Permalänk
Medlem

olika sd-ram minnen

Hej!

För ett halvår sen köpte jag och monterade in ett jag tror det är hitachi sd-ram minne till min dator som jag ville få upp lite trycka i. Innan så fanns där ett kingston sd-ram minne på samma hastighet och samma "storlek" båda 512mb. Efter ett tag var det en av mina kompisars pappa som sa till mig att man inte ska blanda olika storlekar och märken eftersom datorn blir segare av det... då sa jag att det bara var märket som skilde dom åt.... Jag visste inte riktigt om jag skulle tro det för min dator presterade bra mycket bättre av det dubbla minneskapaciteten....

Men han gav inte upp.. han sa att vad kan en 13 åring om det... så bara för min egen skull.. inte för att reta honom att jag har rätt.. vill jag veta om den blir bättre eller sämmre av 2 olika minnen????

mvh 1mike20

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Avstängd

sdram är inte lika känsliga som vanliga ddr1 resp 2 minnen eftersom dom inte på långa vägar är lika bra som ddr men vissa av sdram har non esd eller nått sånt o med esd, skildnanden mellan dom är mest att med esd är mer kompatibel med exempel compac o andra märkes datorer men då är dom mycke dyrare

men nu till din fråga nej det spelar ingen roll alls så länge minnerna är bakåtkompatibel

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

För det mesta gör det ingen skillnad om det är samma eller skilda fabrikat. 1024MB långsamt minne kommer så gott som alltid göra datorn snabbare än 512MB snabbt minne.

Det finns minnen som inte trivs tillsammans, och det kan man komma runt genom att ställa in minnet långsammare än vad det egentligen är.

Nästa gång kompisens pappa säger något kan du säga något i stil med 'visst, ska tänka på det' och så skrattar du lite elakt

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

ok.. tack! jo. jag kör ju båda i 133 mhz och båda klarar det... och den går ju bra.. så jag fattar inte om han trodde det var ddr eller ddr 2 då.. men tack så mkt

ps. förvånad över så snabba svar

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
sdram är inte lika känsliga som vanliga ddr1 resp 2 minnen eftersom dom inte på långa vägar är lika bra som ddr men vissa av sdram har non esd eller nått sånt o med esd, skildnanden mellan dom är mest att med esd är mer kompatibel med exempel compac o andra märkes datorer men då är dom mycke dyrare

men nu till din fråga nej det spelar ingen roll alls så länge minnerna är bakåtkompatibel

öö vad har du rökat?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
öö vad har du rökat?

Inget
men du verkar ha det eftersom du lägger ett inlägg som du inte kan förklara om det nu är så att jag har fel så okej men se till o förklara istället för i lägga ett inlägg som verkar mer sjukt en mitt svar

kan åxå tilllägga det att det finns en annan tråd som jag specificerade mig på det kallas ECC minnen inte det jag skrev ovan

trådskapare lycka till!! .hade det vart min pappa så hade jga altid ansett att jag har rätt föräldrar är oftast inte insatta i datorer

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
Inget
men du verkar ha det eftersom du lägger ett inlägg som du inte kan förklara om det nu är så att jag har fel så okej men se till o förklara istället för i lägga ett inlägg som verkar mer sjukt en mitt svar

kan åxå tilllägga det att det finns en annan tråd som jag specificerade mig på det kallas ECC minnen inte det jag skrev ovan

trådskapare lycka till!! .hade det vart min pappa så hade jga altid ansett att jag har rätt föräldrar är oftast inte insatta i datorer

För det första så är både SDR samt DDR sdram minnen, för det andra är bägge sdram typerna lika känsliga i sin hanteringen, för det tredje så brukar märkesdatorer kräva minnen som följer jedec standarden, för det fjärde är både SDR samt DDR lika bra bara det att DDR har en högre bandbredd.

SDR SDRAM = Singel Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory

DDR SDRAM = Double Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory

http://en.wikipedia.org/wiki/SDRAM

Citat:

JEDEC has issued widely used standards for device interfaces, such as computer memory (RAM) standards, including the DDR SDRAM standards.

http://en.wikipedia.org/wiki/JEDEC

ECC minnen finns både som SDR samt DDR varianter.

Citat:

Error-correcting memory
Because soft errors are extremely common in the DRAM of computers used in satellites and space probes, such memory is structured as ECC memory

http://en.wikipedia.org/wiki/Error_detection_and_correction#E...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
För det första så är både SDR samt DDR sdram minnen, för det andra är bägge sdram typerna lika känsliga i sin hanteringen, för det tredje så brukar märkesdatorer kräva minnen som följer jedec standarden, för det fjärde är både SDR samt DDR lika bra bara det att DDR har en högre bandbredd.

