Windows Vista i trubbel igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiroo

För det första är jag ingen som klagar utan anledning då jag är skötsam vad gäller nedladdning och hemsidor jag besöker. Jag virussöker alla filer jag ladda ner. Kör med Firefox med diverse ad-aware funktioner. I Internet Explorer har jag Phishing-filter från Norton 360. Det är dolda funktioner så som i registret, nätverksinställningar filer osv som brukar bugga sig. Dock inte pågrund av nyinstallerad mjukvara utan kan vara så simpelt att internet bara är på. De flesta hackers hackar sig in i datorn bara användaren har internet igång.
Jag kör även CCleaner, typ varje halvtimme, beroende av det Finns nog ingen som håller datorn så bra itrim som jag gör angående mjukvara. Tror mitt problem är att jag är för "renlig" av mig i datorn och att det sker konflikter mellan olika applikationer efter avinstallation då allting inte försvinner (Speciellt Symantec Nortons produkter, grr ).

Men jag har testat så gott som alla Virus-program, dock inte samtidigt då det antagligen skulle få förödande konsekvenser Har kört med Zonelab, Norton, Avast, Panda, Eset, McAfee m.fl och alla har sina problem. Men det jag anser hålla störst kvalité är Norton då de har funnits längst på marknaden, dock inte sagt att de är bäst för det. Nod32 känns inte helt pålitligt då det inte är speciellt professionellt gjort, iallafall utseendemässigt.

Jag förstår inte hur folk orkar. Hinner man med att få något seriöst jobb gjort om man bara sitter och rensar spyware och virus hela dagarna?

Det finns i praktiken virusfria operativsystem. Skaffa ett och spara XP till lek och fjanterier. Hur många skulle köra Windows om alla spel kunde köras på t.ex. Ubuntu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel

Dock ser jag att du kört med Nod32 som många prisar till skyarna av någon anledning, visst programmet tar lite resurer men skyddar därefter också.
Har sj kört med Norton internet security2005(lär väl komma nån kommentar på det:D) och det har fungerat väldigt bra på att hitta och rensa bort virus dom få ggr jag haft det.

Jeeså?
http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=85&mnu=85
Om man inte "visste" bättre så kunde man fått för sig att kasperksy legat i topp de senaste mätnigarna och nod32 legat bland top 10 och slagtit både panda mcafee och norton.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Avstängd

Ähh antivirus program är för tomtar ändå. En redig man vet vad som e farligt o inte farligt.
jag har banne mig aldrig ens haft ett virusprogram jag!
Misstänker man något så kan man scanna lite hastigt med en onlinescanner.

Antivirusprogram e för tanter

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Det är lite dubbelmoral att ha nyheter som handlar om piratkopiering med namn på ripgrupp och allt men sedan när vi diskuterar sådant i forumet är det ajabaja, låsning och ibland varning.

True, släpp diskussionerna fria!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag drog ner den där releasen 2 timmar och 2 min efter den pre'ades (Pretime 2007-05-14 19:55:59).

Klockren release!

Permalänk
Medlem

Vista & antivirus

Har testat Vista och kan ju inte direkt säga att jag gilla det, men det sa jag om XP i början och nu sitter jag med en laglig licens av Xp Pro kommer säker byta till vista men börjar med pirat sen när det gått några år och priset stabilicerats så köper jag det. Ni minns säker hur jobbigt XP var innan SP1 & SP2 så jag ligger bara lågt än så länge. Ang antivirus så tar dom flesta för mycket minne (norton) , men på ett bra system kör jag Mcafee 2006 då det inte kostar något bara en falsk epost och en massa uppdateringar på sämre system kör jag NOD men måste säga att Mcafee funkar bättre för mig. Annars kör jag Xp Pro & Ubuntu för att få det bästa av två världar.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Fulla versionen av NOD32 = skitnajs i Vista.

Permalänk
Avstängd

Ett vattentätt piratkopieringsskydd är en teoretisk omöjlighet. Så det så.

Förresten var ju även det här gamla nyheter. En crackad version av Vista kom ju redan för flera månader sedan. En så kallad "permanently activated". Ett bioshack...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Läs om vad jag skrev!

Det tog en stund innan buggarna var borta!
Skulle dom ha mer pengar så tror jag nog att det skulle gå snabbare!

Var får dig att tro det? Det finns inga incitament att fixa buggar ju mer man tjänar på produkten när man gör proprietära program. Om företaget får in pengar för sin produkt är allt frid och fröjd, och det är billigare att undertrycka problem än att fixa dessa.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
läser man på google om windows vista crack så är den virus ! den innehåller en trojan som lägger sig på hdd. ska se om jag finner den länken

http://www.idg.se/2.1085/1.84028

http://apcmag.com/node/4737

Hmm, läser man på IDG så står det:

"Enligt APC Magazine har Bittorrent-användare rapporterat att ett flertal antivirus-program upptäcker trojanen, undantagen är Nortons Antivirus och Nod32."

Jag har en äkta Vista licens, men det är en besvikelse att NOD32 inte stoppar denna trojan. Jag använder programmet själv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiroo
...
Men Windows är fan inte ens värt att köpa, jag fick installera om t ex XP 25 gånger pga diverse virus, hade dock jättebra skydd som nod32, spysweeper, ad-aware osv. Efter 25:e gången som skedde på mindre än ett år, krävde Microsoft när jag skulle aktivera att jag måste köpa en ny licensnyckel, och det var OEM version!!!
...

Sluta surfa på fel sidor så slipper du formattera. Har aldrig behövt formattera XP pga virus eller trojaner, men jag håller med om att systemet har mycket dålig säkerhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det kan de gott ha

Varför ska man köra MS igentligen? bara för att de mesta programen tvingar dig att köra det .. tyvärr.. men Linux spec Ubuntu kommer igen starkt och jag ärgärna villig o hoppa än att skaffa Vista iaf..

massa buggar, dyrt som fan, IE suger jämfört med firefox, osv.. går ju radda upp fel efter fel här ju:P
nepp Ubuntu 7.04a blir det väl eller väntar på nästa V om 5 månader

open office
firefox
foxit reader

vad mer behöver man ? alla programen där är freeware och fungerar i linux
enda fördelen med windows är spelstödet.. mer open gl åt folket ;P

Visa signatur
Permalänk

Jag tyckte att man i alla fall måste krypa till korset förr eller senare så jag köpte vista 64 för ett tag sedan. Jag tycker att det flyter på rätt ok bortsett från en del drivrutinskrångel i början (ATI var de enda som hade drivisar till 64-bitars i början).
Beträffande alla som tycker att ms tjänar på piratkopiering så kan jag bara tillägga att de som verkligen tjänar på det är alla jävla spammare.
Nu tror jag inte att alla releaser gör din burk till en zombie,
men för egen del så känns det inte aktuellt att ta risken.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad. Tänk på §7!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Å andra sidan är detta inte alls det som nyheten behandlar, så vafan snackar du om egentligen?

Precis som både ditt och mitt inlägg i debatten...... Den stora skillnaden och den primära orsaken till mitt inlägg är kritisera din pubertala attityd samt behov att hävda dig med ett fullständigt onödigt inlägg.... Väx upp.... Jag säger återigen. Blir så trött på dessa arroganta uttalanden. De behövs inte på ett så för övrigt utmärkt forum för datorhungrigt folk. Visa lite respekt. Och tänk på att respekt får man inte, det förtjänar man.....

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puttekula
Precis som både ditt och mitt inlägg i debatten...... Den stora skillnaden och den primära orsaken till mitt inlägg är kritisera din pubertala attityd samt behov att hävda dig med ett fullständigt onödigt inlägg.... Väx upp.... Jag säger återigen. Blir så trött på dessa arroganta uttalanden. De behövs inte på ett så för övrigt utmärkt forum för datorhungrigt folk. Visa lite respekt. Och tänk på att respekt får man inte, det förtjänar man.....

Vad i helvete snackar du om?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Vad i helvete snackar du om?

Precis detta......

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6