Permalänk

Identifiera Minne,Processor och HDD

Hittade en dator med lite skit i. Eftersom jag inte har tillgång till att starta den undrar jag lite om specsen.

Processorn: AMD K6 v2
Vilken Mhz har en sådan? Vilken intel prolle med vilken mhz kan den jämföras med?

Minnet:
Det enda jag kan hitta exept typ serienummer är 128PC100, på en vit ettikett på RAMet, antar att denna har 128 MB ram, korrekt?

HDDn:
Fujitsu
Modellnr: MPD3084AT
Storlekt på den HDDn?

Permalänk

Originally posted by Bigjakkstaffa
Now now ladies.. lets keep it friendly

--Well enjoy whichever proc you choose...although...my preference would be toward the celery also :r

--Jakk:t

here are my choices from way past

8086 or 8088; i take 8088
286 amd or intel; i take intel
386 amd or intel; i take intel
486 amd or intel; i take intel
Pentium or AMD K5; i take both, to be precise Pentium for gaming, and AMD K5 for normal windoze softwares and apps
Pentium 2 or AMD K6; i take P2
Pentium 2 or Celery; I take P2
Pentium 2 or Cerely 2nd gen; I still take P2
Cerely or Duron; i take Duron
Pentium 2 or Duron; i take duron
Pentium 3 or AMD K6 v2 v3; I take P3
Pentium 3 or Duron; I take Duron
Pentium 3 or Thunderbird; i take Thunderbird
Pentium 3 or Pentium 4; i take P3
Pentium 4 or AMD K7; i take K7
Pentium 4 or AMD XP; i take XP

so far that's all the cpus we have sofar on the X86 type, i can compare Calculadors vs Comodore, or Pets if you want

by the way didn't bother to mention Cyrix, cuz it's simply not worthy.

Källa: http://www.sysopt.com/forum/archive/index.php/t-115934.html

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Okej, men det säger ju inget om vilket Mhz den har, men den verkar vara bättre en P2 men lite sämmre än p3... ANg RAmet då?

Permalänk
Medlem

128 meg pc100 minne, du har ju redan svarat på din egen fråga i din första post ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwertyuiopåasfgh
Okej, men det säger ju inget om vilket Mhz den har, men den verkar vara bättre en P2 men lite sämmre än p3... ANg RAmet då?

Du angav bara vilken generation AMD-CPU det var.
K7 är ingen modell, det är en serie där det finns olika processorer med olika specifiktationer. Du har ingen möjlighet att starta upp CPU:n?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

kanske hjälper om jag kollar serienummer eller ngt
brb

Permalänk
Medlem

Re: Identifiera Minne,Processor och HDD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwertyuiopåasfgh
Hittade en dator med lite skit i. Eftersom jag inte har tillgång till att starta den undrar jag lite om specsen.

Processorn: AMD K6 v2
Vilken Mhz har en sådan? Vilken intel prolle med vilken mhz kan den jämföras med?

Minnet:
Det enda jag kan hitta exept typ serienummer är 128PC100, på en vit ettikett på RAMet, antar att denna har 128 MB ram, korrekt?

HDDn:
Fujitsu
Modellnr: MPD3084AT
Storlekt på den HDDn?

K6-2 vill jag minnas började på 200 MHz och nådde nog 500 eller rent ut av 550MHz på slutet. I vissa avseenden jämförbar med Pentium MMX/Pentium II i samma klockfrekvens, men klenare flyttalsdel. Med K6-2 introducerade AMD ett antal extra instruktioner, kallade "3Dnow!". AMD släppte själva patchar till vissa spel, tex Quake 2, för att dra nytta av dessa extra instruktioner och på så sätt få prestanda i klass med P-II
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=262&p=10

Minnet är helt riktigt 128MB PC100.

Googlande på hårddiskens modellkod gav en mängd träffar, och 8.4GB näms i nästan varje länk
Femte träffen är produktlänken hos F-S.
http://www.fujitsu.com/global/support/computing/storage/hdd/e...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Tack så mycket. Då bör ju datorn duga till att spela upp musi och film på