Mer Direct X 10-spel på marknaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Går det att köra även på en Dx9-maskin?

Nepp

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hedersmedlem

Medan MS försöker få fokus på DX10 så släpps mycket snart OpenGL 2.x och version 3 är likaså på väg. OpenGL 3 kommer hursom att ha minst samma grafiska möjligheter som DX10.

Spelutvecklare kommer fortsatt att ha jämbördiga alternativ. DX10 är inte unikt även om det kommer att bli den dominerande arkitekturen.

Permalänk
Medlem

Är bara bra för Vista med DX10............Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Medan MS försöker få fokus på DX10 så släpps mycket snart OpenGL 2.x och version 3 är likaså på väg.

2.1 är väl släppt för ett år sedan drygt, fast många implementationer är inte hundra kompletta utan går under benämningen opengl 1,5+extras (vilket kan vara opengl 2.0-någon enstaka grej)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Okej då är något fel här. Men det fungerar hur som helst klockrent i Call of Juarez @ 2048*1536 max ingame och det flyter fint. Jag kan inte tänka mig att min fps på 23 i Call of Juarez i Dx 9 i den höga upplösningen med allt på max ingame går ner till 6 i DX10 demot pgr av DX10.

Något är allvarligt fel. När jag spelar CoF så hör jag inte hårddisken, men så fort jag drar igång benchen så dönar hårddisken som attans. Likadant när jag skulle installera demot så tog det många minuter innan installshield startade bara.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
2.1 är väl släppt för ett år sedan drygt, fast många implementationer är inte hundra kompletta utan går under benämningen opengl 1,5+extras (vilket kan vara opengl 2.0-någon enstaka grej)

Istället för att bara skriva 2.x borde jag kanske valt dess namn "Long Peak" vilken förväntas vara klar i juli. Detta är ingen ny version i den vanliga meningen, utan tydligtvis en grundstädning av hela arkitekturen.

3.0 kommer att släppas senare under hösten. I och för sig finns all den här informationen lättillgänglig på OpenGLs egna hemsida.

Permalänk
Medlem

Hmm jippi, en DX 10 patch till ett ett år gammalt spel inte så mycket att hurra för, jag avvaktar nog tills det kommer ett spel som utvecklats för DX10 från början innan jag drar några slutsatser om hur bra det är.

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm jippi, en DX 10 patch till ett ett år gammalt spel inte så mycket att hurra för

Hmm, fel, det är mycket intressant för det ser väldigt mycket snyggare ut än originalet. Dock får man hoppas att det är mycket o-optimerat för annars kommer det att krävas SLi/CF inom snar framtid om man ska köra nya spel. Och Quad-Core, minst =/

Jag använde mig av default-inställningarna(så klart), för det blir lite tokigt att jämföra annars.

min 12,6
max 42
avg 23

Kul att se iaf att de med C2D inte har någon speciell fördel i det här spelet, det är grafikkortet som plågas till döds ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Känns mest som detta är en dåligt optimerad DX10 bench. Fryslaggar på exakt samma ställe för mig iaf oavsett grafikinställningar vilket i sin tur gör resultaten felaktiga.

Avg fps på 15 med allt på max i 1280x1024 (SSAA x4)

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd

Vackert.

Men kan de inte köra med OpenGL istället?

Hata Microsoft, DirectX och deras platforms-låsande trams.

OpenGL är platforms-oberoende.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Benchmarken är vacker och titta på. No doubt.
Synd bara att jag inte får igång spelet.

Min: 15 fps
Max: 50fps
Avg: 37fps

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vackert.

Men kan de inte köra med OpenGL istället?

Hata Microsoft, DirectX och deras platforms-låsande trams.

OpenGL är platforms-oberoende.

Word...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vackert.

Men kan de inte köra med OpenGL istället?

Hata Microsoft, DirectX och deras platforms-låsande trams.

OpenGL är platforms-oberoende.

Hata på du. Kallas för företagsstrategi. Väldigt vanligt på planeten jorden. Välkommen.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Hata på du. Kallas för företagsstrategi. Väldigt vanligt på planeten jorden. Välkommen.

Jaha och folk svälter dagligen i miljontals världen över, det betyder inte att man ska acceptera det för det.

Men visst gillar du sådana företagsstrategier så får det ju stå för dig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Men visst gillar du sådana företagsstrategier så får det ju stå för dig.

Står dock ingenstans i hans inlägg att han på något sätt uppskattar dessa strategier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Vackert.

Men kan de inte köra med OpenGL istället?

Hata Microsoft, DirectX och deras platforms-låsande trams.

OpenGL är platforms-oberoende.

Men herregud, ge dig. Det börjar bli jävligt tjatigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.