Permalänk

You Are Empty

Verkar vara ett ganska intressant spel You Are Empty

Någon som testat på detta märkliga spel och kan ge några synpunkter?
Hittar nämligen ingen recension eller liknande.

Permalänk

ser rätt fränt ut

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Påminda om Half-life 2 på något sätt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

ser riktigt miserabelt ut...förvänta er inget speciellt...jag ska nog hålla mig borta från det...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

ett HL2 mod som försöker likna ett Terror spel àla Resident Evil. Nej tack.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
ett HL2 mod som försöker likna ett Terror spel àla Resident Evil. Nej tack.

Tänkte samma grej...

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Hm, såg Volvo PV 544 på någon av bilderna... svenskt?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Sluta vara så jävla neggo! har ni ens testat spelet? Ser skitcoolt ut tycker jag...

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Sluta vara så jävla neggo! har ni ens testat spelet? Ser skitcoolt ut tycker jag...

Sågar efter att jag kört klart den, fast så jävla illa verkar det inte vara

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nytt?
Har inte det där varit ute ett tag nu?
Diskuterats tidigare här i alla fall.

EDIT: Inte ute, men diskuterat

Permalänk
Medlem

Tycker inte det verkar det minsta intressant eller snyggt. Ganska standard FPS verkar det som.

Permalänk
Medlem

Det är FPS a'la standardmall 1A. Du är på bana ett, nu har du bara en korridor att gå så är du på bana 2. På vägen finns ett antal hinder du måste ta dig igenom, det är i princip bara att kunna sikta och trycka av. Hälsa finns det en uppsjö av, dock snålt om ammo. Räkna med föga tappade hakor eller ens ett höjt ögonbryn.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ser ut som nån försökt göra painkiller med HL2-motorn..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det är FPS a'la standardmall 1A. Du är på bana ett, nu har du bara en korridor att gå så är du på bana 2. På vägen finns ett antal hinder du måste ta dig igenom, det är i princip bara att kunna sikta och trycka av. Hälsa finns det en uppsjö av, dock snålt om ammo. Räkna med föga tappade hakor eller ens ett höjt ögonbryn.

Och vilket FPS är endå inte detta? Exakt alla, så vem bryr sig, FPS har inte förnyat sig så mycket de senaste 8-9 år sedan, Förutom grafiskt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Och vilket FPS är endå inte detta? Exakt alla, så vem bryr sig, FPS har inte förnyat sig så mycket de senaste 8-9 år sedan, Förutom grafiskt.

Gradvis så finns det ofta en illusion av valmöjligheter. Men det här spelet inger ingen frihetskänsla eller vilja att se mer, det är praktiskt taget endast korridorer, en upplyst dörr så att du vet att den går att öppna och så är du i nästa korridor. Det mest intressanta är hur de har löst alla "lösa" vägar ut från ett rum, som ska inge ett intryck av större banor, är att de har skräp och skrot vid de flesta utgångar så du inte kan gå den vägen - men för övrigt så får man inte känslan av att det är speciellt skräpigt.

Jag tror att spelet är gjort med glimten i ögat, men det känns mest som att det är ett par gymnasiestudenters examensarbete, inte ett spel för hyllan i butiken.

Så, mitt tips är att lägga pengarna på något vettigare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Tror detta spel kommer vara precis som Prey liknande q4, kommer detta vara en HL2-wannabe med fånig story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hm, såg Volvo PV 544 på någon av bilderna... svenskt?

Nej det är ännu ett ryskt starforce skyddat spel...

Permalänk
Medlem

Ingenting är i princip bra med spelet, kass grafik även på högre inställningar, fullständigt värdelös känsla i skjutandet och dylikt, ingen som helst intressant story mm...listan kan göras lång. Håll er långt borta från detta spel.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem

Örk, jag får vibbar av Call of Cthulhu: Dark corners of the earth.

Man får med starforce om man köper den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
Örk, jag får vibbar av Call of Cthulhu: Dark corners of the earth.

Man får med starforce om man köper den.

Med andra ord så vill utgivaren att vi inte köper den, Starforce drabbar bara oskyldiga.... så då får vi bli skyldiga helt enkelt

EDIT: Köpt, spelat och fett sågat.. alla fienden ser likadana ut, inavel skapar psycho vet vi ju och det verkar vara spelets handling.
Jag förstår inte ett skit, ren dynga "serios sam goes east".
Sen har spelet extrema problem med grafiken, skakar/vibrerar och verkar som "lagg" fast FPS är stabilt.. vet ej om det är samma sak MED starforce eller bara för att jag fick "fixa bort" starforce.

Jag kör allt på max men likförbannat är allt stenålders, inte i närheten av Doom3, Q4 eller Half-Life2.. Half-Life(1:an) har mycket nyare grafik om vi skulle jämföra dom spelen

Spelet är köpt(tyvärr) och jag valde installera spelet men INTE starforce med tanke på att den redan har stympat min DVD-rw.

