nvclock, hur låsa upp pipelines

Permalänk
Medlem

nvclock, hur låsa upp pipelines

vill låsa upp det stängde pipes och vertex shaders på mitt 6800le kort.

har dragit hem nvclock_gtk (gui verra). Kan inte ändra värden här.
Drog hem konsol varianten. här finns det switchar som ska fixa det men manualen är tyvärr inte mer specifik än så. -V för vertex och -P för pipes men vad skriver man mer för något?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Kör du GUI programmet som root?

Permalänk
Medlem

Lås upp pipsen direkt i grafikkortets BIOS, så slipper du använda rivatuner, nvclock osv. Funkar perfa med mitt 6800LE

Permalänk
Medlem

hur gör jag det?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
hur gör jag det?

Man använder Rivatuner för att patcha BIOSet, det var ganska krångligt. Om du har ett leadtek kort kanske jag kan skicka mitt BIOS, dock är det Vmoddat till 1,4V och klockat till 350/820 har jag för mig.

Eller så kan du alltid söka på google Har för mig att det finns en howto på nått nvidia forum.

Permalänk
Medlem

jag har ett leadtek kort men känns riskabelt med volten då jag inte behövt höjja min alls. dual bootar inte med windows så jag är fast i linux :/ ajja får google och se om jag hittar nått

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |