Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Permalänk
Avstängd

Unreal Tournament 3 [mod: gamla tråden med förhandssnack och betademorelaterat]

Inlägget redigerat av Aqualize: Titel ändrad. För att fira att spelet släppts och inte behöva nöta gammalt förhandssnack och betademorelaterat så finns en ny tråd som skapades på releasedagen för UT3. Den fokuserar på fullversionen och allt som händer efter releasedatumet.
Den finns här på länken.

Började undra varför detta spel inte är uppe så mycket här.
Absolut det spel jag ser fram emot mest, har länge längtat efter ett bra FPS spel som är populärt och växer.
Förhoppningsvis blir det ett bra spel som också kan växa som UT2K4, håller tummarna.

Eftersom Q3 är mer eller mindre dött med undantag för vissa CPL finns det tyvär inte mycket val för ett snabbt och bra 1on1 FPS.

Quake Wars är runt hörnan, men jag är ingen fan av mass vs mass fighter, föredrar att förlita mig på mig själv, och finns ingen bättre än en svettig 1on1 i ett FPS.

Lite länkar till UT3.
http://www.unrealtournament3.com/main.php (Finns tyvär inte mycket där än)
http://pc.ign.com/objects/746/746632.html (Lite bilder, information)
http://www.gametrailers.com/game/2469.html (Lite mer media, det få som finns)

Nu är det bara väntan på vad jag hoppas blir ett av dom bästa FPS spelen på länge.

Permalänk
Sötast

Väntar starkt efter detta på PS3an

Permalänk
Medlem

hoppas detta spel blir bra och balanserat nog så man kan tävla med det.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Severity som cpl+john romeo utvecklar kommer komma i beta form till julen(har dem sagt) och ska vara med i cpl under våren sen, tror det blir bättre än ut3 om ja ska va ärlig, ut3 tror ja blir bättre lämpat till ctf.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Skulle det inte hela Unreal Tournament 2007?? Och om inte så borde det väl heta UT4?? Och spelet måste ha blivit gött försenat.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Skulle det inte hela Unreal Tournament 2007?? Och om inte så borde det väl heta UT4?? Och spelet måste ha blivit gött försenat.

Jo, men man döpte om den till UT 3 tidigare i våras. Anledningen till 3 och inte 4 är att den baserar sig på Unreal Engine 3. UT2003 o UT2004 baserade sig bägge på UE 2. Spelet är faktiskt inte ett dugg försenat då man aldrig någonsin sagt något releasedatum. Det är "when it's done" som gäller, vilket det alltid varit för Unreal-serien. Min gissning är att den kommer först 2008.

Permalänk

Vad jag vet så kommer det 3-4:de kvartalet i år.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Väntar starkt efter detta på PS3an

Ditt första fps spel eller?
Antar det då en erfaren fps spelare aldrig skulle valt ett fps spel till konsoll.
Ev. lite röj i ngt action fps co-op som halo, fast att lira fps lite seriösare går ju inte med konsoll i mina ögon.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ditt första fps spel eller?
Antar det då en erfaren fps spelare aldrig skulle valt ett fps spel till konsoll.
Ev. lite röj i ngt action fps co-op som halo, fast att lira fps lite seriösare går ju inte med konsoll i mina ögon.

Om det är mitt första FPS? Så sött

Vet inte i vilken ände jag ska börja....

Det finns för det första många som spelar Seriös fps dagligen online på olika konsoller, bara det att det är ju inte samma klaner som till PC, men jag antar att dom inte får lov att klassas som seriösa då, så dom är väl bebis putte spelare då?

Men för att själv vara lite "seriösare" så kommer UT3 ha tgb/mus stöd på PS3an och troligtvis spela direkt mot PCfolket.

Så det bör inte vara någon skillnad på att lira det på PS3an och på PCn, förutom att man slipper köpa en ny dator varje gång ett nytt UT släpps, trivs så bra på laptopen så.

Förresten Michael, Vsync används för att förhindra s.k Tearing, men jag antar att vilken som helst FPS spelare visste det och knappast behövde länka till Wiki för det ellerhur??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ditt första fps spel eller?
Antar det då en erfaren fps spelare aldrig skulle valt ett fps spel till konsoll.
Ev. lite röj i ngt action fps co-op som halo, fast att lira fps lite seriösare går ju inte med konsoll i mina ögon.

Håller med, fps spelas inte seriöst på konsoll!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Håller med, fps spelas inte seriöst på konsoll!

Hatar när folk använder seriöst och ett spel i samma mening, spel ska väl vara kul?

Permalänk
Inaktiv

har hört att ps3-spelare kommer att kunna spela mot pc-spelare i ut3... undrar hur dom kommer att balansera det, för en pc-spelare med mus är MYCKET bättre än en med en sådan där som måste använda en handkontroll.