SDR SDRAM = Singel Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory

DDR SDRAM = Double Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory

http://en.wikipedia.org/wiki/SDRAM

http://en.wikipedia.org/wiki/JEDEC

ECC minnen finns både som SDR samt DDR varianter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Error_detection_and_correction#E...

okej då hade du kunna komma med det istället för en komentar har du rökt på osv..

skärp dig va trevlig i forumet anannars kommer jag att se till att du åker.
mitt mål va att hjälpa killen med svar o jag gav han en hyfsad förklaring. Att nu inte den va rätt enligt din mening kan jag ta ,men att du va spydig sånt gör mig bara förbannad

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
okej då hade du kunna komma med det istället för en komentar har du rökt på osv..

skärp dig va trevlig i forumet anannars kommer jag att se till att du åker.
mitt mål va att hjälpa killen med svar o jag gav han en hyfsad förklaring. Att nu inte den va rätt enligt din mening kan jag ta ,men att du va spydig sånt gör mig bara förbannad


Du kommer att se till så jag åker? Godnatt yxskaft.. Ge korrekt information istället för att sprida direkta felaktigheter... Stor skillnad på fenomenet ESD samt ECC minnen som för det mesta används till server applikationer...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Skruvis
va har det för betydelse poengen va mest att det inte spelade någon roll om man blandade minnen .du ska ändå kunna vara trevlig o inte vara spydig. jag försökte i allfall va snäll med trådskaparen o ge så bra information som möjligt ,men du däremot gav den korekta informationen men va otrevlig mot mig är det rätt eller ?? det är sånna som dig dom ger forumet en dålig stämning

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
öö vad har du rökat?

Ta och skärp dig!
Istället för att skriva en sån kommentar så kan du lika gärna avstå från att skriva. Det är ingen här som uppskattar att du skriver sådär och specciellt inte thompi8. Tycker du att det thompi skrev inte stämmer så rätta han på ett trevligare sett eller försök hjälpa trådskaparen istället för att bete dig som du gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
Skruvis
va har det för betydelse poengen

1. va mest att det inte spelade någon roll om man blandade minnen .du ska ändå kunna vara trevlig o inte vara spydig.

2. jag försökte i allfall va snäll med trådskaparen o ge så bra information som möjligt ,

3. men du däremot gav den korekta informationen men va otrevlig mot mig är det rätt eller ??

4. det är sånna som dig dom ger forumet en dålig stämning

1. Det är korrekt för det mesta spelar det ingen roll om man blandar minnen, det finns dock tillfällen när det kan bli problem..

2. Ja, det gjorde du.. det ska du iofs. ha credit för.

3. Ja, det gjorde jag ... mitt misstag var dock att jag skulle gett informationen i samband med min första post...

4. Nej, forumets dåliga stämning beror på att vilseledande information sprids..

Lite sidan om.. om du tar minnesbussens antal bitar gånger effektiv frekvens delat med 8 (8 bitar på 1 Byte) så får du fram bandbredden på minnena.. DDR minnena kallas därför t.ex. pc3200 (DDR 400)..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

thompi8:

Om du inte vet, skriv inte. Det är inte första gången som du skriver tokigheter i en tråd som är helt felaktiga .

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

JA lilla oskar du får tycka så då men tänk dig för alla är inte värdsbäst på datorer men det jag kan vill i allfall jag dela med mig på den jag kan

att det nu inte va denna sak gör inte mer att skruvis få vara spydig mot mig jag tog det i allfall illa o eftersom han inte vet min bakrund så ska han bara va tyst ;.(

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
eftersom han inte vet min bakrund så ska han bara va tyst ;.(

Vad har det med saken att göra? Tyst kan du vara själv.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

jag ger mig bara o inse skruvis du är en idiot o jag orkar inte bry mig längre i dig

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
jag ger mig bara o inse skruvis du är en idiot o jag orkar inte bry mig längre i dig

Men skärp dig nu, lägg ned personangreppen, jag måste hålla med, man ska inte hjälpa andra om man inte har någon koll själv, visst kan man spekulera, men då skall man vara tydlig och ha åtminstånde lite koll.

Permalänk
Avstängd

du ser bara det sista inte att det är personangrepp mot just den personen vilket han förklarar ovan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
JA lilla oskar du får tycka så då men tänk dig för alla är inte värdsbäst på datorer men det jag kan vill i allfall jag dela med mig på den jag kan

att det nu inte va denna sak gör inte mer att skruvis få vara spydig mot mig jag tog det i allfall illa o eftersom han inte vet min bakrund så ska han bara va tyst ;.(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental

Men skärp dig nu, lägg ned personangreppen, jag måste hålla med, man ska inte hjälpa andra om man inte har någon koll själv, visst kan man spekulera, men då skall man vara tydlig och ha åtminstånde lite koll.

du såg inte att det va skruvis som orsakade peron angreppen okej Thompi kanske hade kasnke fel men det måste ni åxå förstå o det ni nu gör som moderater är åxå personangrepp mot just thompi så sluta med det se fakta istället att han försökte skruvis har inget skäl alls att vara spydig vilket han va då han kläckte ut att har thompi rökt på

som första inställning till detta forum anser jag inte att ni gjort nått bra inställning moderater

Permalänk
Medlem

Undrar om Thompi & @SAMUSTaliba@ sitter på samma IP?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

vad får dig att tro det skruvis

så du menar att bara för att en person stöder o tycker att ni beter er orätvist ska tillhöra samma person ja du illa illa jag skiter snart i detta skitforum

