Permalänk
Medlem

Röka innomhus?

Jag hyr en lägenhet i andrahand. Jag röker rätt lite normalt sett, men när jag får i mig några öl har jag inget emot att ta några cigg. Eftersom att jag bor på tionde våningen och inte har någon balkong, är det inte världens självklaraste grej att gå ut och ta en cigg. Således brukar jag då ta en cigg ut genom fönstret.

Även om det inte stod något i kontraktet om rökning, och vi inte sa något muntligt när jag fick lägenheten så vill jag givetvis inte att killen jag hyr av ska kunna känna någon röklukt när jag återlämnar lägenheten. Så, min fråga är kort och gott, hur mycket rökning krävs det för att lukten ska sätta sig i själva lägenheten?

Att röka några cigaretter genom fönstret en kväll brukar inte kännas dagen efter.

Och en till sak, vanliga brandvarnare, känner de av cigarettrök?

Permalänk
Medlem

Rök under köksfläkten på full effekt funkar oxå om du vill slippa röklukt.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Ställ fram ett glas eller liten skål med ättika i. Det tar upp lukten ganska så bra.

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett fönster lite öppet när jag röker och en stund efter. Jag märker ingen röklukt iaf, inga vänner har heller sagt något.

Permalänk

Det är lugnt bara man vädrar ordentligt och inte röker för ofta. Lukten går nog alltid ur för eller senare. Värre är det ju ifall tak och väggar blir missfärgade, det kan bli pinsamt.

Permalänk

rökare är också människor, fast inte lika länge

tycker rökning är det mesta avtändande som finns.. äckligt !

men iaf som det nämts ovan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
rökare är också människor, fast inte lika länge

tycker rökning är det mesta avtändande som finns.. äckligt !

men iaf som det nämts ovan.

Rökt kött håller längre

Har man vetat sedan urminnes tider "rök och salta så håller det".

Både jag och gumman röker innomhus "när det är lite fest" annars balkong.

Men alltid med bra ventilation "öppet fönster".

Det känns inte dagen efter enlig "ej" rökande kompisar.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Röker säkert 5 cigg per dag genom fönstret, ingen röklukt här förutom på gardinerna ^^

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Hade en flickvän ett litet tag som rökte ut från min franska balkong, hon smakade askkopp :/ blev inte långvarigt förhållande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har nyss flyttat in i en lägenhet där det förmodligen har bott rökare förut, taken är alldeles pissgula och likaså dörrar samt dörrkarmar.
Känns inte så roligt men som tur är så hjälper ju lite ny färg för att få det snyggt igen men i mina ögon är det väldigt respektlöst att röka inomhus om det handlar om en hyreslägenhet, äger man sitt boende så då är det skitsamma men hyr man så bör man verkligen visa mer respekt än att förstöra inredning mm genom röklukt och missfärgningar.

Permalänk
Medlem

Jag hade ju inte velat att nån som röker i min lägenhet, känns direkt om det är nån som rökt.
Tror det är lättare för en ickerökare att känna lukten än en som röker, då ni ofta ständigt luktar rök.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Jag hade ju inte velat att nån som röker i min lägenhet, känns direkt om det är nån som rökt.
Tror det är lättare för en ickerökare att känna lukten än en som röker, då ni ofta ständigt luktar rök.

Håller verkligen med, de som inte röcker känner röklukten grymt mycket lättare än de som röker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Har nyss flyttat in i en lägenhet där det förmodligen har bott rökare förut, taken är alldeles pissgula och likaså dörrar samt dörrkarmar.
Känns inte så roligt men som tur är så hjälper ju lite ny färg för att få det snyggt igen men i mina ögon är det väldigt respektlöst att röka inomhus om det handlar om en hyreslägenhet, äger man sitt boende så då är det skitsamma men hyr man så bör man verkligen visa mer respekt än att förstöra inredning mm genom röklukt och missfärgningar.

står det inget om att man inte får det i kontraktet, why bother? Finns väl iofs inget som tvingar dig att flytta in i denna hemska hyreslägenhet där det uppenbart bott en rökare.
Eller är det precis som vanligt i dagens Sverige att man måste gråta ut lite på internet när man gör något högst frivilligt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Hade en flickvän ett litet tag som rökte ut från min franska balkong, hon smakade askkopp :/ blev inte långvarigt förhållande.

