Permalänk

Asus M2NPV-VM

Hejsan allihop!

Har ett gigantiskt problem med datorn. Köpte för 5 månader sen en ny dator med Asus M2NPV-VM moderbord. Allting har fungerat klockrent till en eländig dag för drygt två veckor sen, då helt plötsligt usb portarna slutade att fungera. Lite jobbigt eftersom mitt tangenbord och mus går via usb.

Hittade en ps/2 converter i datakartongen så jag kunde iaf gå in på Asus hemsida och ladda ner chipset drivisar och sen starta om. Då fungerar usb portarna i ungefär en timma innan dom dyker igen.

Skulle sen prova att ominstallera datorn men när jag bootar med xp skivan så vill den ju att jag ska trycka på valfri tangent....

Åkte iväg och handlade en ps/2 converter till tangentbordet och kopplade in den, men då bootar inte datorn ens upp. Får dock ström till tangentbordet men datorn fastnar på moderbordets boot sida.

Någon som har något tips på vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

Fel på sladdar till mus/tgb? Kattungar o div andra smådjur kan gnaga på dessa sladdar så det blir skador på dom som kan resultera i dom mest konstiga problem. Fråga mig för jag vet det :p.

Prova med annan tgb/mus innan du skickar in datorn/moderkortet beroende på om du satt ihop den själv eller köpt datorn färdigmonterad.

Permalänk

Har testat med andra tgb....samma problem...

När jag är i windows och kopplar in tgb på ps/2 ingången så låser sig musen och då måste jag starta om datorn....

Och nu startar inte datorn upp om jag inte sätter tgb i usb port....hel mysko det här...

Permalänk
Medlem
Permalänk

clear cmos?

du pratar med en noob

Permalänk
Permalänk

aha...okej...man resettar bios i princip?

undra om garantin inte gäller längre då?

Permalänk