Nya processorer från Intel

Permalänk
Medlem

Kul att det rör sig på den här fronten, men är det bara jag som kanske tycker Intel skjuter sig lite i foten med sitt höga tempo? Nu när jag vet att penryn är på gång så kommer jag in i det sista att försöka hålla mig från att köpa en av dessa 65nm prollar...

Det är synd att det på nyheten låter som att de prioriterar den fyrkärninga 45nm Yorkfield före den tvåkärninga wolfdale... Wolfdale är nog den som är mest intressant för mig iallafall!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

intel pangar på för att krossa amd. sorgligt men sant så kommer de nog att lyckas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av error850
intel pangar på för att krossa amd. sorgligt men sant så kommer de nog att lyckas..

Man ska aldrig ge upp, för mig spelar det ingen roll vad AMD har för ägare, bara dom finns kvar. Om det nu trots allt skulle gå rakt åt h*lvete för AMD kommer dom säkert att bli uppköpta av Google som växer i rasande fart (aftonbladet style "rasar" ^^)

Permalänk
Medlem

Om AMD blir krossat så slår det negativt på INTEL med, skulle de få total monopol så kommer företaget att straffas. Något i still med delning tlx.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Najs med denna takt, och de nya ser lovande ut, på papperet.
Kan kanske bli nya 6600 och 4300, vi vet när vi är framme där.
Just nu är jag glad att jag inte har några pengar att handla datordelar för, förutom att jag missar det ypperliga tillfället att köpa DDR2 billigt :/
Börjar bli virrigt nu med dessa 6xxx och 4xxx

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ashashiva
Om AMD blir krossat så slår det negativt på INTEL med, skulle de få total monopol så kommer företaget att straffas. Något i still med delning tlx.

Total monopol? Har man monopol så har man, vad fan är total monopol.

Btw.. via? Tycker nog man borde dessutom vänta med att dödförklara amd innan k10. Dessutom är svenssons en stor marknad.. Hört otroligt många kommentarer "men, amd är ju snabbare gig än intel ju?", även så här 4 år efter Pentium M släpptes.

Permalänk
Medlem

Mmm, även fast intel kanske för tillfället har bättre processorer så kommer det alltid att finnas en marknad för AMD. Vissa har fäst sig vid AMD's prollar, däribland sitter jag!

Det är konstigt här på sweclockers, konstiga människor kallar andra för fanboys när det egentligen bara handlar om vilket märke man gillar. Och själva har dom sitt favoritmärke så dom är fanboys också? Så varför använder man det påhittade ordet "fanboy" som fult ord?

Permalänk

Dessa som Apple väntar på för iMacen?

Permalänk
Medlem

nooo... blir nog att sälja min QX6700 o köpa en QX6850.....

eller... kanke vore smartare att vänta på Yorkdale, vad tycks ?

tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Mmm, även fast intel kanske för tillfället har bättre processorer så kommer det alltid att finnas en marknad för AMD. Vissa har fäst sig vid AMD's prollar, däribland sitter jag!

Det är konstigt här på sweclockers, konstiga människor kallar andra för fanboys när det egentligen bara handlar om vilket märke man gillar. Och själva har dom sitt favoritmärke så dom är fanboys också? Så varför använder man det påhittade ordet "fanboy" som fult ord?

skillnaden på "fan" och "fanboy" är att "fanboy" inte kan acceptera negativ information om "sitt"
och i det svenska samhället ses det ofta som god ton att vara mottaglig för argument och information

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
nooo... blir nog att sälja min QX6700 o köpa en QX6850.....

eller... kanke vore smartare att vänta på Yorkdale, vad tycks ?

tack!

Välj Yorkfield eller Wolfdale - du kan inte få båda i samma
Med tanke på din nuvarande processor antar jag att du är ute efter Yorkfield.

Pallar du inte vänta in en Yorkdale från din nuvarande QX6700 så har du större plånbok än du har vett

(om du nu inte försörjer dig på raytracing, videoprocessing, eller liknande)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ashashiva
Om AMD blir krossat så slår det negativt på INTEL med, skulle de få total monopol så kommer företaget att straffas. Något i still med delning tlx.

Om AMD blir krossat så slår det negativt på INTEL med, skulle de få total monopol så kommer företaget att straffas. Något i still med delning tlx

? ? ?

vad ska dem bli straffade för?

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ashashiva
Om AMD blir krossat så slår det negativt på INTEL med, skulle de få total monopol så kommer företaget att straffas. Något i still med delning tlx.

Det finns ju mer än bara amd och intel på cpu marknaden P''cko!

jag lackade lite där men endå...det finns ju tex VIA

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

Det är ju tack vare amd som intel är bättre och billigare (just nu) - utan amd skulle vi väl sitta med pentium 2 processorer som kostar 3-4000kr styck...

AMD får väl lägga i en högre växel och komma med bättre grejjer för annars lär utvecklingen stanna av...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Det är ju tack vare amd som intel är bättre och billigare (just nu) - utan amd skulle vi väl sitta med pentium 2 processorer som kostar 3-4000kr styck...

AMD får väl lägga i en högre växel och komma med bättre grejjer för annars lär utvecklingen stanna av...

Helt sant...och med det i vetskap så kan man ju börja undra hur intels utveckling skulle fortsätta om amd konkade!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Blir en Core 2 Duo E6750 2,6 GHz i höst med Intel Bearlake G35 mobo. Chassit Thermaltake Lanbox ska ingå. Perfa att hur lätt som helst släpa med datorn till Dreamhack.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case