Usch ja, tjejer som smakar askkopp är jävligt avtändande. Hade en flicka som rökte men hon gav upp det när jag sa att jag inte gillade det.

Ang. lägenheten, jag anser att du svinar ganska mycket om du röker i någon annans lägenhet. Jag kan ju säga att jag skulle inte acceptera det, men nu är det inte min lägenhet, fråga ägaren istället för att smyga.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

jag brukar öppna mitt stora fönster och så får man sitta på fönster brädan och röka när man har fest. sen lämnar man fönstret öppen när man drar ut så har allt försvunnit när man kommer hem. inga problem.
om man inte röker regelbundet, själv blir det bara på fest.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
jag brukar öppna mitt stora fönster och så får man sitta på fönster brädan och röka när man har fest. sen lämnar man fönstret öppen när man drar ut så har allt försvunnit när man kommer hem. inga problem.
om man inte röker regelbundet, själv blir det bara på fest.

Att sitta på fönsterkarmen är lite läskigt på tionde våningen. Speciellt om man är lite onykter.

Permalänk
Avstängd

Jag röker inte

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Rök under köksfläkten på full effekt funkar oxå om du vill slippa röklukt.

Du bör nog kolla först vilken typ av fläkt det är om det är en med kolfilter hjälper det inget men är det en sådan som släpper ut i det fria funkar det ju.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Nidas: Ditt inlägg är respektlöst i mina ögon och det är uppenbart att du enbart är ute efter att tjafsa.
Varför ska det stå i kontraktet huruvida lägenheten ska hållas rökfri eller inte?
Så länge det är en hyreslägenhet så ska man inte röka inne eftersom röklukt dels sitter i länge och att det dels förstör tapeter, tak mm men visst känner man som hyresgäst att man kan stå för renovering och dylikt efter att man har flyttat så är det väll inga problem att bolma sönder lägenheten.
Dock verkar inte rökare tänka längre än dit näsan räcker, om lägenheten har tex gulnande tak pga rökningen och hyresvärden åtgärdar detta så ska inte den rökande förra hyresgästen bli förvånad när det dimper ner en räkning för material och arbete som utförts i brevlådan.

Permalänk

Re: Röka innomhus?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Jag hyr en lägenhet i andrahand. Jag röker rätt lite normalt sett, men när jag får i mig några öl har jag inget emot att ta några cigg. Eftersom att jag bor på tionde våningen och inte har någon balkong, är det inte världens självklaraste grej att gå ut och ta en cigg. Således brukar jag då ta en cigg ut genom fönstret.

Även om det inte stod något i kontraktet om rökning, och vi inte sa något muntligt när jag fick lägenheten så vill jag givetvis inte att killen jag hyr av ska kunna känna någon röklukt när jag återlämnar lägenheten. Så, min fråga är kort och gott, hur mycket rökning krävs det för att lukten ska sätta sig i själva lägenheten?

Att röka några cigaretter genom fönstret en kväll brukar inte kännas dagen efter.

Och en till sak, vanliga brandvarnare, känner de av cigarettrök?

Hyr du i andrahand ska du väl fråga lägenhetsinnehavaren om det överhuvudtaget är ok att du röker inne, vare sig du står i fönstret eller ej?

Permalänk
Avstängd

Rök i skithuset om du måste röka, våran lägenhet är total renoverad efter en rökare.

Vaktmästaren sa att röka i skithuset så det var bara att spola av väggarna vid flytt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Att sitta på fönsterkarmen är lite läskigt på tionde våningen. Speciellt om man är lite onykter.

hehehe...kanske inte behöver sitta och balensera på kanten. om man börjar bli lite i fylla så är det bara att stå och uta sig lite.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Rök i skithuset om du måste röka, våran lägenhet är total renoverad efter en rökare.

