Dell introducerar XPS M1330

Permalänk
Melding Plague

Dell introducerar XPS M1330

Idag lanserades officiellt uppföljaren till Dells bärbara dator XPS M1210. M1330 som datorn heter har en 13,3 tums skärm och väger in på strax under 1,8 kilogram. Datorn är baserad på Intels senaste plattform Santa Rosa och använder sig således av Core 2 Duo-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Från 120 GB
High Reliability: 32GB Solid State Drive [add $600 or $18/month1]

Inte som hittat direkt
På bilderna på dells hemsida så var den rätt läcker för att vara "gemejcassi" imo.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med Intels integrerade grafikkrets GMA X3100.
Den har drivrutiner med öppen källkod.

Trevligt att man kan ha en solid-state disk.
Tråkigt att de är så dyra.

Snygg dator, jag gillar den röda.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

haha uid313 sättet du skriver på

Snygga datorer men 13,3" är obrukbart imo.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

13,3" är väl jättebra, tar inte så stor plats, men är samtidigt inte lika dyr som 12,1" och 10", väldigt praktisk storlek att bära med sig, om man nu inte har råd med en 12" eller 10"

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

tycker denna datorn verkar ganska trevlig. dock aningen för dyr kanske ?

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Avstängd

13.3" är lagom, nästan för mycket.. bara nästan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

det går att välja mellan hela åtta olika färger.

nån måste ha ritat dit en bit på den där 3:an, för 3 är vad det står på sidan. och fler på bild hittar jag inte heller.

vore fint med en grön eller gul annars, om jag nu såg nån poäng med laptops.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag har nog alltid sett ner lite på dell faktiskt... Men shit vad jag gillade den här datorn, precis vad jag letar efter rent storleksmässigt med alla konfigurationsmöjligheter är den ju en dröm.
Den ser helt ok ut oxå.
Några gissningar när den kan komma till Sverige?

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja veta när dom kommer till Sverige.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Dom har ploppat upp på Svenska dell nu, dock inget pris

Permalänk
Medlem

Trevligt. Det jag gillar mest är att den har en HDMI-utgång. Föredrar det framför en VGA-utgång, och alla andra bärbara HDMI datorer är fula tunga giganter med 17" skärmar. Så en relativt liten bärbar med HDMI är fint.

Hoppas det kommer mer liknande bärbara under hösten. Dags att köpa en bärbar snart och skulle gärna ha en liten 10"-12" runt 1kg, med HDMI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizze_Trial
Dom har ploppat upp på Svenska dell nu, dock inget pris

Wii!

Nu har det kommit pris. Från 9790:-

Det är emellertid lite buggar när man ska välja prylar. Vill man ha inbyggd bluetooth får man lägga till 124 498,75:- samt att de inte har hunnit slänga upp rätt bilder överallt osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafsen
Wii!

Nu har det kommit pris. Från 9790:-

Huh?

Vad har du för rabatt, eller är det utan moms?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizze_Trial
Huh?

Vad har du för rabatt, eller är det utan moms?

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

där står det från 9790 inklusive frakt och moms