Ati släpper Catalyst 7.6

Permalänk
Melding Plague

Ati släpper Catalyst 7.6

Ati har släppt en ny version av sin Catalyst-drivrutin för samtliga Radeon-baserade grafikkort. Det är inga revolutionerande nyheter i den här versionen av Catalyst, i huvudsak rör det sig om åtgärdade buggar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hopp, gööt får man väl säga:) Men när kommer Nvidia med nya?

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tankade precis 7.6 för att mina gamla drivisar hade börjat krascha, visste inte ens att det nyss kommit nya.

EDIT: Länken till dokumentationen verkar inte fungera, bara så att ni vet.

Permalänk
Avstängd

Är det stabilt med 690G då?
7.4 och 7.5 kraschar ju sönder 690G-datorer. Fullkomligt värdelöst att de låter sådana drivrtuiner passera. Går inte en timme mellan krascherna. Hur mycket har de testat drivrtuinerna då kan man tänka?
De borde sparka hela sin drivrtuinsdivision och anställa nytt folk som programmerar drivrutiner från grunden. Vissa saker har de inte fixat över många år.

Permalänk
Medlem

redan i Catalyst 6 tror jag det var problem med X1600 och två skärmar... fortfarande inte fullt åtgärdat

Permalänk
Medlem

Skoj att ATi lyckas lösa problem med custom-upplösningar i Windows Vista före nVidia som haft sina DX10-grafikkort ute bra mycket längre. Väntar fortf. på att nVidia skall fixa sina ForceWare så att jag kan köra pixelmappat på min LCD-TV..

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd

Väldigt trevligt att man kan välja "display driver only", så man slipper Catalyst.

Med NVIDIA's drivrutiner, så måste man ha NVIDIA's kontrollpanel.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Trevligt men jag tror jag passar

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Inaktiv

Varför släpper dom den NU?

Permalänk
Medlem

Varför inte? Finns ju inte många rätt med 7.5....

Visa signatur

1: Win7, i7 920@4GHz, 12GB Dominator, Gainward 4870x2, CM Cosmos, 150GB Raptor + 750GB HDD
2. SuSE 11.1, Q9550@400x8½, 8GB A-Data, GeForce 8500GT, Antec 1200, 4TB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Varför släpper dom den NU?

Kanske för att den är klar NU?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Skoj att ATi lyckas lösa problem med custom-upplösningar i Windows Vista före nVidia som haft sina DX10-grafikkort ute bra mycket längre. Väntar fortf. på att nVidia skall fixa sina ForceWare så att jag kan köra pixelmappat på min LCD-TV..

Varför inte använda Rivatuner ?

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem

En fråga... kan Windows Vista Update hämta nya drivrutiner, som t.ex. denna?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x