Revoltec Fightboard Advanced

Permalänk
Medlem

Uselt att de inte har bakgrundsbelysning. De e ju på nätterna man sitter å lanar

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Uselt att de inte har bakgrundsbelysning. De e ju på nätterna man sitter å lanar

Vissa kan faktiskt skriva ordentligt på ett tangentbord.

Edit: Dessutom är det inte särskilt bra för ögonen att sitta i ett becksvart rum framför datorn.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz

Det beror ju på hur bakgrundsbelysningen implementeras. På Saitek gaming keyboard (den äldre varianden, inte Eclipse/Eclipse II), tycker jag bara att det irriterar och försvårar möjligheten att se vilken tangen det är man skall trycka på. Detta för att de endst lagt bakgrundsbelysning på knapparna och själva tecknet på tangenten inte lyses upp, vilket leder till att man blir bländad och texten hamnar i skugga. Som tur är kan man stänga av belysningen när man skall använda tangentbordet. (ser dock lite småtrevligt ut när tangentbordet inte används). I övrigt är det tangentbordet utmärkt.
På senare modeller (eclipse), har de ändrat så att själva tecknet också lyser upp, vilket underlättar för en att se tecknet i mörker.

Personligen föredrar jag att ha en svag lampa vid tangentbordet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Varför vill man trycka på W och S samtidigt? Eller A och D för den delen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Jag letar efterjust ett tangentbord för spel som ej slits ut.
Så jag tackar för recsionen ni gjorde.

MEN varför i hela swecs namn har ni get minus för att

"Knapparna ovanför piltangenterna har placerats på ett annat sätt än normalt"

Tänk på om dom inte skulle vara så ,så är det möjligt att hela tangentbordet skulle bli större än vad som har tänkt.

Kan bara hålla med. Det borde vara plus då det är identiskt med mitt Natural Keyboard Elite

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy

Citat:

MEN varför i hela swecs namn har ni get minus för att

"Knapparna ovanför piltangenterna har placerats på ett annat sätt än normalt"

Tänk på om dom inte skulle vara så ,så är det möjligt att hela tangentbordet skulle bli större än vad som har tänkt.

Kan bara hålla med. Det borde vara plus då det är identiskt med mitt Natural Keyboard Elite

Gaaaaah! Sitter med ett old-school MS Natural och hann använda kollegans 'elite'-variant i max 15 minuter innan jag lyckades radera ett stort stycke text... Ingen större skada skedd, men har aldrig använt tangentbord med ins-home-del på höjden sen dess.

Min förra laptop hade bara en PS/2-port. Jag använde den för ett bättre tangentbord, inte en mus.

Har just nu ett MS Natural Ergonomic 4000. Skulle vara perfekt om det inte vore för att man måste aktivera F-lock för att komma åt F-tangenterna. Det ska fan inte gå att deaktivera F-tangenterna, och om det går, så ska det fan inte vara default. Fortfarande ett mycket bra tangentbord, men...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Varför vill man trycka på W och S samtidigt? Eller A och D för den delen.

De knapparna spelar ingen större roll, värre är det med knapparna runt omkring, det vill säga Q,E,R,1,2,3 osv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Haha. Har du provat G15? Jag vet att jag är tjatig men knapparna på det tangentbordet är bara bäst. Sen har man faktiskt mer nytta av en display på tangentbordet än vad man kan tro.

Håller med, det är faktiskt riktigt sköna knappar på G15 och anser att dom är lika sköna fortfarande som när jag precis hade skaffat tangentbordet. Displayen är också rätt trevlig om man sitter och spelar eller kollar på film och lite snabbt vill se vad klockan är.

Citat:

Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

Home och End är ju ovärderliga knappar om man tex sitter och programmerar och ska någonstans i början eller i slutet av en rad. Istället för att sitta och hålla inne piltangent, eller ctrl + piltangent kan man med ett tryck komma ganska nära. Page Up/Down är också bra om man sitter och läser någonstans och redan har båda händerna på tangentbordet och ska scrolla på sidan.

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Tangentbordslayouten är helig och ska inte ändras! (i alla fall inte på fullsize-tangentbord)

Verkar vara ytterligare en fullständigt onödig produkt på marknaden.. mitt gamla facit/cherry från 1989 gör antagligen jobbet lika bra, om inte bättre eftersom det helt saknar begränsningar i hur många tangenter man kan trycka ner samtidigt.

Att ett tangentbord fortfarande fungerar efter 18 år säger en hel del om dess kvalitet, microbrytare i stället för tryckta ledningsmöster tex.

Vad jag inte förstår är, varför så många tangentbord görs med mindre tecken än nödvändigt, bokstäverna och F-tangenterna kan tex. oftast göras dubbelt så stora.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Varför envisas tangentbordtillverkare fortfarande med att ha snedställda tangenter? MORR!

Håller med dig fullständigt. Jag skulle också vilja se ett tangentbord med raka knapprader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ska inte en recensent vare lite neutral varje fall , Vissa människort kanske inte bryr sig om dessa knappar , Och helt ärligt hur många av er använder Deleate,end,page down och up osv frekevent?

jag använder de knapparna dagligen, mest för att jag itne palalr högerklick och sedan trycka på ta bort med musen utan för att snabbt trycka på DELETE.