Permalänk
Hedersmedlem

ECC minnen är väldigt ovanligt att desktopdatorer stödjer (även om jag haft ett slot-a moderkort som hade den inställningen). Märkesdatorer har lite hårdare krav och som sagt tjura. Men funkar det så funkar det.
Minskas inte frekvensen (verkar som det inte gjort det, kör 133 mhz) när man kör dubbla minnen så går det exakt lika snabbt som bara ett minne, om timingsarna är de samma, dock på äldre moderkort brukar det vara sparsamt med inställningar för det.
En annan femma är det om man ska överklocka, minnen med samma kretsar med samma impedans (rätt?) brukar gå bäst ihop.
Så med faktan vi fått så kan man säga att kompisens farsa har fel.
Och OM frekvensen skulle minska så gör ändåså den utökade minneskapaciten mycket väl upp till frekvensminskningen. Vi vet ju har snabbt en hårddisk är som den ska swappas till...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av @SAMUSTaliba@
vad får dig att tro det skruvis

så du menar att bara för att en person stöder o tycker att ni beter er orätvist ska tillhöra samma person ja du illa illa jag skiter snart i detta skitforum

Han får det nog ifrån att du är nyregistrerade och de första posterna du gjort är i den här tråden. Vanligt exempel på hur det går till när någon dubbelregistrerar sig för att försvara det första kontots åsikter.
Moderatorerna kan lätt se om inlägget är från samma IP och misstankarna höjas.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Samt avsaknaden av stora bokstäver, punkt etc.. men inte minst av meningsuppbyggnaden.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

hallå!!!!

Inte ska vi börja bråka bara för att jag ställde en relativt lätt fråga???

jag tyckte det första svaret var bra.. men det är ju bra att jag får några alternativ. jag förstår ändå inget om eds och ecc. bara att det bara är vissa moderkort som kan köra ecc..

Vad tror ni jag som är ny på sweclockers får för tankar av sånna här ""bråk""??

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Jag bara undrar ensak, är det ett MSI moderkort du har eller ett Matsonic MS8137C?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

*thompi8 och @SAMUSTaliba@ avstängda*

Omregistrering är under inga omständigheter tillåtet och leder i upprepade fall till abuse-anmälan.

1mike20:
Tyvärr finns det medlemmar som har svårt att ta emot kritik och inte vill erkänna att de har fel. Jag hoppas att du kan ha bortse från denna incident och att du får en bättre fortsättning här på SweClockers.com.

Jag hoppas du har fått svar på din fråga ändå. Det ska inte ha någon betydelse så länge minnena är lika snabba. Dock finns det minnen som fungerar dåligt ihop, men det brukar yttra sig genom att datorn blir väldigt instabil eller inte ens startar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Svar till skruvis... fel av mig det är matsonic 8137c

OSkar000.... datorn går bara bra

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Svar till skruvis... fel av mig det är matsonic 8037v

OSkar000.... datorn går bara bra

Du menar 8137C? Det moderkortet klarar både SDR samt DDR minnen, dock inte samtidigt.. jag uppfattade det som du kör SDR sdram i den nu, men du är troligtvis medveten om att man får bättre prestanda med DDR minnen?

www.microbytes.it/Motherb/MS/ms8137c.htm

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

japp. det vet jag. Det är bara det att jag är inte säker om det är värt att byta eller bygga en helt ny dator om sisådär 2 år....

Vet nån vilken som är den värsta processor jag kan stoppa på det där moderkortet?? Jag köpte det på tradera och förra ägaren hade använt en athlon 2400+. så vad kan jag ha?

Vilken är den värsta processor med 266fsb?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Du menar alltså 133 Mhz vanlig FSB? Köp en XP-M 2400+ eller något, dom är grymma och energisnåla.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
japp. det vet jag. Det är bara det att jag är inte säker om det är värt att byta eller bygga en helt ny dator om sisådär 2 år....

Vet nån vilken som är den värsta processor jag kan stoppa på det där moderkortet?? Jag köpte det på tradera och förra ägaren hade använt en athlon 2400+. så vad kan jag ha?

Vilken är den värsta processor med 266fsb?

Beroende på vad du gör så är det redan nu läge att uppgradera hela datorn. För nya spel är den redan helt föråldrad.

För surfning duger den och filmtittande i lägre kvalité (riktigt högupplösta filmer (1920x1080 i komprimering) kräver mycket av processorn för dekodning) duger den till.

Max hastighet av processorer beror väl på bioset. Men att hitta en uppdatering till det där moderkortet tycker jag verkar svårt. Inget på matsonic hemsida alls om det. Är det någon märkesdator? Kolla på deras hemsida i så fall efter bios-uppdateringar. I texten på vad som ändrats (changelog/releasenotes/något annat) brukar stå om de har stöd för en nyare processorserie osv.

133 MHz (266 MT/s) borde väl vara vissa Athlon XP (bartonkärna) 2800+
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_Athlon_XP_microproce...
Sen får du förlita dig på överklockning, då senare bartons fick låst multiplier så lär du inte tjäna på att köpa en med högre busshastighet fast lägre multiplier.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG