Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst hela tråden, men..

Naglfar - Harvest, ruskigt bra black/blackened death-album.
Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli, rätt ok, sedvanlig dimmuklass på allt.
Satyricon - Now, Diabolical kan väl ingen ha missat vid det här laget?

Angående Dark Tranquillity, jag anser att Haven är deras bästa skiva.

Permalänk
Medlem

Nunslaughter någon? Dom kommer ju till Sverige här nu snart, men tyvärr bara till göteborg så jag kan nog inte se dem, jävligt konstig nordenturné. ett datum i sverige, danmark och norge, fem i finland?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Nu har jag inte läst hela tråden, men..

Naglfar - Harvest, ruskigt bra black/blackened death-album.
Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli, rätt ok, sedvanlig dimmuklass på allt.
Satyricon - Now, Diabolical kan väl ingen ha missat vid det här laget?

Angående Dark Tranquillity, jag anser att Haven är deras bästa skiva.

Naglfars nya album är bra, men jag tycker dom var så mycket bättre med Jens bakom micken.
Dimmus nya är helt ok, Hellhammer (Trummisen) är grym.
Satyricon är inte så bra längre imo, Nemesis Divina är deras bästa album

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Nocturnal Rites (svenskt Power metal-band) har nytt album, "The 8th Sin" ute, märkte jag
Värt att lyssna på, verkar dock inte vara lika grymt som deras förra "Grand Illusion".

Edge of Sanity - Crimson + Crimson II, Nightingale - White Darkness (Prog rock/metal), Dark Tranquillity - Fiction samt diverse Children of Bodom/Sonata Arctica-album är det som spelats mest hos mig på sista tiden.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Spelschema upplagt för Metaltown:
http://www.metaltown.se/program.asp

Mycker bra upplägg.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Säger bara, Bal-Sagoth!

Ett mer segare band får man leta efter , till och med dimmu borgir står jag ut med men inte dom.

Permalänk
Medlem

Kalmah - Finskt Death Metal (Kalmah är "Till graven"/"Till döds" på karelska)
Finntroll - Finsk Folk Metal
Apulanta - Finskt band, dom har sina låtar
In Flames - rätt så bra också
Killswitch Engage - -||-
Lacuna Coil
Rhapsody - Opera metal
Soufly...

Sonata Arctica - No Comments /Puke

sen är det mycke Punk, Rock å annat som låter bra.

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Hedersmedlem

Jag insåg precis att ingen skrivit om Wintersun! MÅSTE kollas upp!
Genre? Ja, vem vet... Blackened folk metal, melodic death metal, extreme power metal, folk har kallat dem många saker.

Deras första (och hittils enda) album "Wintersun" var ett tvåmannaprojekt, med Jari Mäenpää från Ensiferum på allt minus trummor. Sjukt bra.
http://metalstorm.ee/bands/album.php?album_id=3329

W3rkan: Har du mage att klaga på Sonata Arctica om du lyssnar på Rhapsody...?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

W3rkan: Har du mage att klaga på Sonata Arctica om du lyssnar på Rhapsody...? [/B]

Lyssnade en stund mycke på Sonata, sen dess tycker jag inte alls om dem.
Tycker Opera Metal är lite halvroligt att lyssna på

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

Någon som sitter med spelschemat till metaltown? Vill se så att marduk och slayer inte krockar. Och även när entombed spelar.

Nice med en tråd här också Höken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Någon som sitter med spelschemat till metaltown? Vill se så att marduk och slayer inte krockar. Och även när entombed spelar.

Nice med en tråd här också Höken

www.metaltown.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W3rkan
Lyssnade en stund mycke på Sonata, sen dess tycker jag inte alls om dem.

Inte ens Sonata III? Det chassit är ju ialla fall hyfsat tyst... Men, men - alla får väl ha sin favorit. Du kanske hellre lyssnar på P182SE?

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Nu drar jag på Metaltown, rock and roll geek-brothers!

\m/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Nu drar jag på Metaltown, rock and roll geek-brothers!

\m/

Berätta hur Hardcore Superstar var sen, om du såg dom <3 <3

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Berätta hur Hardcore Superstar var sen, om du såg dom <3 <3

Såg lite trötta ut, men grym spelning, dom är jävligt bra live.
Men bäst var nog Mustacsh och Machine Head.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Såg lite trötta ut, men grym spelning, dom är jävligt bra live.
Men bäst var nog Mustacsh och Machine Head.

Trötta? det brukar dom aldrig göra ;o
kanske var bakis eller nåt ;>
Mjo, dom är äckligt bra live för att bara ha 1 gitarrist också.
Du tog inga bilder?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Inte ens Sonata III? Det chassit är ju ialla fall hyfsat tyst... Men, men - alla får väl ha sin favorit. Du kanske hellre lyssnar på P182SE?

Har inte "hört" P182SE ennu heller, en kompis har Sonata III är inte så frestad av det.

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Trötta? det brukar dom aldrig göra ;o
kanske var bakis eller nåt ;>
Mjo, dom är äckligt bra live för att bara ha 1 gitarrist också.
Du tog inga bilder?

Jag tog inga, min kamera är inne på laging.
Men en polare tog en del bilder. Lägger upp dom när han skickat över dom.

Permalänk
Medlem

Tack på förhand <3

Nån som lyssnar på Bloodbound här? Ett svenskt relativt nytt power/heavy metal band som är jäkligt duktiga för att inte ha varit med så länge.
Dom lirade på Zepplin stage på Sweden rock.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

danne2k, har hört det namnet nånstans

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Tack på förhand <3

Nån som lyssnar på Bloodbound här? Ett svenskt relativt nytt power/heavy metal band som är jäkligt duktiga för att inte ha varit med så länge.
Dom lirade på Zepplin stage på Sweden rock.

Höhö, en massa Gävleborgsbor. Inte min typ av musik men dom duger helt klart.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

W3rkan, du tänker kanske på nån låt/platta som Hammerfall gjort med samma namn..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Höhö, en massa Gävleborgsbor. Inte min typ av musik men dom duger helt klart.

Jepp:D Dom flesta är väl från Bollnäs men nya sångaren var tysk har jag för mig..

Ska du på Bollnäsfestivalen?

EDIT: Omfg, glömde nästan, Metallica om 6 dagar! Jag ska dit, vilka mer kommer, var ska ni stå/sitta, hur tidigt kommer ni va där osv?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Någon som var på Metaltown och såg dom svart/vita entombed - when in sodom och vet vart man kan få tag på en?
Tänkte köpa en efter slayer, men då hade dom plockat bort dom:(
Mördar för en sån tröja.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
W3rkan, du tänker kanske på nån låt/platta som Hammerfall gjort med samma namn..?
Jepp:D Dom flesta är väl från Bollnäs men nya sångaren var tysk har jag för mig..

Ska du på Bollnäsfestivalen?

EDIT: Omfg, glömde nästan, Metallica om 6 dagar! Jag ska dit, vilka mer kommer, var ska ni stå/sitta, hur tidigt kommer ni va där osv?

Nej, jag känner inte att jag har något på Bollnäsfestivalen att göra. Inte min typ av musik där heller. :]

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Nej, jag känner inte att jag har något på Bollnäsfestivalen att göra. Inte min typ av musik där heller. :]

Mkt skit där indeed, några hyfsade metalakter men på tok för lite, fick dock en biljett för 600 kr och eftersom mina kusiner och folk jag känner ska gå och det trots allt lär bli skön festivalstämning kunde jag inte tacka nej

Morsan + kusinerna bor ju nära också så det är ju en fördel.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Någon som vet fler band liknande Niden div 187?

http://www.anus.com/metal/nidendiv187.html

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag insåg precis att ingen skrivit om Wintersun! MÅSTE kollas upp!
Genre? Ja, vem vet... Blackened folk metal, melodic death metal, extreme power metal, folk har kallat dem många saker.

Deras första (och hittils enda) album "Wintersun" var ett tvåmannaprojekt, med Jari Mäenpää från Ensiferum på allt minus trummor. Sjukt bra.
http://metalstorm.ee/bands/album.php?album_id=3329

W3rkan: Har du mage att klaga på Sonata Arctica om du lyssnar på Rhapsody...?

Galet skönt band Wintersun.

Annars så kan jag väl tips lite smått om:
Behemoth - The Apostasy
Dark Tranquillity - The Gallery
Graveworm - Engraved in Black
Psycroptic - The Scepter Of The Ancients
The Faceless - Akeldama
Arsis - A Celebration of Guilt
Goatwhore - A Haunting Curse
Origin - Echoes of Decimation

Permalänk
Hedersmedlem

Fyfan vad bra Opeth - Blackwater Park är. Helt klockrent album. Dessutom så blir det bara bättre och bättre när man lyssnar på det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Fyfan vad bra Opeth - Blackwater Park är. Helt klockrent album. Dessutom så blir det bara bättre och bättre när man lyssnar på det.

Ja, det är verkligen ett album med mycket substans i. Ligger antagligen på tio i topp-lista över bästa album. Men alla album med Opeth är bra, lyssna på "Still Life" också, en av mina favoriter.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, Still Life är nästa. Jag blir tokig på ljudproblemen det har dock (märks främst i The Moor runt 5:05 och framåt).
Titellåten på Blackwater Park är sjukt bra. Så grymt brutal att lira i högtalare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200