EDIT2: kom på att spelet liknar Redneck Rampage dock mycket sämre på alla sätt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Liknar painkiller!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Är det någon som öht lirat klart denna något yxiga shooter? Är i slutet (tror jag) och skulle behöva en hjälpande hand, då jag fastnat på ett ställe. Alternativt om någon vet adressen till en walkthrough eller liknande?

EDIT: Hmmmm kom på att det kanske kunde vara idé att ställa frågan också

Jag befinner mig på en slingrande gata med bilvrak och diverse trasigt skräp drällande överallt. I båda ändar av denna gata finns det galler/gallergrind så man kan inte ta sig ut. Jag har varit och fått mig en filmrulle, och skall nu tydligen leta upp en biograf för att spela upp filmen där. Problemet är dock att jag inte kan ta mig ut från den där jämrans gatan! Någon som kan hjälpa?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Är det någon som öht lirat klart denna något yxiga shooter? Är i slutet (tror jag) och skulle behöva en hjälpande hand, då jag fastnat på ett ställe. Alternativt om någon vet adressen till en walkthrough eller liknande?

EDIT: Hmmmm kom på att det kanske kunde vara idé att ställa frågan också

Jag befinner mig på en slingrande gata med bilvrak och diverse trasigt skräp drällande överallt. I båda ändar av denna gata finns det galler/gallegrind så man kan inte ta sig ut. Jag har varit och fått mig en filmrulle, och skall nu tydligen leta upp en biograf för att spela upp filmen där. Problemet är dock att jag inte kan ta mig ut från den där jämrans gatan! Någon som kan hjälpa?

Det är en bugg, när du kommer till grinden ska en lastbil komma farande och öppna grinden... men som du kanske märker är att den står bara där.

Tipset är att fuska så du kan lyfta allt och sedan stapla lådor så du kan hoppa över staketet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Har spelat och inget märkvärdigt. Ser rätt så snyggt ut men det är allt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Ser rätt så snyggt ut men det är allt.

Håller inte med dig här Nusse. Jag tycker spelet är otroligt fult och stelt gjort. Inget rör på sig nästan i realtid. Väldigt dålig A.I och spelet känns som dom har kapat hela HL2 och gjort om banor och gubbar samt handling.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Håller inte med dig här Nusse. Jag tycker spelet är otroligt fult och stelt gjort. Inget rör på sig nästan i realtid. Väldigt dålig A.I och spelet känns som dom har kapat hela HL2 och gjort om banor och gubbar samt handling.

Snyggt är en definitions fråga, och sen beror på vem du frågar.
Jag tycker t ex Silent Hill 2 är snyggt. En annan skulle kanske inte tycka det. Men du har rätt att den har dålig AI och är stel. Men den är inte full för det.

Igentligen skulle jag inte rekommendera detta spel för någon. Men nåt som ger ett litet plus för spelet är små film snuttar mellan banor. Har inte hel sussning hur dessa har med spelet att göra, men jag tycker att de är bra gjorda. Dock är de lite konsterliga, så inte alla skulle gilla de tror jag.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Är det någon som öht lirat klart denna något yxiga shooter? Är i slutet (tror jag) och skulle behöva en hjälpande hand, då jag fastnat på ett ställe. Alternativt om någon vet adressen till en walkthrough eller liknande?

EDIT: Hmmmm kom på att det kanske kunde vara idé att ställa frågan också

Jag befinner mig på en slingrande gata med bilvrak och diverse trasigt skräp drällande överallt. I båda ändar av denna gata finns det galler/gallegrind så man kan inte ta sig ut. Jag har varit och fått mig en filmrulle, och skall nu tydligen leta upp en biograf för att spela upp filmen där. Problemet är dock att jag inte kan ta mig ut från den där jämrans gatan! Någon som kan hjälpa?

Hade samma problem, kul att det var en bugg ;P. Slutade spela där när jag aldirg kom på lösningen.
Riktigt skräp spel var det iaf

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det är en bugg, när du kommer till grinden ska en lastbil komma farande och öppna grinden... men som du kanske märker är att den står bara där.

Tipset är att fuska så du kan lyfta allt och sedan stapla lådor så du kan hoppa över staketet

Men är det sant? Muhahahahaha, så uselt Nå, huru bär man sig åt för att fuska då? Tack för svaret förresten!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Avstängd

Tyvärr kommer jag inte ihåg fusken men det fanns på någon eng. spelforum

Hur jag är googlar så får jag fel hela tiden, vapenfusk men ingenting om det jag använde mig av... så det är bara för mig att slänga spelet då några bugg fixar finns ej och om man inte kommer förbi grinden är det bara skit med det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tyvärr kommer jag inte ihåg fusken men det fanns på någon eng. spelforum

Hur jag är googlar så får jag fel hela tiden, vapenfusk men ingenting om det jag använde mig av... så det är bara för mig att slänga spelet då några bugg fixar finns ej och om man inte kommer förbi grinden är det bara skit med det

Jag har kollat runt lite och hittar bara två fusk öht, Pizzadoxtrainern och sedan det där man trycker ~ och skriver in massa koder. Inget där man kan lyfta saker eller liknande. Verkar som det bara är att installera av sheiten då

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU