Permalänk

AJAJaj???

Har en sempron 2500+ som jag precis tog ut för att jag tänkte modda den via L5 bryggorna och såg att den såg lite mysko ut....
Är en liten kvadrat på själva kärnan med lite prickar i... datorn gick fint innan jag skruvade ur processorn, men ska den där fyrkanten verkligen vara där???
(skulle infoga bild men vet inte hur man gör)
kan det här verkligen vara bra???

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk
Avstängd

Fyrkanten ska vara där. och ett tips be en kompis om hjälp som kan om datorer

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk

puh, dom bilder jag sett på internet så har kärnorna varit helt "rena" så därför var jag orolig att den där fyrkanten var tecken på att jag brännt den...
Sen är datorn så gammal, inte ens pci-e, så skulle jag råka pajja prollen så får jag en ursäkt att köpa ny...
Går det förresten att sätta in bilder här så jag kan visa??

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk
Medlem

Om du laddar upp bilderna på någon sida.. exempelvis http://imageshack.us..

Sen lägger du in bildlänken mellan...

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Som sagt... är det där verkligen bra/snyggt eller SKA det verkligen se ut så där??

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk
Medlem

Den där fyrkanten med prickarna ska tydligen vara nån slags "äkthets-intyg" eller dylikt. Har för mig att AMD började med dom när det dök upp "falska" AMD processorer (upp-klockade budget-modeller såldes som top-of-the-line).

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk

Jag får tacka och bocka för snabba svar!!
Då ska jag bara ta och sluta den nedersta brutna bygeln (L5) på bilden så blir det multipel-mania....förhoppningsvis...

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk

Söt liten sak de där
Hoppas de blir bra. Resultat här imorn eller ?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Jaaa, än så länge ser det inte för ljust ut..... Har bryggat ihop som jag ritat på bilden men det står likt förbannat att det är en sempron 2500+ i burken och jag kan inte ändra multipel än...(med cpu msr)

Undrar om jag kanske sullat ner lite silver i det där laserskurna hålet eller om jag bryggat fel??? eller måste man skrapa bort nån isolering först???
Datorn funkar iaf men det är psykande ändå...

http://img244.imageshack.us/img244/7264/bryggayc2.jpg

Visa signatur

C2D e8400, asus p5k se, 2x1024MB,
8800GT

Permalänk

Ahh.. de är ju så att antingen fungerar de att lägga på direkt i piten *gropen* och man får sin mobile-cpu. Funkar inte detta vilket ja tror de är den metod du kört på då måste man gräva ur litegran med nån vas och jävligt spetsig kniv typ för att lätta lite på ytan och därpå fylla igen med *conductive paint*/silverfärg.

Kanske detta ger resultat.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare