Alienware släpper htpc-datorn Hangar18

Permalänk
Melding Plague

Alienware släpper htpc-datorn Hangar18

Tillverkaren Alienware har idag släppt en ny htpc (home theather pc)-dator med namnet Hangar18. Den bygger på en AMD Athlon64 X2-procesor samt en styrkrets från AMD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

HTPC burkar är så väldigt dyra...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
HTPC burkar är så väldigt dyra...

Jo, men man får åtminstonde bra grejer av alienware.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att det är lite halv tråkigt med amd i den ? xD

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Alienware är verkligen värre än Dell till och med, tar vanliga komponenter och sätter sjuka priser på det.
Förstår inte varför man ska betala så mycket för "märket", Vad är det som är speciellt med det?
Dock kan jag konstatera att några tusen här och där förmodligen inte spelar någon roll när man är rik ... =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Alienware är verkligen värre än Dell till och med, tar vanliga komponenter och sätter sjuka priser på det.

Dell har låga priser. Dell äger btw alienware.

Btw, det var rätt stilrent för att vara alienware imo Nästan så det var snyggt. Digga nintendo styrkorset enormt (=

Permalänk
Medlem

Alienware tar sjukt mycket betalt. Kan knappt fatta att det finns folk som tror att deras komponenter är bättre än andras och betalar nästan dubbelt så mycket för machinerna..

Permalänk
Medlem

snygg hemisda,snygga chassin och modning som kostar nån 100 lapp, prestandan suger rentutsagt

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på högtalarutgångarna? Riktigt ballt med inbyggd förstärkare Bör även nämnas i nyheten tycker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Snygg skulle passa bra in med mina möbler med mera...

19 957,46 smalt pris för snygg utrustning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Bara jag som reagerade på högtalarutgångarna? Riktigt ballt med inbyggd förstärkare Bör även nämnas i nyheten tycker jag.

Jupp.. Men ärligt, har man råd med en alienware vill man nog ha en riktig extern reciver.

edit: ooowwwhh! det är ju en lcd under den optiska enheten också (= läckert..

Permalänk
Medlem

yep dyt, MEN vilket alternativ finns det om man vill ha en LITEN burk och 720P eller 1080P??

Väntar med spänning på nya kretsar som har detta inbyggd och drar nytta av en bra cpu för att ta fram en bra bild

Permalänk
Medlem

Den är bara för snygg. Jag tror jag dör.

Jag vill bygga en liknande själv. Problemet är bara att inget finns löst. Det finns inga snygga små lcd-displayer. Det finns inga små kontroller typ nintendokorset. Det finns inga slot-in-läsare. Det finns inga inbyggda förstärkare. Det finns helt enkelt ingenting likt den här på marknaden.

ARGH vad galen jag blir att jag är fattig student (dvs har mindre rättigheter och sämre ekonomi än husdjur har). Hoppas bara den inte är brutalt högljudd, en HTPC måste verkligen vara tyst.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
yep dyt, MEN vilket alternativ finns det om man vill ha en LITEN burk och 720P eller 1080P??

Väntar med spänning på nya kretsar som har detta inbyggd och drar nytta av en bra cpu för att ta fram en bra bild

Färdigbyggd..?
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.w...

Permalänk
Medlem

dom som gör xbox media center håller på att konvertera sytemet till linux
kan bli äeg om det funkar lika bra som på xbox1.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt med enbart chassiet! Det var ju riktigt jätteläckert!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det var så jätte snyggt. Helt ok innehåll men dyrt. Synd att htpc chassis är så dyrt.
OrigenAE S21T eller vad det heter är iaf ljusår roligare än detta.
Läste föresten att man eventuellt i framtiden ska kunna få det chassit med löstagbar display fram som agerar fjärrkontroll. Det borde vara det ultimata htpc chassit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
bara jag som tycker att det är lite halv tråkigt med amd i den ? xD

Me to, känns ju inte direkt som det man vill ha i en burk för över 10k.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
bara jag som tycker att det är lite halv tråkigt med amd i den ? xD

AMD är väldigt bra för ändamålet, svalare, billigare och med väldigt bra prestanda ändå. De valde väl antagligen AMD lite för plattformen med.
Integrerade Intel-grafik kretsar är väl inte så spännande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Me to, känns ju inte direkt som det man vill ha i en burk för över 10k.

Känns dumt å köpa en dator för över 10k bara för att den har Intel

Hade för mig att dom skulle bojkottas efter någon artikel angående hur oseriösa dom är, typ dom skickade bara demo till dom som bara skrev positivt om dom... för det var jävligt många som hade negativt att skriva om deras skrot just därför att dom använder vanliga billiga komponenter som dom säljer dyrt. (dom valde ju AMD )

Ända skilnaden mellan seriöst hemma bygge och alienware var fula chassi och skyhöga priset samt fiflat BIOS... typ som dell

Fast jag vet inte mycket om det..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hangar 18...det är ju en låt med Megadeth!

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

Önskar man inte mer av en HTPC, typ Bluray och digitaltv-kort?

Permalänk
Avstängd

jag älskar alienware! och jag älskar utseendet av den här!....fast den tycker jag nog att dem kan ta o klämma in lite bättre prylar för det priset!

EDIT: Och en intel prolle då!...men I bet på att det kommer om en måpnad eller två...

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

Namnstöld? Var det inte alldeles nyss som vår älskade Sleepstreamer snickrade chassit Hangar 101?

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Färdigbyggd..?
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.w...

färdigbyggd eller i delar, som sagt tidigare finns inga sådana att få tag på om man inte hoppar upp i storlek.

Sedan vet jag inte om appleTV finns i sverige, är lika "lätt" att använda alla divx, mkv format etc. som jag kan med ett win xp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
färdigbyggd eller i delar, som sagt tidigare finns inga sådana att få tag på om man inte hoppar upp i storlek.

Sedan vet jag inte om appleTV finns i sverige, är lika "lätt" att använda alla divx, mkv format etc. som jag kan med ett win xp.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS... ?

Tag ett itx chassi + itx moderkort så kommer du nog också ner i den storleken, fast PC.

Permalänk
Medlem

visst en itx kort, men med inbbygd grafik som klarar allt till 1080P?

från apple "Se bara till att du har importerat alla dina videor, musikinspelningar och foton till iTunes-biblioteket på datorn. Låt sedan Apple TV sköta resten."

bra.. kommer itunes äns orka köra alla mina MPG2 högupplösta filen, TS och AVI etc. etc.??? eller kommer den vilja koda om det hela..
neej.. jag vill ha frihet och väntar hellre på en sak som i alla fall går att köra bra grafik på.

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet finns det ett 1300 pro för pci, duger nog gott och väl

Permalänk
Medlem

yep kollar på lite olika versioner, men man måste ha ett bra chassi etc. som inte är stort som ett monster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Önskar man inte mer av en HTPC, typ Bluray och digitaltv-kort?

Eh, varför? TV behövs verkligen inte, och Blu-ray är rätt onödigt det också. Hellre en extra HDD...

Jag tycker själv det är väldigt störande att så många HTPCs har inbyggt tv-kort... Förstår inte varför man skulle vilja stå ut med reklam-tv. Allt intressant på SVT brukar man ändå kunna ladda ner/streama (från tex SVTs hemsida).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!