Chip n´ Play GBG, några erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Chip n´ Play GBG, några erfarenheter?

Hej. Tänkte lämna in min xbox 360 för flashning och jag tänkte bara fråga om någon här vet något om detta företag som finns i Göteborg. Har ni några erfarenheter. tack i förväg

Permalänk

Ja, någon som vet?

Väcker lite liv i den här tråden, eftersom jag också skulle vilja ha lite feedback om den här butiken. Planerar nämligen att chippa mitt Playstation2 och Chip 'n Play verkar vara den enda kvarvarande butiken i Göteborgsområdet!

// M

Permalänk
Medlem

Har erfarenhet av Chip N Play för länge sedan, då de inte äns hade någon butik, nu vet jag inte, men förr var det helt ok.

Finns också kapten krok i närheten som jag kan rekomendera även om personalen inte alltid är så glad

Permalänk
Medlem

Har lämnat in en XBOX som skulle chippas där för farsan och det gick smidigt. Aningen skabbig lokal bara, likså omständigt att gå igenom halva huset för att komma åt "butiken". Skön kille som jobbar där dock.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Kan annars rekomendera it shopen i mölnlycke, är ju inte så långt ifrån Göteborg. http://it-shopen.se/

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lingonmannen
Kan annars rekomendera it shopen i mölnlycke, är ju inte så långt ifrån Göteborg. http://it-shopen.se/

Har mindre bra erfarenheter av den affären, sega, dryga och plus att de gav mig fel öpptetider när jag åkte dit, bor i borås så det blir en bit, så att när jag komdit var det bommat och igentslaget = /

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk
Medlem

Åkte bara och lämnade mitt i microstore, var inte så dyrt, gick snabbt och har funkat totalt felfritt (även om flashningen var en bitch, men det var kortet som var krångligt och supporten hjälpte mig igenom det)

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Jag lämnade min xbob till Chip n' Play då en kille hade det i sitt hem för många år sen.
Mycket nöjd med resultatet. Har fungerat perferfekt ända sen dess och det var ett bra pris.
Hur det är numera kan jag tyvärr inte svara på.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Varför låta personer flasha när man kan göra det helt gratis med Nforce moderkort?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Varför låta personer flasha när man kan göra det helt gratis med Nforce moderkort?

Sen när blev Nforce moderkort gratis? Jag vill också ha ett!

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svolter
Sen när blev Nforce moderkort gratis? Jag vill också ha ett!

Jag kan flasha din dvdspelare gratis men inte ge dig ett nforce mammakort.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Åkte bara och lämnade mitt i microstore, var inte så dyrt, gick snabbt och har funkat totalt felfritt (även om flashningen var en bitch, men det var kortet som var krångligt och supporten hjälpte mig igenom det)

Jaså? Jag var lite tveksam till Microstore p.g.a. den där konkursgrejen. Plus att de hade fått kritik för att ha varit ganska sega på att göra klart arbetet (ca. 2 veckor). Men det låter som saker och ting har blivit bättre med de nya ägarna!

Microstore:
Crystal CC 1.2 + mont. 699 kr
Crystal CC 2.0 + mont. 895 kr

Chip n' play:
DMS4 Lite S.E + mont. 950 kr

Vilket tycker ni att jag ska välja?

Permalänk
Medlem

Så sjukt dålig butik. Mitt ute i ingenstans. För att ta sig in i själva butiken måste man först gå genom en labyrint belägen i något som skulle kunna vara ett gammalt skyddsrum. Väl inne i "butiken" är det omöjligt att avgöra om det är en elektronikbutik eller en återvinningscentral. När man slutligen når fram till personalen möts man av budskapet om att produkterna dom skyltar så fint om på deras hemsida inte ens existerar. Jävla flumhandel och bluffmakeri.

Permalänk
Skrivet av Mozziee:

Så sjukt dålig butik. Mitt ute i ingenstans. För att ta sig in i själva butiken måste man först gå genom en labyrint belägen i något som skulle kunna vara ett gammalt skyddsrum. Väl inne i "butiken" är det omöjligt att avgöra om det är en elektronikbutik eller en återvinningscentral. När man slutligen når fram till personalen möts man av budskapet om att produkterna dom skyltar så fint om på deras hemsida inte ens existerar. Jävla flumhandel och bluffmakeri.

Jag tycker dock Backaplan har blivit mycket mer livlig och fräschare nu när dom har byggt så mycket runtomkring därute. Ligger ju mitt emot öb och i närheten av siba.

Har dock aldrig vart i butiken själv...

Permalänk
Inaktiv

Jag har varit i butiken och kan bekräfta att den existerar, butiken är dock inget att besöka om man se på produkter. Min gissning är att det typ är en person som äger och gör allt. Lokalen är som Mozziee säger, men jag tror ändå den kostar en slant i hyra.

Jag har dock inte handlat något i butiken så jag kan ej säga någon om den så, han som var inne i butiken verkade trevlig fast det är väl alla säljare.

Bor man i Göteborg så stick dit och prata med säljaren om man är intresserad av något, man behöver för den skull inte köpa något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFlower:

Jag tycker dock Backaplan har blivit mycket mer livlig och fräschare nu när dom har byggt så mycket runtomkring därute. Ligger ju mitt emot öb och i närheten av siba.

Har dock aldrig vart i butiken själv...

Blir nog bättre när de rivit och gjort om själva butikerna som gamla B&W huset osv, de är fortfarande galet sunkiga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Gravplundrare! Tråden är nästan tio år gammal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Gravplundrare! Tråden är nästan tio år gammal!

jaha ? bra info för mig då jag tänkt gå dit, tror ja skippar det efter dessa nya inlägg

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Skrivet av noob:

jaha ? bra info för mig då jag tänkt gå dit, tror ja skippar det efter dessa nya inlägg

Jag har också varit inne där relativt nyligen. En upplevelse jag inte rekommenderar.

Skickades från m.sweclockers.com