Permalänk
Medlem

ASUS K8V-X SE - endast AGP-grafik?

Hej, nu är det så att jag hade tänkt att byta grafikkort till min dator. Moderkortet är ett ASUS K8V-X SE som jag nämnde i topic. Just nu sitter där ett Geforce FX 5700LE vilket är extremt dåligt enligt mig, det är ett AGPkort. Om jag nu ska köpa nytt grafikkort måste det då vara ett AGP eller kan det var PCI/PCI-express också?

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Avstängd

Google?

Nej kortet har ingen pci-e port. Men om du vill ha ett nytt kort till det systemet rekommenderar jag x1950pro. Alternativ ett x1650xt om du vill komma undan lite billigare eller om du har en svag propp.

Permalänk
Medlem

Okej, tack. Angående x1650xt, hur mycket sämre är föregångaren x1600PRO?
Det är svårt att förklara men den affären som jag har att välja grafikkort i har inte 1650 utan bara 1600.
Är det mycket skillnad mellan 1600 och ett geforce 5700? För det är det jag har nu, 5700. Det är verkligen ingen höjdare i WoW eller BF2.

EDIT: En moderator kan stänga denna tråden, jag har fortsatt den i Grafikkortsdelen av forumet.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Okej, tack. Angående x1650xt, hur mycket sämre är föregångaren x1600PRO?
Det är svårt att förklara men den affären som jag har att välja grafikkort i har inte 1650 utan bara 1600.
Är det mycket skillnad mellan 1600 och ett geforce 5700? För det är det jag har nu, 5700. Det är verkligen ingen höjdare i WoW eller BF2.

EDIT: En moderator kan stänga denna tråden, jag har fortsatt den i Grafikkortsdelen av forumet.

Jag svarade på din tråd i garfikortsformet du kna springa in och läsa där.