Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Människans undergång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Say what?! Det låter alldeles för coolt. Källa på det?

Det är med allra största chans totalt bullcrap.
http://en.wikipedia.org/wiki/HGH_controversies

Det finns dock metoder som har större utsikt för att förlänga livet, "tyvärr" så handlar det om att hålla en god diet och träna.

Jag har på skoj köpt Ray Kurzweils bok Live Long Enough to Live Forever, en bok som han skrivit tillsammans med en läkare om hur man med väldigt strikt diet och träning kan öka chansen att man kommer leva tills dess att vi har nog med medicinskt kunnande för att förlänga livet på obestämd tid.

Hans ultimata mål är dock att leva tills dess att han kan "ladda upp" sig på en funktionssimulation av hans hjärna och på så sätt skippa hans kropp för evigt.

Nåja, det är nog så nära HGH-tramset man kan komma utan att vara bullcrap.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Människans undergång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Det är med allra största chans totalt bullcrap.
http://en.wikipedia.org/wiki/HGH_controversies

Det finns dock metoder som har större utsikt för att förlänga livet, "tyvärr" så handlar det om att hålla en god diet och träna.

Jag har på skoj köpt Ray Kurzweils bok Live Long Enough to Live Forever, en bok som han skrivit tillsammans med en läkare om hur man med väldigt strikt diet och träning kan öka chansen att man kommer leva tills dess att vi har nog med medicinskt kunnande för att förlänga livet på obestämd tid.

Hans ultimata mål är dock att leva tills dess att han kan "ladda upp" sig på en funktionssimulation av hans hjärna och på så sätt skippa hans kropp för evigt.

Nåja, det är nog så nära HGH-tramset man kan komma utan att vara bullcrap.

Vem fan vill leva efter en en extremt strik diet man kanske får något år extra men inte fan äre värt det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Människans undergång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
Vem fan vill leva efter en en extremt strik diet man kanske får något år extra men inte fan äre värt det.

Instämmer

Permalänk

Bara jag som har den något "udda" teorin att jorden redan har gått under och att det alltid har varit så men att våra själar har möjligheten att hoppa in var som helst på tidsaxeln för att utvecklas? Att tiden bara är en fiktion som existerar för oss just under den tid vi är här? Kanske lite svårt att greppa men det är i alla fall min teori (har inga belägg för det men jag är ändå seriös)

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Människans undergång?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
Vem fan vill leva efter en en extremt strik diet man kanske får något år extra men inte fan äre värt det.

Nu menar dock han (och många andra såsom Aubrey de Grey) att det inte handlar om ett fåtal år, utan "obegränsad" tid extra.

Aubrey de Grey har sagt något i stil med "Världens första 1000-åring är redan född", han menar alltså att vissa av oss som redan är födda kommer att kunna utnyttja radikal livsförlängning tills dess att det inte längre finns någon klar gräns för hur länge vi kan leva.

Permalänk
Medlem

Snackar vi att döda alla människor, elle bara att slå sönder det samhället vi lever i?

I filmen Children of Men tas en intressant scenario upp.. Det är året 2027, den yngsta personen på jorden har just dödats, han var 18 år några månader, några dagar timma och minuter gammal, uppväxt som en kändis och en ständig påminnelse om att vi inte längre kan göra barn. Inget barn har fötts på jorden sen 2009..
Och ingen vet varför.

(För övrigt väldigt sevärd film)

Men jag har svårt att tro att alla människor kommer dö ut i ett slag rent så, men därimot så kan ju ett världskrig döda väldigt väldigt många, men det finns dom som klarar sig då också.
Vi har ju miljontals människor som röker idag, dom är nog bäst rustade, härdade inför framtiden

Permalänk
Medlem

En lista jag hittade på hur snart resurser kommer ta slut:

Citat:

The figure to the left is if the world continues to consume at todays rate.....the figure to the right is if the world consumes at half the US consumption rate.

# Aluminium (transport, electrical, consumer durables)
1027 years: 510 Years
# Zinc (galvanising)
46 years: 34 Years
# Uranium (weapons, power stations)
59 Years: 19 Years
# Tin (cans, solder)
40 Years: 17 Years
# Tantalum (cellphones, camera lenses)
116 Years: 20 Years
# Silver (jewellery, catalytic converters)
29 Years: 9 years
# Platinum (jewellery, catalysts, fuel cells for cars)
360 years: 42 years
# Phosphorus (fertiliser, animal feed)
345 Years: 142 Years
# Nickel (Batteries, turbine blades)
90 years: 57 Years
# Lead (Lead pipes, Batteries)
42 Years: 8 Years!
# Indium (LCDS)
13 Years: 4 Years !
# Gold (Jewellery, Dental, Computing)
45 Years: 36 Years
# Copper (wire, coins, plumbing)
61 Years: 38 Years
# Chromium (Chrome plating)
143 Years: 40 Years
# Antimony (drugs)
30 years: 13 Years

Så inom vår livstid kommer vi nog få uppleva ett par ekonomiska kriser iallafall.