Kända virus genom tiderna

Permalänk
Medlem

Manson och antiexe härjade vilt i stockholms norra förorter i mitten på 90-talet vill jag minnas....

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag hade nod32 installerat på min acer från början och inga virus va där men sedan så bytta jag till kaspersky och wipps så hittade kaspersky ca 12-13 stycken.

Handlar sällan om 12-13 virus bara sådär... Antagligen har de olika definitioner på vad ett virus är.

Permalänk

Fick något galet virus som infekterade CMOS på en brand spanking new 386:a på den tiden. Jag tömde CMOS mha. en stadig glödlampa och lite koppartråd, sedan var det bara att boota upp, göra om ALLA inställningar i BIOS och sedan köra på igen. Galenskap.

Sedan dess har jag varit helt förskonad från virus, lösningen hette som i så många andra fall: Linux

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Inaktiv

Fan, orka virusprogram då...kör vista nu, det räcker med inbyggda brandväggen och inte så mkt mer än så för att man ska slippa problem. Hade iofs några skumma processer igång ett tag, men de va ju bara döpa om filerna, starta om datorn och sen radera:P

Fick iofs ett riktigt jäkla jobbigt virus en gång. Tog bort typ ALLA .exe-filer på alla partitioner:P Det var surt. Bara att installera om skiten:D

Men nuförtiden känns det som att det typ itne finns virus:S

Permalänk
Inaktiv

ja kommer ihåg sasser banga polarens dator. lite träligt när han hade nästan 500GB film osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hur vet du det?

Installera nyaste kaspersky (Internet Security) på www.antivirus.se så ska du se att du hittar virus. Nod32 är helt okej men det finns bättre. Jag hade nod32 installerat på min acer från början och inga virus va där men sedan så bytta jag till kaspersky och wipps så hittade kaspersky ca 12-13 stycken.

Fast då är ju Kaspersky rätt känt för att hitta falska positiver (bättre svenskt ord, någon?) -

Visa signatur
Permalänk

Det enda stora viruset som drabbat mig är MSBLASTER annars har det inte varit några större grejer, nuförtiden är det ju mest Trojan.Downloader's som härjar runt på internet.

Det mesta är spyware saker idag

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Jag fick det där som gör att datorn startas om efter 60 sek, sen 30 sek etc...(sasser?) Datorn fungerade fint tills jag körde en hel systemscan med norton och då upptäcktes det och började trilska för att jag upptäkte det uppenbarligen, ingen aning hur jag fick det, men min bror använde min dator ibland så misstänker att han fick det via msn på någon vänster. Nu kör jag mac och är glad

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
Jag fick det där som gör att datorn startas om efter 60 sek, sen 30 sek etc...(sasser?) Datorn fungerade fint tills jag körde en hel systemscan med norton och då upptäcktes det och började trilska för att jag upptäkte det uppenbarligen, ingen aning hur jag fick det, men min bror använde min dator ibland så misstänker att han fick det via msn på någon vänster. Nu kör jag mac och är glad

tryck windostangenten+r, och skriv shutdown /a, eller om det är shutdown /all så stänger du av de

Permalänk
Medlem

ghost-viruset på atari st var en klassiker

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

junkie var också en gammal klassiker på 90 talet

Permalänk
Medlem

vad gör ms blaster??

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lixen
vad gör ms blaster??

Google är din vän.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blaster_worm
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2...

Permalänk
Medlem

Det enda virus jag har fått någonsin är ett trevligt virus som genererar ett meddelande om att man har viurs/spyware och ska söka med ett speciellt program som i sig själv är ett virus. Var helt omöjligt att få bort från c: då det låg i registret och i nån tempfil som man inte hade behörighet att ta bort trots att man var Superadministratör.Det var väl ca 2005-2006 när man körde XP SP2 med alla möjliga uppdateringar som fanns då för office och OS. Kommer inte ihåg vad de heter men spelar roll. Kör Vista nu med NOD32 och sökt med andra program också men trots det inget virus än iaf.

Visa signatur

Utan misslyckande har man inte lärt sig något!

Använd andras misslyckande i så lär du dig mer utan att det kostar dig något.