Ny Itanium-processor i höst

Permalänk
Melding Plague

Ny Itanium-processor i höst

Intel skall i höst lansera en ny processor i sitt Itanium-segment processorer. Den går under arbetsnamnet Montvale och är den första Itanium-processorn som bygger på 65-nanometersteknik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag tror personligen inte att intel kan ta sig tillbaka på super-computing marknaden igen, nu när framför allt IBM fått ett sånt enorm grepp om den.

Dock betyder detta inte att dessa prollar inte kommer att bli en framgång, då jag tror att de kommer att lyckas öka sina marknadsandelar på marknaden för riktigt kraftfulla servrar.

Permalänk
Medlem

oj, lät som seriös beräkningskraft i dom där propparna..:O

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Trevligt med 24 mb cache.

Men Itanic suger. Hade hellre kört IBM POWER eller Sun UltraSPARC.

Cell > *

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Hedersmedlem

Va? Har inte itanic sjunkit ännu?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Va? Har inte itanic sjunkit ännu?

Tydligen inte jag hade personligen hoppats, och trott, på att det inte skulle göras fler, men ack så fel jag hade.

Permalänk

Itanium är ju dött.

Men det var tillräckligt hypat av folk som inte tänkte kritiskt att det drog med sig två andra proppar ner i djupgraven.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redglittercoffin
Itanium är ju dött.

Men det var tillräckligt hypat av folk som inte tänkte kritiskt att det drog med sig två andra proppar ner i djupgraven.

Tva andra?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!