meningslöst att börja från första början. Visst, det var gott men fortfarande totalt meningslöst.

Snusade General och Ettan.

Tycker man det är gott och skönt är det ju knappast meningslöst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Tycker man det är gott och skönt är det ju knappast meningslöst.

Mja jag vet inte, tycker det är rätt meningslöst ändå. Som att röka, ändå gör jag det själv ibland. Men klart, du har en poäng.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Mja jag vet inte, tycker det är rätt meningslöst ändå. Som att röka, ändå gör jag det själv ibland. Men klart, du har en poäng.

Håller med, det är helt meningslöst. Jag har snusat i snart åtta år, visst det var skönt med en fet prilla på morgonen och få lite niko-kick men det avtog ju ganska snabbt. Nu är det som knark, jag får inga "toppar" av att snusa utan jag mår dåligt om jag inte snusar.

Snusar Kronan, kostar 130pistoler/stock på möllan i malmö

Jag har snusat mig genom de flesta märkena sedan jag började.

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chosen

Nån som testat dessa "gör det själv" satser ?

Nej! Men jag odlar just nu tobak. 40 planter har jag lyckats få upp Just nu är dom dock väldigt små (jag lovar att slänga upp lite bilder sen). Det största problemet hitills har varit att försöka övertala mamma att inte odla så fasligt mycket tomater så jag får plats med mina tobaksplantor.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Började för cirka två år sedan. Jag har snusat cirka 5/6 av tiden snuset ettat. Mest portion men ibland lös då min far också snusar det. Efter skattehöjningen så övergick jag till kronan, då detta var mest tillämpat min ekonomi. Är 16 år så jag har inte så mycet pengar.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Jag började snusa och röka när jag var liten, sedan slutade jag snusa för att jag fick en så stor "grop", min tandläkare började fråga massa konstiga frågor, slyna!, detta ägde rum i femman.
Jag slutade röka för ett par veckor sen I'm so good!

EDIT: Det jag snusade var för det mesta General Bak, snusade nästan bara bak för att det gav mer smak.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Hmm... började när jag var 16 eller något sånt, eller om jag rökte då. Minns inte riktigt.

Hursomhelst så snusar jag general portion, brukar bli att man klämmer ihop två eller tre påsar och trycker upp dom i käften. 1 påse blir för lite.

Annars är snus jäkligt dyrt i mitt land, över 50NOK för en liten dosa.. Tur man har nära till storlien, brukar plocka på mig lite då, för min del gör det inte så mycket att Sverige har höjt skatten, sparar ändå några hundralappar om jag sticker till storlien och handlar

Annars har jag inga planer om att sluta än iallafall.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Jag köper dem i vanliga tobaksaffärer eller mataffärer.

Köpte en dosa idag för att testa, tycker att den smakade precis som Probe Whiskey. Inget jag kommer att köpa igen.

Permalänk
Medlem

Har snusat i 9 år. Har planer på att sluta, men viljan finns inte riktigt än.. Har alltid varit en General portionssnusare, men nu för tiden tycker jag helt enkelt inte att det är värt pengarna. Så antingen köps det Kronan stockar för 160kr, eller om jag är riktigt snål så köper jag en stock Level för 119kr

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Medlem

snusat i drygt 10 år, haft uppehåll på 1½ år.. nu snusar jag kronan portion, 115:- stocken (gkås Ullared)

Visa signatur

Bara för idag