AMD släpper dubbelkärniga som snålar med energin

Permalänk
Medlem

AMD släpper dubbelkärniga som snålar med energin

Nya dubbelkärniga processorer för den stationära marknaden introduceras av AMD. Med en största värmeutveckling av 45 W blir de svala tillägg i Athlon X2-familjen.

Det handlar inte om de omtalade K10-processorerna den här gången. Istället utvidgar AMD produktportföljen med ett antal extra energisnåla stationära processorer baserade på den äldre K8-arkitekturen.

http://www.idg.se/2.1085/1.109366
http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?p=414087#post414...

är det gamla nyheter idg kommer med?

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Nej, tvärtom, hitills har Brisbane EE(Energy Efficient) för stationära haft ett TDP på 65W, nu är det alltså sänkt med 20W till 45W. Det är extremt lågt för en stationär dator och dual-core, särskilt för 2.3GHz-modellen. Riktigt bra prestanda, om än ingen benchmark-knäckare, till riktigt låg energiförbrukning kan inte vara annat än rätt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad ligger en 6000+ i strömförbrukning tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Vad ligger en 6000+ i strömförbrukning tro?

125W TDP så den är definitivt inte en strömsnål prolle (än iaf, vem vet dom kanske släpper en EE version innan K10 kommer ?)

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
125W TDP så den är definitivt inte en strömsnål prolle (än iaf, vem vet dom kanske släpper en EE version innan K10 kommer ?)

Ja just de ja...så var det.
Beställde i alla fall en sån liten leksak, får väl se om mitt Tagan klarar av det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Nej, tvärtom, hitills har Brisbane EE(Energy Efficient) för stationära haft ett TDP på 65W, nu är det alltså sänkt med 20W till 45W. Det är extremt lågt för en stationär dator och dual-core, särskilt för 2.3GHz-modellen. Riktigt bra prestanda, om än ingen benchmark-knäckare, till riktigt låg energiförbrukning kan inte vara annat än rätt.

jasså. så bra! behöver en till dator att exponera
mot internet. har redan en pc baserad på intel för
kontorsarbete och diverse hobbeyprogrammering
när tid finns över. har bara bra saker att säga om
amd sedan förr. den här gången finns inge krav på
prestanda och nu har jag chans att välja amd ännu
en gång.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.