Permalänk
Medlem

Snuspriser, var och hur mycket?

Så, inspirerad av ett inlägg i den andra snustråden skapar jag nu en tråd om snuspriser.

Vilket är det billigaste stället där du bor?
Själv snusar jag enbart granit, inte endast på grund av priset utan faktiskt eftersom att jag föredrar den.

I Umeå får man på Axtorpet på berghem en stock granit för 140 kr, innan skattehöjningen fick man en stock för 105 kr.

Nu som nyflyttad stockholmare skulle det vara trevligt att hitta liknande priser här. Var finns det? Såg att det i skanstull finns i någon kiosk för 149 kr, vilket är klart godkänt, men ändå lite dyrare än 140. Det kan väl knappast vara så att det inte någonstans i hela stora stockholm finns priser som är lägre eller lika låga som en hos en liten kiosk i lilla Umeå.

Permalänk
Medlem

Snusar enbart General. Portion eller lös. En stock portion går på 245:- på Citygross...

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Kronan @ Lidel 17.90 annars kostar en Kronan bara 20kr på Ica vilket är nice, Granit finns också för 17kr på Ica men fan vad det smakar skit

Permalänk
Medlem

Kronan smakar ju dill! Sjukt skabbigt imho.

Permalänk

Där jag studerar (hedemora) finns det fortfarande snus under 15 kroner dosan. Det är budget sorten Level (helt okej smak men alldeles för svaga) som kostar 14 kroner. Jag har dock inte kollat upp vad deras stockar ligger på för pris.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ett par månader efter höjningen kunde man köpa en stock Granit portion för 99 spänn på ett litet livs här i Växjö. Fast deras lager är nog slut nu, och Granit är på tok för tråkiga och svaga. En stock Kronan vit kostar ca 145 spänn på Citygross.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Ettans portion, 24kr/dosa, eller 190kr/stock. En favorit som jag snusat enda sedan jag var 14 år

Ifall de skulle krisa sig med cash en månad så är det LD eller Kronan som gäller. De kostar båda runt 18kr dosan. Eller 150kr/stock.

Permalänk
Medlem

ger 149kr för en stock kronan i nyköping på "gullans kiosk"

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Fortförande inga stockholmare som har svarat. Skulle vara trevligt att höra om olika billiga ställen här i stockholm. Även om det som sagt finns i skanstull, så är det väl inte sådär supersmidigt att dra dit för mig som bor i Kista.

C'mon now alla stockholmssnusare!

Permalänk
Medlem

här i piteå kostar ettan lös 34kr/dosa på de flesta ställena, medans en kronan lös kostar 27kr . Gällande portionssnuset så vet jag inte hur priserna ligger där, ioch med att jag snusar lös.

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk

kronanlös okq8 lövånger 27kr st portion aningen billigare men vem snusa portion om inte kärringarna

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Kronan smakar ju dill! Sjukt skabbigt imho.

Granit smakar inte bra kan jag ju direkt säga, typ syntetmaterial etc..men som sagt smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Granit smakar inte bra kan jag ju direkt säga, typ syntetmaterial etc..men som sagt smaken är som baken

Nu har jag ingen som helst källa på det här, men jag har HÖRT detta iaf. Enligt historian ska två killar på SwedishMatch blivit uppsagda, på grund av att de var för sociala alltså att de snackade för mycket och jobbad för lite. Efter det skulle dessa killar ha fått för sig att börja jobba för något annat företag och göra bättre snus, för mindre pengar. De skulle då ha börjat jobba för F&L och skapat Granit, som alltså skulle ha samma eller bättre kvallité än exempelvis General, men vara billigare.

Nu är detta givetvis något som bör tas med en rejäl nypa salt, när det förmodligen inte stämmer över huvud taget. Men jag anser lätt att Granit smakar bättre än de flesta "riktiga" snusar.

Permalänk
Medlem

Kronan 160kr/stock @ Citygross Mantorp
Level 119kr/stock @ En kiosk i Linköping

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Medlem

Kronan 21kr /dosan
General Portion Silver 30kr/dosan

Mäster Livs vid Tekniska Muséet i Malmö.

Permalänk
Medlem

Göteborg: Någon random kiosk vid kapellplatsen, tänk pappershörnan men tvärs över spårvagnsspåren.

När jag var där sist, för någon vecka sen, kostade en stock grov portion 220 kr och Kronan m.fl. låg på ca 145 kr.

Permalänk
Medlem

Kronan 100 :- / stock, Wasabutiken - Borlänge
Om erbjudandet fortfarande gäller, annars är 150 :- ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Kronan 21kr /dosan
General Portion Silver 30kr/dosan

Mäster Livs vid Tekniska Muséet i Malmö.

Det där var ju inte billigt på något sätt.

Permalänk
Medlem

en dosa General portion i skövde kostar 32 kr å en stock 265 har ja för mig

innan höjning kostade en dosa 23 kr o en stock 199 kr på willys i skövde

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk

23:- dosan på jobbet tror dom skulle höja till 27:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

23:- för Grov portion på Netto.

Visa signatur

AMD PhenomII X4 3,4GHz, Gigabyte MA790XT, 2x2GB DDR3 RAM, Radeon HD3850, 1TB HDD