Permalänk
Medlem

Asus A8R32-MVP drivers

Halloj

Tjackade ett A8R32-MVP demo från Komplett, och fick då inte med drivers. Vilka är det som gäller till det här kortet? Har installerat följande sofar:

Marvell för två nätverkskorten
ULi 1575 v 2.20 från nVidias sida
Silicon Image driver

Sen Catalyst 7.4 till mitt grafikkort (plus WDM) samt Audigy2ZS drivers. Nåt annat har jag inte i datorn. Har inaktiverat inbyggda ljudkortet och firewiren på mobot.

Får ändå en okänd enhet i enhetshanteraren, vad kan det vara för nåt? Tankade hem GART-drivern från ATIs sida, men den verkar inte vilja installeras.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Avstängd

En vild chansning.... Men kanske du kan hitta drivrutiner till ett asuskort på asus hemsida?

Men bara kanske.

Permalänk
Medlem

För att få bort den enheten med utropstecken behövs driver cd´n, jag letar själv efter en skiva till A8R32-MVP som jag har köpt till grabben, även jag fick ingen skiva med nämligen.

Hmm ingen som orkar bemöda sig med att dra en kopia & lägga upp på TPB t.ex.?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
En vild chansning.... Men kanske du kan hitta drivrutiner till ett asuskort på asus hemsida?

Men bara kanske.

Asus drivers är upp till 2 år gamla. Och det finns inte mer där än vad jag tankat från respektive tillverkares sida.. Men bra försök till sarkasm.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Re: Asus A8R32-MVP drivers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
....Tankade hem GART-drivern från ATIs sida, men den verkar inte vilja installeras.

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men GART-drivern är endast till för AGP-system och/eller sk TurboCache, HyperMemory, inbyggda grafikkretsar, som använder RAM som grafikminne, så den behöver du inte installera.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Asus A8R32-MVP drivers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabanan
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men GART-drivern är endast till för AGP-system och/eller sk TurboCache, HyperMemory, inbyggda grafikkretsar, som använder RAM som grafikminne, så den behöver du inte installera.

Alright, det förklarar ju ett o annat

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Kan det möjligen vara denna drivrutin ni saknar?

"ACPI driver for ATK 0110 virtual device"

Brukar vara rätt så vanligt att den kommer upp som okänd enhet efter man installerat allt. Och ja den går att ladda ner från asus hemsida.

Kolla om ni har den under system devices i device manager.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Kan det möjligen vara denna drivrutin ni saknar?

"ACPI driver for ATK 0110 virtual device"

Brukar vara rätt så vanligt att den kommer upp som okänd enhet efter man installerat allt. Och ja den går att ladda ner från asus hemsida.

Kolla om ni har den under system devices i device manager.

Kika genom sidan en till o hitta den till slut bland alla raid-grejer o skit, tack tack

Det har nåt med strömsparfunktioner o göra eller nåt va, ACPI?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Installerade grabbens dator i dag & stängde av midi-porten samt game-porten i setupen & har inga oinstallerade enheter i enhetshanteraren.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless