Permalänk
Medlem

ram-minne problem, hjälp!

Tja! Jag har köpt ett nytt ram-minne till min stationära dator. Köpte 1gb kort. På kortet står det pc3200 (CL3). Jag kollade med mina två andra kort jag använde innan : pc3200 (CL 2.5). Trodde att de skulle fungera tillsammans då alla är pc3200. Men när jag kopplade in kortet till datorn kraschade den, det närmsta jag kommer till uppstart är vid rutan där man väljer hur man ska starta datorn, dvs Felsäkert läge, Normalt osv. Jag har frågat runt på andra forum men där säger dom bara att jag ska flasha mitt moderkort. Vet ej hur man gör detta och om det är det enda förslaget ni har här skulle jag vara tacksam för hjälp med hur man går till väga med detta. Jag kopplade ur mina två gamla kort och skulle testa med det nya kortet men det fungerade ändå inte. Efter ett tag att starta om datorn kopplade jag ut mitt nya kort och la in de två fungerande korten istället men det fungerade inte då heller. Skulle vara tacksam om någon kan hjälpa mig med det här problemet!

Permalänk
Medlem

Leta upp tillverkaren till ditt moderkorts hemsida. Där finns BIOS och instruktioner om hur du flashar om du vill göra det.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

det första jag hade gjort var att gå in i bios o ändra till cl 3 och sen testa med nya minnet.

om det är ett cl3 kanske det inte pallar cl 2.5..

cas 2.5 står det nog..

kanske stod minnena inställda på cas 2.5 i bios när du testade?
aja det kan vara detta problemet eller så e det dags för biosupdate.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...