Shuttle tillbaka på moderkortsmarknaden?

Permalänk
Melding Plague

Shuttle tillbaka på moderkortsmarknaden?

Tillverkaren Shuttle har sagt att de planerar att börja sälja separata moderkort igen i en intervju på den stundande Computex-mässan. Som det ser ut nu skall det säljas moderkort till de egna Xpc-modellerna, men det kan även tänkas att de introducerar moderkort som baserar sig på standardiserade formfaktorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har själv haft ett Shuttle nforce2, lite udda eftersom det var ATX-formfaktor och budget men fungerade klockrent i de ca 3 åren jag hade det.

Permalänk
Medlem

Nån som saknar dem? Deras barebones är bra men annars har de väl aldrig gjort sig kända direkt?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen om shuttle riktigt mycket.
Det ända problemet är väll utrymme för grafikkortet och cpu kylare.
Samt nätagget ^^

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Samma här, shuttle-freak som jag är så sitter jag och väntar på nästa shuttle med stöd för AM2+. Visseligen kunde man få tag på shuttles flex-ATX moderkort separat med de var otroligt dyra, nästan lika dyra som en hel shuttle. Hoppas de blir billigare nu.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Samma här- Skulle gärna se ett S775 kort som uppgradering till min SB61:a

en core2 skulle sitta fint för att få ned värmen lite samt fixa h264 utan problem.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Det skulle väl vara ett bra alternativ för dem som vill bygga egna små datorer kanske...

Permalänk
Medlem

KUL! Shuttle var ju ett av de första företagen som satsade på entusiastmarknaden. Hade själv ett Shuttle HOT-569 som man kunde köra i 89MHz bus... Det var grejer det när det begav sig.http://www.thg.ru/mainboard/19971201/onepage.html

Permalänk

Vad bra! Då kanske man kan uppgradera min gamla SB81P med ett bättre moderkort (eller åtminstone byta ut det söndriga). Har länge efterlyst uppgraderingsmöjligheter på moderkortsfronten.

Visa signatur

~Pelle~