Apple släpper nya Macbook Pro-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det är ju det som är så tråkigt med macbooken. De har gjort en i grunden portabel dator och gjort den större så att man lika gärna kunde köpt en 15" dator storleksmässigt. Det utan att batteritiden eller något fått ett uppsving

visst, samtidigt äre väldigt lite ram runt om macbook pro´s skärm, så det är ju inte hela sanningen. ramen runt macbookens skärm är inte SÅ bred, utan bara i förhållande till macbook pro.

men visst, hade gärna sett att ramen på macbook va så som på powerbook 12"

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Hoppas att vi får se mer LED skärmar, även till stationära snart, och även på andra laptops.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Varför kommer de inte med en hi-res skärm till 15":aren också. På 17" får man välja 1680x1050 eller 1920x1200. Valmöjligheten på 15" vore gött också. 1680x1050 är precis perfekt på 15".

Vore köp på direkten då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Apples stora inköpsvolymer har kanske fått ner priset för LED skärmar då de har varit ganska dyra tills nu.

Ja, det kan ju vara en variant. Å andra sidan har ju Apple hyfsat konsekvent sänkt priserna under de senaste åren. Version 2 av iMac kom ju ner skapligt i pris, samma sak med senaste revisionen av MacBook som blev billigare.

Trey, den hade inte blivit billigare med den skärmen, men visst hade det varit ett trevligt alternativ.

Permalänk
Medlem

Nej va kasst....
Har inte 15tummaren 1680x1050... Går verkligen åt fel håll, upplösningarna sänks bara med åren, för ett antal år sen kunde man få 1920x1200 på 15" bärbara utan någon större merkostnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Nej va kasst....
Har inte 15tummaren 1680x1050... Går verkligen åt fel håll, upplösningarna sänks bara med åren, för ett antal år sen kunde man få 1920x1200 på 15" bärbara utan någon större merkostnad.

Allvarligt, 1920x1200 är vansinne på 15"; jag tycker att 1680x1050 är snudd på för mycket också, men tycker att det gott kunde funnits som alternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Allvarligt, 1920x1200 är vansinne på 15"; jag tycker att 1680x1050 är snudd på för mycket också, men tycker att det gott kunde funnits som alternativ.

Jag hade nog inte själv valt 1920x1200 men jag älskar verkligen att möjligheten fanns. Blir ju på bärbara som det blir på stationära mer och mer - att man inte har någon valmöjlighet alls utan måste välja upplösning efter skärmstorlek, rätt stört...

1680x1050 är lagom på en 15.4" skärm, allt undet är för litet i alla fall. Anser jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Trey, den hade inte blivit billigare med den skärmen, men visst hade det varit ett trevligt alternativ.

Nej absolut, jag är beredd att betala mer för det. Som på 17":aren. Den är en tusenlapp dyrare med högre upplösning.

Kör själv 1920x1200 nu på min 24"-skärm. Gå ner på upplösningar under 1680x1050 vill jag inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Nej absolut, jag är beredd att betala mer för det. Som på 17":aren. Den är en tusenlapp dyrare med högre upplösning.

Kör själv 1920x1200 nu på min 24"-skärm. Gå ner på upplösningar under 1680x1050 vill jag inte

på 24" ja tänk dig då hur stort allt blir på en skärm som är 21,5 cm mindre på diagonalen väldigt smått vill säga

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
på 24" ja tänk dig då hur stort allt blir på en skärm som är 21,5 cm mindre på diagonalen väldigt smått vill säga

Nej nej, helt klart. Har iofs inte testat 1920 på 15". Men 1680 har jag sett flertal ggr och det känns som den perfekta upplösningen på 15".

Finns bara ett tillfälle jag skulle kunna nöja mig med lägre upplösning och det är om jag ska ha en ultraportabel dator, vilket jag dock inte är i behov av nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
på 24" ja tänk dig då hur stort allt blir på en skärm som är 21,5 cm mindre på diagonalen väldigt smått vill säga

Sen sitter du antagligen längre ifrån en 24" skärm än en laptopskärm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Sen sitter du antagligen längre ifrån en 24" skärm än en laptopskärm.

Knappast så mycket längre ifrån att det blir "samma sak". (Ska fan inte skriva inlägg när jag är nyvaken, känns som att jag får revidera detta senare. )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Knappast så mycket längre ifrån att det blir "samma sak". (Ska fan inte skriva inlägg när jag är nyvaken, känns som att jag får revidera detta senare. )

Nejnej, men närmare.
Och som sagt, skulle nog inte köra 1920x1200 på en 15" skärm själv.

Permalänk
Medlem

Jag offrar en lilltå för en.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.