Vattenkylt Radeon HD 2900 XT på bild

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra de här ska ni se. Både AMD och nVidia kommer så klart att bli tvungen att greja till problemet med värmen som produceras på framtida kort.
Är man inte nöjd med det som erbjuds idag av dessa två tillverkare är det bara att köpa av någon annan, så enkelt är det. Om ingen vill försöka ge sig på att tillverka ett eget då så klart...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Vill man spela det bästa så krävs ett prestanda kort så något val finns inte!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Och vad hände med 3dfx efter sina enorma dunderkort? ptja ingen ville ha dom längre och 3dfx kursade. Istället tog nvidia över med TNT, 256, Geforece2 och allt vad de hette med svalare, effektivare och snabbare kort.

Vad hände med Intel NetBurst. Jo de blev tillslut för varma och ineffektiva, ingen ville ha dom längre. Det jag vill komma fram till är att någon gång så går det helt enkelt inte att tillverka för stora och för varma kretsar. Det tar stopp helt enkelt. Man måste helt enkelt börja om.

Nvidia och AMD ligger välidgt nära den gränsen nu tycker jag. Det kanske funkar en generation till att gå på den här stilen men inte mer.

Tyvärr är ju inte dina slutsatser rätt. Bara för att man backade ner ett steg från Netburst till Core2, så betyder inte det att man börjar om. I så fall skulle vi tillbaka till processorer utan vare sig flänsar eller kylare. Det lär inte hända på väldigt, väldigt länge......

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ja tyvärr så hade jag faktiskt inte en dator för 10-15 år sen Iallafall inte en egen. De datorer vi hade då var dessutom inte precis high-end, av vad som nu var high-end på den tiden.. D: Typ... Warcraft 2 fungerade lagom OK utan att hacka för mycket

Vet att många grafikkort för längre sedan även dom var stora, speciellt de som presterade bäst, men vad jag menade mer med mitt inlägg är att, visst, det är bra med prestanda och för att få det behöver de göra korten i arm-längd, men snart når väll korten ända bort och förbi HDD racket så man måste ha ett bättre chassi eller sumpa hårddiskar Det går ju att köra med sådana kort, men du måste väll erkänna att du själv med inte skulle tycka allt för dåligt om korten om de kunde BÅDeE prestera bättre OCH bli mindre?

Jag vet. Problemet är bara dom som vill ha nummer 1 prestanda får vara berädd på detta och kommer förmodligen alltid mer eller mindre vara så. Om ett "standard" grafikkort är 6*2cm så kommer så klart ett monsterkort vara 10*3cm. Förstår du hur jag tänker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Och vad hände med 3dfx efter sina enorma dunderkort? ptja ingen ville ha dom längre och 3dfx kursade. Istället tog nvidia över med TNT, 256, Geforece2 och allt vad de hette med svalare, effektivare och snabbare kort.

Vad hände med Intel NetBurst. Jo de blev tillslut för varma och ineffektiva, ingen ville ha dom längre. Det jag vill komma fram till är att någon gång så går det helt enkelt inte att tillverka för stora och för varma kretsar. Det tar stopp helt enkelt. Man måste helt enkelt börja om.

Nvidia och AMD ligger välidgt nära den gränsen nu tycker jag. Det kanske funkar en generation till att gå på den här stilen men inte mer.

Det var ju så klart inte därför 3DFX kursade eftersom dom hade många mindre kort som var som konkurrenternas. Mid-seg, Low-seg hos AMD och Nvidia är som dom flesta vill ha det. Svala, strömsnåla, små och presterar okej. Ska man ha det värsta så är det och kommer alltid vara så som det är idag, mer eller mindre. Titta på allt runt om kring dig och tänk dig att "om jag ska ha den fetaste av X", så garanterar jag dig att väldigt många gånger så kommer det vara samma sak där. Det är logiskt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

......... det är inte möjligtvis så att någon har möjligheten att komma hit med en kopp kaffe??

Visa signatur

1: Win7, i7 920@4GHz, 12GB Dominator, Gainward 4870x2, CM Cosmos, 150GB Raptor + 750GB HDD
2. SuSE 11.1, Q9550@400x8½, 8GB A-Data, GeForce 8500GT, Antec 1200, 4TB HDD