Permalänk
Medlem

RAM minne i USB form...

Finns det RAM minne att ha som USB 2.0 ? Har för mig att jag har sett det någonstans att det stod "USB 2.0 1 GB RAM memory" nånstans på nätet i storlek som ett USB minne...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Vill du att minnet ska tappa all data när du pluggar ur den?
Vill du ha windows ska jobba mot ett internminne som är en tusendel så snabbt?

Eller vill du att datorbutiker ska skriva korrekta beskrivningar istället?

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Är väl bara å ta ett vanligt usbminne/mp3spelare och lägga växlingsfilen på den..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Förkortningen ram betyder Random Access Memory och betyder otroligt förenklat att hela minnet är tillängligt hela tiden till skillnad från exempelvis band där man måste spola fram till rätt ställe för att hitta önskad data. Det har ingen koppling till datorns arbetsminne mer än att det också är av typen RAM.

Som en parantes kan också nämnas att när folk pratar om "ram-minne" så blir det utskrivet på engelska "random access memory memory".

Permalänk
Medlem

Re: RAM minne i USB form...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Finns det RAM minne att ha som USB 2.0 ? Har för mig att jag har sett det någonstans att det stod "USB 2.0 1 GB RAM memory" nånstans på nätet i storlek som ett USB minne...

Låter som att det är ReadyBoost-funktionen som MS lagt till i Vista du tänker på då tex USB-minne kan användas som extra cache-utrymme av Windows.

Permalänk
Medlem

i vilket fall om helst så vill du inte använde ett usb minne som ram.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |