Microsoft visar upp bordsdator

Permalänk
Avstängd

Onödigt!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Ähh svammel! allt är fejkat! Om inte.... så måste jag ha.... MÅSTE HA EN SÅN DÄR SAK!!!

Permalänk
Medlem

snyggt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Verkar återigen vara ett system som ska vara så "enkelt" så att det blir störigt för oss mer avancerade och krävande användare. Såg ju jättefint ut när han flyttade bilden från kamera till telefon men vad händer om man vill tömma sitt 2gb minneskort? Tycker det verkar vara en mer grafisk klipp-o-klistra-revolution än någonting för oss som vill organisera och ha koll på vad vi sysslar mer. Jag vill inte sitta och snurra på en osorterad hög utan page-down:a mig igenom hundratals bilder smidigt.

Och som fjärrkontroll....fatta vad fingeravtryck man skulle få på soffbordet...

Det där tror jag också. Visst ser det coolt ut, men inte mer.

Säger jag som sitter på en 14" CRT-monitor ...

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Den här versionen av tekniken är inte utvecklad primärt för hemmabruk. Om någon tog sig tid att titta på techdemot som gjordes av Mark Bolger så visade han att de primära funktionsområdena för Surface till en början är tänkta för barer, restauranger, butiker, stora nöjespalats etc. Därav det förenklade gränssnittet. Däremot kör Surface på samma kod som Vista, så man kan utveckla ett mer avancerat gränssnitt senare. I dagsläget finns det få hemanvändare som har råd med $50k-100k.

Typiskt tänkt användningsområde: du är på en restaurang och käkar och på bordet finns en surface-yta. När du beställer maten använder du surface-ytan som meny och din beställning skickas elektroniskt till köket. När vinet kommer ut, kan du placera flaskan på Surface-ytan och få upp namn, årgång och vingård. Lägg din telefon på ytan och dra över informationen till den. Säg att krogen spelar någon intressant musik, ta fram spellistan som finns, kolla vilken skiva som spelas och lägg din mp3-spelare på ytan och dra över spellistan för att synka med den. När du sedan ska betala tar du bara fram ditt betalkort, lägger det på ytan, får upp vad som beställts och kan antingen dra rätterna till de olika korten om notan ska delas eller så kan ett kort ta allt, där du även kan ställa in hur mycket som ska ges i dricks.

För en mer exakt introduktion, kolla intervjun med Mark Bolger: http://on10.net/Blogs/larry/first-look-microsoft-surfacing-co...

Det faktum att Microsoft har det här på marknaden om ett halvår och inte bara som ett glorifierat techdemo är inget mindre än lysande. Bit i det sura äpplet, nu, Swecare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
En helt egen idé från microsoft :). Ser rätt lattjo ut.

http://cs.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/
http://www.perceptivepixel.com/

visades innan både Surface och iPhone interfacet.. Jag säger absolut inte att varken Microsoft eller Apple är dumma för att dom jobbar med produkter baserade på konceptet. Men det där med en "helt egen idé" är relativt..

Permalänk
Medlem

visst visst alltid AMD eller Apple som var först med all teknik skämt..

men att få UT grejorna genom dörren, DET är det som räknas idag.
Det finns många små firmor som sitter på tuffa grejor utan att kunna göra något med det..
Det handlr också om TIMING och faktum att MS har olika framtida lösningar och försöker både med OS och innovation är faktiskt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
En helt egen idé från microsoft :). Ser rätt lattjo ut.

Den asiatiska killen i filmen (som arbetar själv, dvs inte är anställd av M$) visade upp precis samma skärm (dock utan en möbel) på en utvecklarmässa redan under 2006.

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/65

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
50k och 100k dollar versioner ... vem ska köpa en ?

5k och 10k va det, men hur som helst så är de på tok för dyrt för mig. Men som allt annat så kommer priset att sjunka, och när man kan få tag på en för runt 20000kr så kanske man kan börja fundera på att skaffa en.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Heh, sweclockers hänger inte riktigt med tydligen. denna tråd fanns ju innan "nyheten".

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

men jäkligt häftig, inte som dator utav TV bord ^^, skulle vara soft och kunna välja kanaler och styra hemmabioanläggningen med en sån!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Verkar återigen vara ett system som ska vara så "enkelt" så att det blir störigt för oss mer avancerade och krävande användare. Såg ju jättefint ut när han flyttade bilden från kamera till telefon men vad händer om man vill tömma sitt 2gb minneskort? Tycker det verkar vara en mer grafisk klipp-o-klistra-revolution än någonting för oss som vill organisera och ha koll på vad vi sysslar mer. Jag vill inte sitta och snurra på en osorterad hög utan page-down:a mig igenom hundratals bilder smidigt.

Och som fjärrkontroll....fatta vad fingeravtryck man skulle få på soffbordet...

Du kommer inte sortera 400 bilder som ligger i en hög hela tiden. Detta var endast för att demostrera "hands-on" med produkten.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Man kan också tänka sig tekniken i något sällskapsspel liknande monopol eller så. Kan bli kul att se vad som dom med fantasi kan göra med detta sätta att interagera med en dator.

Visa signatur

flaah!

Permalänk
Avstängd

Sett något liknande i en scifi-rulle

Permalänk
Medlem

The Island? Sean Bean's skrivbord?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

30" perfekt storlek!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Kul med att ha den som fjärrkontroll till hemmabio egentligen..

Om man kan komma överens om vad man vill se på åtminstone, för jag kan tänka mig
2-4 personer sitta och trycka på olika knappar ända tills något möjligtvis/troligtvis
går sönder/kraschar eller liknande (det är ju ändå windows i botten)

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Alltså, PORR!! Jag skulle köpa den dära på dagen om den kostade typ 25 000 lr nått. Tänk er att ha den som mediadator kopplat till projektorn! Sitta vid soffan med polarna runt och slänga filmer fram och tillbaka, för att sedan välja en och spela upp på projektorn som "Dual screen". Guuud vad porrigt!!

Såfort den hamnar i den prisklassen är den ett givet köp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
The Island? Sean Bean's skrivbord?

Precis vad jag tänkte på :).

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

De får helt enkelt låta Sean Bean göra techdemos. Allt blir coolare med Sean Bean.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

De har ju klippt ganska så kraftigt så man ser inte när den hänger sig. (Den kommer från Microsoft, så det bör den ju göra.)
:D:D

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Luktar flopp? *sniff sniff*
Japp, megaflopp påväg.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Luktar flopp? *sniff sniff*
Japp, megaflopp påväg.

Jusst den där prototypen kanske inte skulle sälja så väl. Men tekniken i sig tror jag knappast floppar och om MS har en bra mjukvarugrund att stå på så har de nog mycket att tjäna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_fh
Ibar?

http://www.i-bar.ch/index.php?id=88&L=1

Finns i Umeå inom snar framtid

den du länkar till har funnits i över 1år, och har inget med detta som Microsoft visar upp

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB