Permalänk

Amd X2 6000+ Vs C2d E660

Tjena, Jag ska köpa en ny dator efter sommaren och då undrar jag vilket av de processorerna ska jag köra på ? och vilket är billigast om man kollar på CPU/moderkort nu så är ju AMD lite billigare men efter intels prissänkning så kommer de nog kosta lika mkt

Permalänk
Medlem

Om du inte redan har en skaplig AM2-kylare och AM2-moderkort så tycker jag nog du ska köpa E6600... 6000+ inkl kylare + moderkort = ca 2900 kr, E6600 inkl kylare + moderkort = ca 3000... I dagsläget... Då kan du även klocka E6600 en bra bit och få ut ännu mer kraft på så sätt.
X2 6000+ är i princip bara ett val man gör om man redan har moderkort och kylare som passar så man kan köpa tray-varianten för 1500...

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att du ska strunta i det fullkomligt. Det kommer just nu en ny serie moderkortschip till Intel. Det kommer nya processorer. Samtidigt kommer AM2+ nu och till hösten kan vi se de första Phenom processorerna.
Varken 6000+ eller E6600 kommer vara aktuella i höst. Och ingen kan med säkerhet säga vad som kommer vara aktuellt heller. Återkom då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag tycker att du ska strunta i det fullkomligt. Det kommer just nu en ny serie moderkortschip till Intel. Det kommer nya processorer. Samtidigt kommer AM2+ nu och till hösten kan vi se de första Phenom processorerna.
Varken 6000+ eller E6600 kommer vara aktuella i höst. Och ingen kan med säkerhet säga vad som kommer vara aktuellt heller. Återkom då.

Okej för jag ska köpa dator i aug/sep så jag vill inte vänta för länge heller men jag ska kolla på de nya intel processorerna som kommer 22 juli med.

Permalänk
Avstängd

OKie. Fråga igen i augusti så kan vi ger ett exaktare svar.

Permalänk

Sure thing;)

Permalänk

Kan man vänta sig en rejäl prissänkning när de nya processorerna lanseras? Tänker då inte betala mycket pengar för de nya grejerna samtidigt som jag är sugen på att köpa nytt NU..

Hade beställt en 6000+ utan kylare men nu när den är slut så funderar jag på om man ska välja Intels 6600 med kylare eller AMD's 6000+ med kylare.

Om man inte klockar, vilket är "bäst"?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

För samma pris, E6600. Just för att den erbjuder enkel överklockning om man skulle vilja senare. Dessutom är den säkert svalare.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk

Andra behöver inte svara längre. Som Boris och topic kom överens om så håller jag med, Augusti/September.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.