P35-moderkort från Gigabyte

Permalänk
Melding Plague

P35-moderkort från Gigabyte

Intels nya styrkrets P35 lanserades officiellt igår trots att moderkort med styrkretsen funnits i butik ett tag. En hel del moderkort har därför lanserats officiellt, bland annat hela 7 stycken P35-moderkort från tillverkaren Gigabyte.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det har även lanserats moderkort med Intel G33 chipset. G33 har integrerad grafik på moderkortet.

Gigabyte GA-G33M-DS2R som verkar vara ett trevligt mATX moderkort för t.ex. HTPC.
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Over...

Permalänk
Medlem

DS4 är bra kort iallafall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Har siktat in mig på ett P35 kort, Gigabyte DS4 eller Asus P5K Deluxe, för nya datorn.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

förlåt, men undrar vad det egentligen är som gör dessa P35 kort så speciella förutom at dom klarar DDR3 vilket inte ens alal gör?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

supernöjd med min ds4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Det har även lanserats moderkort med Intel G33 chipset. G33 har integrerad grafik på moderkortet.

Gigabyte GA-G33M-DS2R som verkar vara ett trevligt mATX moderkort för t.ex. HTPC.
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Over...

Den är ganska ointressant då den saknar både DVI och HDMI...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
förlåt, men undrar vad det egentligen är som gör dessa P35 kort så speciella förutom at dom klarar DDR3 vilket inte ens alal gör?

Stöd för kommande penryn 45nm cpu:er är väl tillsammans med ddr3 är väl de stora skillnaderna förutom den nya ICH9.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett GA-P35-DQ6 tillsammans med massa annat gottis. Så får hoppas att det fungerar fint ihop.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med hela 12 stycken USB-portar, 8 stycken Serial ATA-portar och 8-kanaligt ljud.

Den med inbyggt grafik har typ en GMA krets, så tror den har drivrutiner med öppen källkod för grafiken.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa ett GA-P35-DQ6 och sikta mot 3,6Ghz på min stackars E4300

Permalänk
Medlem

vad är det egentligen för skillnad på p35-DS4 och p35-DQ6. vilket kort är bäst, och mycket bättre så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulan880
vad är det egentligen för skillnad på p35-DS4 och p35-DQ6. vilket kort är bäst, och mycket bättre så fall?

Så vitt jag vet så har DQ6 bättre spänningsregulatorer till processorn och klockar därför bättre. Personligen så tycker jag att DS4 är mer prisvärd.