Permalänk
Robot

Antec P182

Bytte mitt Tt Armor mot ett Antec P180 och är MKT nöjd!!

Besök albumet: Antec P182 av Alle_lenhovda

Permalänk
Avstängd

stilrent städat o snyggt. 7p

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem

Nice! ska hämta mitt p182 idag

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Inaktiv

Snyggt! Jag kommer att köpa ett sådant fast svart i "sluta 1:an present" åt mig själv

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort? Och komponeneter överhuvudtaget?

Permalänk
Avstängd

gissar på asus mobo,c2d prolle, 8800 graffe och corsair minnen

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem

Jo, men det vore ju kul att få lite mer detaljerade specificationer. Det är ju halva nöjet.

Hur tycker du förresten att ljudnivån är? Har hört at de medföljande Tricool-fläktarna skall vara ganska högljudda, är det något du har märkt av?

Permalänk

spex i min sign. ska skriva vad för hårdvara som sitter i burken men har inte orkat njä jag tycker ljudnivån är mkt godkänd faktiskt, sidorna är ju ljuddämpade orginal som dämpar allt oljud från diskarna och vibbar

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Fint.. Smart där med kabeldragningen av hårdiskarna.. Inte lätt för mig när jag har 4st hårdiskar och en är IDE.. BLir inte alls lika snyggt

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Avstängd

3 av 4 rätt till mig då

Visa signatur

Riggen: Gigabyte DQ6, E66 ES @ 3,8 , 2x1gb Ballistix pc8000 ,2900XT/8800gts?, Hiper Type-R 580w, 0,84TB.
Kylning: L30, BIX 3:a, Swiftech Apogee GT
Ljud: Pioneer A221, hemmabygda lådor med 2x10", diskanthorn och dubbla mellanregister i var låda

Permalänk
Medlem

Ser fint och smart ut!

Visa signatur

// MATWB

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut faktiskt men jag undrar varför du inte använde boxen till hårddiskarna istället för att lägga dom på en bädd med ljuddämpning??:P

Visa signatur

|Antec P182 | Raptor 150GB System | Maxtor 250GB Lagring | Gigabyte X38-DQ6 |
Corsair 2gb 800mhz | Intel Quad-Core 2,4 Q6600 | Leadtek 8800GTX |Corsair HX620W | Asus DVD brännare (SATA kabel)

Permalänk

för fläkten fick inte platts framför diskarna, ville inte ha den bakom, + att det ser ganska mkt snyggare ut tycker jag då

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. Ett Antec P182 har rätt hög vill-ha-faktor:D

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk

snyggt med svart innuti. Finns det en model med svart innuti? Inte för att man ser insidan så mycket men

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
snyggt med svart innuti. Finns det en model med svart innuti? Inte för att man ser insidan så mycket men

jag har lackat den själv men ja spegelchassit har svart orginal ^^

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jäkla snyggt lackat! Det suger verkligen att ha den gamla versionen av P180 kabeldragningsmöjligheterna är så mkt bättre i nya revisionen Nästan funderat på att riva ut allt och ge den en omgång samt sätta i lite ljuddämpningsmattor.

Använde du sprayburkar eller körde du med kompressor och spruta när du lackade stommen? Vilken typ av färg använde du?

Lite nyfiken då det verkar som det gått vägen för dig

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Jäkla snyggt lackat! Det suger verkligen att ha den gamla versionen av P180 kabeldragningsmöjligheterna är så mkt bättre i nya revisionen Nästan funderat på att riva ut allt och ge den en omgång samt sätta i lite ljuddämpningsmattor.

Använde du sprayburkar eller körde du med kompressor och spruta när du lackade stommen? Vilken typ av färg använde du?

Lite nyfiken då det verkar som det gått vägen för dig

Jag använde vanlig matt spray färg, fem lager för när jag provade med ett lager så försvann färgen såfort man petade med nageln, så nu håller det mkt bättre, sandpapprade jag med ett jättefint papper, inte så färgen försvann utan bara så de blev lite upprivet eller vad man säger:P
sen 2 nya lager å walla

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Hur har du hängt upp hårddiskarna när du har dämpningsmaterial under som stöd?