Thermaltake lanserar dubbel grafikkylare

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar dubbel grafikkylare

Tillverkaren Thermaltake har idag släppt en grafikkortskylare som består av två stycken kylare. Modellen kallas Du Orb och stödjer bland annat Nvidias Geforce 8800-serie grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

den såg inte så bra ut. kyler ju bara mitten. har dom glömt minnena?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Såg verkligen ineffektivt ut.. Flänsarna borde ju vara runt om hela och bara halva? Hum, nej tack.
Men man verkar få med kylflänsar till minnena, så de klarar sig nog..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
den såg inte så bra ut. kyler ju bara mitten. har dom glömt minnena?

Fläktarna kyler väl minnena också?

Permalänk
Medlem

Så istället för att använda orginalkylningen som (på de flesta 8800-korten) suger ut den varma luften ut ur datorn så ska man betala för en anordning som bara vispar runt luften?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
den såg inte så bra ut. kyler ju bara mitten. har dom glömt minnena?

Inte alls!

Dessutom får man med minnesflänsar

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Prestandad om 23,5dBA men ingen information om ljudnivå? Eller läste jag fel någon stans?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Hela kylningen väger 324 gram och fläktarna snurrar i 2500 varv per minut och har en prestanda om 23,8 hörbara decibel (dBA). Någon information om ljudnivån finns tyvärr inte.

Om 23,8 dBa inte är ljudnivån, vad är då ljudnivån?

Prestandatester på den skulle vara trevligt

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Såg verkligen ineffektivt ut.. Flänsarna borde ju vara runt om hela och bara halva? Hum, nej tack.
Men man verkar få med kylflänsar till minnena, så de klarar sig nog..

Tror inte dom bygger en ny kylare som sämre än originalet? plus att den också ska visas upp på en mässa så då kan den inte vara så dålig.

Permalänk
Medlem

Letar efter kylning till mitt asus x1950pro, hmmm... kanske

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Roligt när folk spekulerar om att det inte ser bra ut när det ser väldigt bra ut. Personligen så tror jag att denna kylaren från Thermaltake som för övrigt gör bland de bättre kylarna till CPU till exempel, presterar bättre än Thermalright's HR-03 plus. Men det är endast spekulationer.

För övrigt så tyckte jag faktiskt att det såg rätt fräsigt ut. Men sedan kom 14is modden, blue led, hmf.

OFF-T: Vad är detta för chassie? Eller är det moddat? Skriv ett PM.
http://fred.rispe.free.fr/pics40/socle3.jpg

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Reserverar mig tills jag sett en recension men jag har svårt att se att endast två heatpipes skulle kunna kyla ett 8800GTX, jag menar, originalkylningen har ju 2 heatpipes inbyggda.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusten_123
Om 23,8 dBa inte är ljudnivån, vad är då ljudnivån?

Prestandatester på den skulle vara trevligt

Ett skrivfel som letade sig in i texten. Istället för "hörbara decibel (dBA)" är det kubikfot per minut (CFM) som avsågs.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

ser väldigt tyst ut... inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Reserverar mig tills jag sett en recension men jag har svårt att se att endast två heatpipes skulle kunna kyla ett 8800GTX, jag menar, originalkylningen har ju 2 heatpipes inbyggda.

Det är i och för sig sant men Zalmans kylare är ju ren koppar till skillnad från referens från Nvidia. Jag tvekar på att någon tillverkare skulle göra en sämre kylare än orginal. Men vi får väl se precis som du skrev.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Roligt när folk spekulerar om att det inte ser bra ut när det ser väldigt bra ut. Personligen så tror jag att denna kylaren från Thermaltake som för övrigt gör bland de bättre kylarna till CPU till exempel, presterar bättre än Thermalright's HR-03 plus. Men det är endast spekulationer.

För övrigt så tyckte jag faktiskt att det såg rätt fräsigt ut. Men sedan kom 14is modden, blue led, hmf.

OFF-T: Vad är detta för chassie? Eller är det moddat? Skriv ett PM.
http://fred.rispe.free.fr/pics40/socle3.jpg

On-T: du glömmer att thermaltake har producerat ganska många "kassa" kylare också under åren förutom då toppskiktet. men man ska inte dömma katten efter håren, eller hur man nu säger.

Off-T: chassit måste ju vara en modd, ett sånt fräsigt chassi skulle aldrig tillverkas utan en stor fet logo.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Nä, ska man ha luftkylare tycker jag man ska satsa på denna trio:

Det blir intressant att få se lite tester med Thermaltake-kylaren i alla fall.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Roligt när folk spekulerar om att det inte ser bra ut när det ser väldigt bra ut. Personligen så tror jag att denna kylaren från Thermaltake som för övrigt gör bland de bättre kylarna till CPU till exempel, presterar bättre än Thermalright's HR-03 plus. Men det är endast spekulationer.

För övrigt så tyckte jag faktiskt att det såg rätt fräsigt ut. Men sedan kom 14is modden, blue led, hmf.

OFF-T: Vad är detta för chassie? Eller är det moddat? Skriv ett PM.
http://fred.rispe.free.fr/pics40/socle3.jpg

'

tyckte okså att den såg bra ut men inte med blåa led =( ska vara svarta vingar

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
On-T: du glömmer att thermaltake har producerat ganska många "kassa" kylare också under åren förutom då toppskiktet. men man ska inte dömma katten efter håren, eller hur man nu säger.

Off-T: chassit måste ju vara en modd, ett sånt fräsigt chassi skulle aldrig tillverkas utan en stor fet logo.

Jo det är sant.

Ok, misstänkte att det var modd.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Är det lysdioder på en där grejen?

Usch... fjortis prylar...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

Ser ut som 2st vf900 ju, bara jag som tycker?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ser ut som 2st vf900 ju, bara jag som tycker?

jo det var det första som slog mig när ja såg bilden...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

ska Tt kopiera så kan de ju göra det med lite mer stil.. GO Zalman

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

EN kylning till 8800GTX som inte blåser ut den varma kylluften är fel. Tt satsar nästan enbart på att ge produkterna en blingfaktor, och ibland blir produkterna trots det bra. Tror knappast att det blir bra den här gången.

Thermal soultions done right - Thermalright
Thermal soultions done wrong - Thermaltake

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Som det sades tidigare så är den nog inte helt kass då den ska visas på mässa osv..
Efter lite tester och den verkar värd så köper jag den ^^
Sen fjortis LEDsen märker man inte av såvida man inte har ngt fjortisfönster ;p
Hur som helst moddar man väl dit ett par tysta 80mm fläktar så man blir nöjd :]

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Jag tvekar lite till att den är effektiv för 8800 korten. Skulle de ge en till heatpipes mer på varje sida så skulle den se bättre ut.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Absolut, jag har dock inget 8800 kort utan bara ett 6600GT
Så medans man moddar på nya fläktar så fixar man ett eget "mounting-kit"

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!