Permalänk
Medlem

Problem med wine

Har precis installerat wine, men får det inte att fungera. Vet inte vad som är fel, googling är resultatlöst..

Såhär står det:

ericus@ericus-desktop:~/wine-0.9.29$ wine /home/ericus/Desktop/msnm800812.exe fixme:advapi:DecryptFileA "I:\\msdownld.tmp\\IXP000.TMP\\" 00000000 err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory 'L"c:\\windows\\profiles\\ericus\\Local Settings\\Temporary Internet Files"'. err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory 'L"c:\\windows\\profiles\\ericus\\Local Settings\\History"'. err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory 'L"c:\\windows\\profiles\\ericus\\Cookies"'. err:msi:copy_package_to_temp failed to copy package L"MsnMsgs.Msi" fixme:advapi:LookupAccountNameW (null) L"ericus" (nil) 0x33e818 (nil) 0x33e814 0x33e820 - stub fixme:advapi:LookupAccountNameW (null) L"ericus" 0x179be0 0x33e818 0x179bf8 0x33e814 0x33e820 - stub err:msi:ITERATE_Actions Execution halted, action L"SetCSADMarket" returned 1627 err:msi:remove_tracked_tempfiles failed to delete L"C:\\windows\\temp\\msi4685.tmp"

Vad ska jag göra?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk

Vilket program försöker du köra?

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk

Använd Gaim eller Kopete istället.

MSN suger.

Permalänk

är man van vid msn usteendet tycker jag amsn funkar bäst

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

MSN/Live Messenger verkar inte fungera något vidare under WINE, för att se om ett program gör det kan du kolla appdb. http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=127 för MSN Messenger t.ex.

Som sagt, använd en annan klient istället. Pigin (Gaim), Kopete eller aMSN fungerar alla betydligt bättre än Microsofts klient under WINE (och annars också

Permalänk
Avstängd

Installera version 0.9.37, den versionen du använder (0.9.29) är ju gammal.

Prova om andra program fungerar.

Kör aMSN, Pidgin, eller något istället.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat nyaste versionen.

err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory 'L"c:\\windows\\profiles\\ericus\\Desktop"'.

Detta repeteras om och om igen.
Suck.

Detta gäller vad jag än testar..

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Avstängd

Den kanske inte har privilegier att skapa katalogen, eller så kanske Wine inte helt stödjer den installern eller något.

Prova om andra program fungerar i Wine.

Kanske, skapa mappen själv eller något.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Mercury Messenger Ge det ett försök

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Själv gillar jag Mercury Messenger Ge det ett försök

Propriertär mjukvara. Usch.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

hm, använder gaim. amsn låter intressant, ska testa ^^

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |