Permalänk
Melding Plague

Nzxt Hush

Dagens datorentusiaster värderar låg ljudnivå lika högt som god kylning. Men att bygga ett tyst datorsystem som dessutom har god prestanda är inte särskilt lätt med en tunn plånbok. Vi tittar närmare på Nzxt Hush, ett ljudisolerat datorchassi som inte kostar mer än 800 kr.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, det var ju lagom fult. Pris för att täcka för >50% av framsidans fläkt.
Men men, fjortisarna kanske blir överlyckliga

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Oj, det var ju lagom fult. Pris för att täcka för >50% av framsidans fläkt.
Men men, fjortisarna kanske blir överlyckliga

Det är några centimeters mellanrum mellan fläkten och fläktgallret, så fläkten blir mindre övertäckt än i exempelvis P180.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

lite för bling.. ge mig en mattsvart låda utan detaljer Annars schysst pris/ljudnivå och bra resencion

Permalänk
Citat:

Oj, det var ju lagom fult. Pris för att täcka för >50% av framsidans fläkt.
Men men, fjortisarna kanske blir överlyckliga

Hur gammal är du själv? Din text är inte direkt något man förknippar med en mogen vuxen.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Verkade ju ganska trevligt, risk för att detta blir mitt nästa chassi.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fult? Bling? Vad är det för bling med det förutom inget? Det är väl bara bra om en låda för lite detaljer så det ser någorlunda hyggligt ut istället för en låda ifrån -87? Och nej.. lådor ifrån -87 ser inte bra ut!
Lampa i mörkret är bara bra för många då folk faktiskt släcker ner i rummet när man ser på film eller spelar eller vad man nu gör. Och en ljuskälla ifrån datorn då gör att det blir lättare att se knappar och grejer.. faktiskt!

Jag tyckte det såg rätt schysst ut. Jag kommer dock inte köpa någon ny datorpryl än på ett tag

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det är ju vanliga Acustic Pack dämpningsmattor på chassit bättre köra det chassit man vill ha å köra plattorna löst å skära till själv.

då får man ju även mer skummgummi att isolera cd-läsare med osv

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

tycker de va rätt snyggt faktiskt:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

"Transporterar man ofta datorn eller gillar man av någon anledning inte de medföljande fästena går det att använda vanliga skruvar istället."

Asbra, då kan man montera alla sorters hårddiskdämpare utan problem.

Sitter själv med ett Coolermaster Mystique med speciella snäppfästen för 5,25-enheterna, vad jag ser finns det inga normala skruvhål tyvärr men vissa dämpare borde ändå funka.. Hoppas jag.
Snäppfästen och skenor är inget jag är överdrivet förtjust i, okej att det underlättar men man ska ha möjligheten att skruva vanligt ifall tillverkarens fästen är dåliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
...
Lampa i mörkret är bara bra för många då folk faktiskt släcker ner i rummet när man ser på film eller spelar eller vad man nu gör. Och en ljuskälla ifrån datorn då gör att det blir lättare att se knappar och grejer.. faktiskt!

Jag tyckte det såg rätt schysst ut. Jag kommer dock inte köpa någon ny datorpryl än på ett tag

Att det lyser i mörkret kan vara både bra och dåligt, det blir lätt störande. Har en polare som sover precis i närheten av chassit med nya led-fläktar, han störde sig på det skenet från dem när han ska sova.
Men det lär ju inte vara några problem att koppla ur åtminstone lysröret. Fläkten kan man ju byta.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Bling bling vad snackar ni om? (X-Cruiser är fjortis grejer om annat)
Tycker denna va snygg på ett stilrent sätt, härligt namn också.

Underbar recension och kanske blir en sån här till mitt nästa datorköp (är lite nybörjare på datorbygge) eller så kan det bli klassikern P180.

SWECLOCKERS, THUMBS UP!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Intressant chassi och en väldigt bra recension! Kanske blr ett sånnt här i framtiden om man köper ny burk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Musikälskare

Utsidan går bort direkt, plast plast plast...

Insidan var mycket bättre, kändes välplanerad

Bra modd-chassi kanske? Tänker på utsidan då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Köpte mina ljuddämdingsmatta på Bauhaus för tror det var 25 kr för 1m^2 för några årsedan.

Kanske finns bätte för 500+ kr, men mina fyller sin funktion bra.
Det blev en klar skillnad med ljuddämdingsmattan på plats

Permalänk
Medlem

Men var har ni "Att mäta ljudnivå utan utrustning resulterar i en väldigt personlig åsikt, men det ska tilläggas att jag är ganska kräsen när det gäller ljudnivå.";)

Bra recension som vanligt!

Permalänk
Medlem

Stiligt. Gillar gallret i fronten.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Men varför måste alla chassi tillverkare envisas med den där otroligt tråkiga gråa insidan?

Permalänk

För de som redan har nätagg är chassit bra men för de som ska köpa både låda och eldel är väl sonatan bättre iom priset och de hyffsat likvärdiga egenskaperna. Antecs nätagg har ju gott rykte. Ett plus för detta chassit är att det knappt är några plastytor ju. Luckan som är i plast är täckt med alu vilket är trevligt. Lite synd att dom körde lampor i fläktarna och att de hade en lysande plastbit istället för en fläktkontroller :/

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Beställde detta chassi en dag innan recensionen dök upp.

Verkar vara ett vettigt chassi på många fronter. Nu återstår bara att se hur/om man lyckas få in en ThermoChill PA120.3 i lådan

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

lysdioderna i fläkten = klippa en kabel och dom slocknar men fläkten fungerar som den ska.. och de i dörren gick att koppla ur, jag tycker det verkade vara ett vettigt chassi, blir det inte en bärbar är jag sugen på det

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Köpte mina ljuddämdingsmatta på Bauhaus för tror det var 25 kr för 1m^2 för några årsedan.

Kanske finns bätte för 500+ kr, men mina fyller sin funktion bra.
Det blev en klar skillnad med ljuddämdingsmattan på plats

Jo håller med dig där, men har tänkt köpa några från biltema.

Men hade en annan låda tidigare där jag hade köpt sådana som var gjorda för datorer inte biltema och tyckte att lågfrekventa ljuden från mindre fläktarna försvann lite men kunde inte göra något riktigt test före/efter, men var min åsikt.

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem

Såg fult och plastigt ut tycker jag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Gillar denna lådan! men det hade varit snyggare utan den snedskurna fronten.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Jag skulle vilja se en montering utav ett 8800GTX singel eller SLI, tror inte at det får plats vare sig det ena eller det andra om man utnyttjar alla hårddisk platser. Hur man kan påstå att det inte är några problem att montera dylika kort utan att ens försöka är för mig en gåta...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Jag skulle vilja se en montering utav ett 8800GTX singel eller SLI, tror inte at det får plats vare sig det ena eller det andra om man utnyttjar alla hårddisk platser. Hur man kan påstå att det inte är några problem att montera dylika kort utan att ens försöka är för mig en gåta...

Det finns måttband.

Att det inte får plats hårddiskar precis framför grafikkortet är snarare regel än undantag.

Edit: Ett 8800 GTX är 26,7 cm. Hush är ~31 cm från täckplåt till hårddiskbur,

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Detta ser ju inte minsta plastigt ut. Sen är det väl ändå ingen plast i fronten förutom lampan?

Ser bra ut i vilket fall.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

Då är den stora frågan om man ska köpa detta elller P182b.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt inte att detta ser särskillt plastigt ut. Tyckte att det var hyfsat stilrent (DVS att det ha ren stil som det följer fullt ut) och snygg design. Om man inte gillar lampor går det faktiskt att ta bort/koppla ur dem!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag satt ihop en dator med detta chassi för några veckor sen till grabben. Svart. Var lite orolig att lådan skulle vara klen eftersom den är så lätt men den känns mycket bra. Ljuset är lagom starkt. Enda är den blå lysdioden för power som är väl start om man står långt bort. Den är ganska riktad.

Lådan blev riktigt tyst med ett FSP 400W aggregat och en AC Freezer Pro 7 CPU fläkt. Rekommenderas.

Permalänk
Medlem

kommer det att dyka upp en recension på Lian Li PC-A05 med?
står o stampar på att köpa just hush eller PC-A05...

kan inte bestämma mig :/

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...