Vaktmästaren sa att röka i skithuset så det var bara att spola av väggarna vid flytt

Jag är ingen rökare, det rör sig om nån enstaka cigg någon gång i månaden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Jag är ingen rökare, det rör sig om nån enstaka cigg någon gång i månaden.

Då är det ingen fara, det var en kedjerökare som checka ut från livet som bode här förr... gula tapeter överallt, röklukt och allt annat som hör till rökningen.
Men fixat innan vi flytta in, det stank arsle i trappan när vi hade lägenheten brevid

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

En sak som många rökare inte tänker på att även om de röker ute så luktar DE fortfarande rök...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Nidas: Ditt inlägg är respektlöst i mina ögon
...
Dock verkar inte rökare tänka längre än dit näsan räcker

Respektlöshet var det ja...

Permalänk
Medlem

röker ett packet cigg varje dag inne, luktar pansionär men det har det redan gjort sen jag flyttade in, eftersom snubben som bodde här tidigare va rökare.

och TB sa att jag fick kröka stenhårt och röka hur mycket jag ville fram tills dom ska renovera.

men så farligt är det inte med lite cigarett lukt, det är väl värre med avlopp och massa sopp-påsar som luktar.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Musikälskare

Städade lägenheter ett tag innan, där fanns folk som hade rökt inomhus hela sitt liv...

Lägenheterna var HELT gula av röken, alla skåpsluckor i köket tex...

Äckligt som fan!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Cylotec: Jag föredrar lukten från en soppåse som är på väg att gå ut genom dörren själv än cigarettlukt eftersom lukten från soppåsen vädras ut på en liten stund medan lukten från cigaretter sitter kvar i åratal.

Fick en gång en handduk av en vän till familjen i födelsedagspresent, denna handduk tvingades jag tvätta ett tiotal gånger innan lukten släppte så att den gick att använda.
Lukten från en soppåse skulle aldrig sitta i så länge ens om den hade innehållit rens från skaldjur såsom räkskal men det är klart att är man genomvan med cigarettlukt så ser man inget problem med det.
Intressant dock att du som kedjerökare klarar av att känna lukten av avlopp och soppåsar eftersom luktsinnet försämmras rejält hos en rökare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Cylotec: Jag föredrar lukten från en soppåse som är på väg att gå ut genom dörren själv än cigarettlukt eftersom lukten från soppåsen vädras ut på en liten stund medan lukten från cigaretter sitter kvar i åratal.

Fick en gång en handduk av en vän till familjen i födelsedagspresent, denna handduk tvingades jag tvätta ett tiotal gånger innan lukten släppte så att den gick att använda.
Lukten från en soppåse skulle aldrig sitta i så länge ens om den hade innehållit rens från skaldjur såsom räkskal men det är klart att är man genomvan med cigarettlukt så ser man inget problem med det.
Intressant dock att du som kedjerökare klarar av att känna lukten av avlopp och soppåsar eftersom luktsinnet försämmras rejält hos en rökare.

kedjerökare skulle jag inte kalla mig själv direkt, ibland blir det ett pack om dagen, ibland blir det inget under några dar, men visst kan hålla med om att det inte luktar gott med fimp direkt, eller att skåp osv blir gult av det, men tvättar man hela tiden hemma så luktar det inte så fasligt, tvättar med klorin och grönsåpa här hemma 1-2 ggr i veckan, och grönsåpa luktar det 1-3 dar här hemma.

men det gör inget ändå om jag röker eller kastar bajs på väggarna, ska få allting omgjort här hemma så jag behöver inte bry mig direkt, det har luktat skumt här sen jag flyttade in, men den dagen jag får allting omgjort här hemma är sista dagen jag röker inne också.

fast det är olika från person till person, du/ni tycker väl att jag inte har alla indianer i kanoten och att propp skåpet står i brand, men orkar inte bry mig om situvationen här hemma, jag tar hellre lukten av cigg än att se mina tapeter dagligen, eller svarta fläckarna i taket, alla revor i tapeterna, hålen i mattorna osv.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik