Dell börjar sälja tablet pc

Permalänk
Melding Plague

Dell börjar sälja tablet pc

Tablet pc, bärbara datorer i anteckningsblockformat med touchscreen som kan användas istället för tangentbord och mus, blev aldrig riktigt populära trots stort stöd från bland annat Microsoft. Nu anser Dell att marknaden är redo och säger att de kommer att lansera en tablet pc senare i år.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan XP Pro/Home och XP Tablet?
Förstår inte vad skillnaden skulle vara (bortsett från penn-stödet då) men jag har fått intrycket att Tablet versionen är kass

Permalänk
Avstängd

What is good for?

Hoppas, de kommer med Linux också.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Tycker den ser väldigt stor ut på bilden?

Permalänk
Avstängd

Skulle mer än gärna byta min laptop mot en sådan, vart så jäkla sugen när reparatörerna knalla runt med sådan på jobbet..

Dom är som en förvuxen PDA..

Anledningen att dom inte sålde var för att man vill gärna skriva med tangentbord, styra med mus/pekplatta samt kunna spela lite mer avanserade spel än solitaire, fast jag spelar Tomb Raider på min HP iPAQ rz1710

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan som arbetsdator, använder aldrig pennan. Dock så är det fantastiskt smidigt att kunna vända skärmen lite som man vill. Har jag en kund mitt emot mig och vill visa något så underlättar det.

Men den jag har kostade 22000:- (dec. -06) väldigt mycket pengar bara för att kunna flasha med en rörlig skärm

Permalänk

Kör datorn på bilden vista?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Skulle mer än gärna byta min laptop mot en sådan, vart så jäkla sugen när reparatörerna knalla runt med sådan på jobbet..

Dom är som en förvuxen PDA..

Anledningen att dom inte sålde var för att man vill gärna skriva med tangentbord, styra med mus/pekplatta samt kunna spela lite mer avanserade spel än solitaire, fast jag spelar Tomb Raider på min HP iPAQ rz1710

men dom flesta tablet pc hade väl vridbar skärm

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Vad är skillnaden mellan XP Pro/Home och XP Tablet?
Förstår inte vad skillnaden skulle vara (bortsett från penn-stödet då) men jag har fått intrycket att Tablet versionen är kass

Det är som XP Pro med SP 2 helt enkelt.

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Medlem

Att ha en av de mindre modellerna som en gps/dator/mp3spelar/dvdspelar/skärm i bilen skulle vara perfekt.
Nu har jag ju verken bil eller pengar till en tablet pc men tror det skulle vara en grym idee.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntamat
Det är som XP Pro med SP 2 helt enkelt.

Hmm, varför klagar folk på tablet versionen isf.?
Men kollade upp det och enligt MS är det som du säger måste vara jag eller någon annan fått det om bakfoten.