Sen har jag även de andra knapprna som snabbknappar till Winamp. Används när man skriver långa texter så ja, de används varje dag.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Det här med macro knappar, polaren påstår aqt tman kan bli banna i tex WoW om det upptäcks att man sitter och använder macro knappar.
Har ingen aning om detta är sant elle rinte eftersom jag inte använder macron eller spelar spel av typen WoW.
Nån som vet?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Avstängd

nästan lite steelkeys scam där:P tycker dock när de endå skickar med extra knappar, varför skickar de inte två pingvinknappar som man kan byta ut windows "fönstret" mot om man vill??

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Något som jag saknar är tangentbord utan numpad.

Tillverkare av minitangentbord envisas med att ta bort piltangenterna och knapparna ovanför dem. Dessa används ju ofta när man skriver eller programmerar. Numpaden används dock enbart när man skall mata in mycket siffor, något som kanske är bra på löneavdelningen men inte för mig.

Ta bort numpaden så får man plats med både keyboard och jojja på skrivbordet säger jag!

Har idag Saitek Eclipse och innan dess Hipers minitangentbord i aluminium.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Avstängd

"Fightboard" lol, vilket dumt namn.

Dåligt att knapparna ovanför pilknapparna är 3x2 istället för 2x3 placerade.
Dåligt att den inte har den där värdelösa knappen mellan Ctrl och Alt på vänster sida av tangentbordet.

Korkad förpackning, tre gånger så stor som den behöver vara. Blir krångligt, dyrt och korkat att frakta, och blir väl mindre miljövänligt, eftersom mindre produkter rymmer i lastutrymmen.
Sen när man ska frakta hem den, blir det irriterande också.

Kan inte ni börja recensera ett par riktiga tangentbord, inte fjortistangentbord med LCD displayer och LED ljusdioder.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Dom recenserar ju visst andra t-bord. kolla bara på de tre steeltangentborden dom recenserade. Tänk till innan fingrarna flyger iväg.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

ser plastig ut

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Citat:

De tangenter du nämner använder jag dagligen i mitt arbete. Väldigt viktigt för mig att de sitter där de ska sitta.

Permalänk
Avstängd

Saitek har ju gjort någon gaming-tangentbord, gammalt fanskap men man pluggar in i vanliga tangentbords kontakten och kan använda båda samtidigt.

kollar om jag hittar min och kan lägga upp bilder på den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

. . . Och helt ärligt hur många av er använder Delete,end,page down och up osv frekevent?

Bortsett från insert så får de där knapparna massor av motion på mitt bord. Fightboards layout på de knapparna är skäl nog för mig att välja bort det helt och hållet.

Idén att dumpa den numeriska delen och ha resten i fullsize lät riktigt mysig. Kanske att man kan modda lite med fogsvansen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gamla Ergotronic är fortfarande bäst

Ja kör på nåt gammal logitech med några hot keys
Att det lyser ur vissa tangentbord i mörker tycker jag bara är irriterande. Vad ska det vara bra för? Måste väl vara för såna som inte kan hitta tangenterna utan att kolla.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Gamla Ergotronic är fortfarande bäst

Menar du Keytronic Ergoforce?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Har kört gamla keytronic i minst 10 år. Hade ett litet förråd med dem utan windowstangenter. Tyvärr var ju alla beggade som jag tagit hem från jobbet så en del var ganska solkiga.

Råkade banka sönder det sista i vredesmod under nån BF2 session, sen bytte jag till nåt sunkit trådlöst logitech som jag aldrig gillade.
Har fortfarande aldrig tryckt på windows tangenten med avsikt.

Det var bättre förr.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormy
Något som jag saknar är tangentbord utan numpad.

Ha! Då har du inte spelat Sid Meiers Pirates!

Jag förstår inte heller meningen med "Gaming" tangentbord.
Tycker man bara blir sämre i spel när ursprungslayouten inte
finns under fingrarna.
De få macron som behövs lägger jag in på musen istället.
Då behöver jag inte flytta handen för att utföra macrot.

Permalänk
Medlem

Visst har jag liratat Pirates!

Både på Amiga och diverse Pc versioner. Vill dock minnas att den senaste remaken som kom så kunde man styra med WASD

Men faktum är att numpaden sällan används.

Visa signatur

Mina 3dkort:

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Du försöker ju bara övertyga dig själv att det var värt 700 för ett tangentbord

Du har säkert köpt en mus för 700kr.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

noname optisk mus och ett olivetti tangent från 1700talet ellr nått.
Edit:För att stilla intresseklubbens kunskapstörst så är det ett http://www.enchr.fr/images/images_membres/9565_1d9f49ae3d8b13... fast med qwerty layout.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Denna ska ja fan ha!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

haha, jag vann detta skit tangetnbord på DH, inget jämfört med G15

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Själv så tycker jag att sk "gamingmöss" faktiskt är mycket bättre och skönare än vanliga sunkmöss medan jag inte ser någon anledning att byta till ett "gamingt-bord" då den enda funktionen jag möjligtvis saknar är att kunna hålla in skitmånga knappar samtidigt, vilket de flesta inte ens levererar. Därför kan man lika gärna sitta på ett t-bord för en hundring och välja laptopstyle eller nåt om man gillar det.