Shino_san: det finns ju dom som tjänar pengar på att spela, tycker det låter seriöst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
har hört att ps3-spelare kommer att kunna spela mot pc-spelare i ut3... undrar hur dom kommer att balansera det, för en pc-spelare med mus är MYCKET bättre än en med en sådan där som måste använda en handkontroll.

Har för mig att ut3 kommer att ha T-bord/mus-stöd på ps3..

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Avstängd

Tycker att de första bilderna på UE3 var helt underbara, de med den trashiga, futuristiska väderkvarnen. (L)

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Tycker att de första bilderna på UE3 var helt underbara, de med den trashiga, futuristiska väderkvarnen. (L)

Mmm, de var riktigt fina. Hoppas det blir mycket naturmiljöer.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Hatar när folk använder seriöst och ett spel i samma mening, spel ska väl vara kul?

Haha, så rätt! Håller fullständigt med.

Permalänk
Medlem

Tredje kvartalet, amen. Tänk om jag fått säga det jag inte tror att jag får säga. Då hade ni velat läsa en viss tidning en viss månad. Moahaaaaa!

Visa signatur

Mvh Thomas.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas det blir försenat Då har man tid att vänta ut billigare quad core-processorer. Men för visso måste jag köpa något för att kunna spela supreme commander anständigt.

Men det första man gör när man får UT3 lär väl vara att leta reda på tripod-maskinen för att testa. Ser väldigt intressant ut.
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/727/727820/gc-2006-...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Det skulle väl heta Unreal 3 och inte UT 3?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

UT3 är det enda spelet jag väntar på just nu.
Lirar UT serien som en galning och ett nytt spel i familjen känns helt underbart.
Är lite rädd för deras konsoll satsning dock, men tror inte att det i slutändan kommer påverka resultatet på PC så värst mkt.
Massa fordon och skit som endå aldrig någon lirar med är väl att förvänta sig dock.^^

Hoppas dom balanserat vapen bra och att avsaknanden av shieldgun inte kommer sabba upplevelsen och göra spelet allt för spamtastiskt.
Lär bli mkt mer offensivt i 1on1 än tidigare och för att inte tala om FFA eller TDM.
Kommer dock sakna dodge+jump från UT2004.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Det skulle väl heta Unreal 3 och inte UT 3?

nej

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn

Kommer dock sakna dodge+jump från UT2004.

Att de tagit bort det suger... Men man klarade sig ju i UT99 så

Permalänk

Det är sant att PS3-versionen kommer stödja tangentbord+mus i UT3, plus att man då kommer kunna lira mot PC-användare. Så i detta fallet kan vi PC-nissar inte klanka ner på konsoll-användarna

Det enda jag undrar över lite på konsoll-versionen är hur det kommer stöda alla moddar som kommer släppas. På den fronten lär ju PC fortförande vara att föredra, men det kommer säkerligen funka till en viss del på PS3 också.

För övrigt så ser jag ruskigt fram emot detta liret och kommer självklart använda PC-verisonen Älskar läckra snabba FPS i ren klassisk Deathmatch-anda.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som en hardcore UT spelare så komemr jag givetvis införskaffa detta lir när det landar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är sant att PS3-versionen kommer stödja tangentbord+mus i UT3, plus att man då kommer kunna lira mot PC-användare. Så i detta fallet kan vi PC-nissar inte klanka ner på konsoll-användarna

Det enda jag undrar över lite på konsoll-versionen är hur det kommer stöda alla moddar som kommer släppas. På den fronten lär ju PC fortförande vara att föredra, men det kommer säkerligen funka till en viss del på PS3 också.

För övrigt så ser jag ruskigt fram emot detta liret och kommer självklart använda PC-verisonen Älskar läckra snabba FPS i ren klassisk Deathmatch-anda.

Nu har jag läst lite mycket här och var så jag minns inte. Var det bekräftat att PS3 vs PC skulle fungera?

Moddar har som jag förstått vara möjliga på PS3-versionen (man gör dem ju givetvis på PC).
Xbox360 däremot verkar sämre med. Äger man både Xbox360 och PS3 verkar det självklara vara att skaffa det för PS3.
Själv ska det byggas ny dator så man kan spela det på PC såklart
Bara älska Epic. De har väl linux-versionen på gång också som vanligt (hoppas jag), vilket betyder att typ många *nix kan köra spelet.
Däremot tyckte jag mig läsa lite undvikande om 64-bitars version. Visst, de var rappa som fasiken (någon vecka eller så efter release av opteron på våren 2003) att porta det till x86-64, men nu verkade de tveka lite till nyttan. Vi får väl se. Novmeber är väl tidpunkten då det ska komma.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Detta kommer jag verkligen skaffa när det kommer. Jag kommer heller inte köpa någon ny dator innan jag vet vad som gäller för att kunna köra med för mig acceptabla inställningar.

Till er som klankar ner till FPS till konsoler. Jag vet inte hur många timmar vi la på Golden Eye till Nintendo 64 förr.... så jäkla kul, så jäkla socialt, så jäkla seröst .

Vad är seröst? Det är väl den subjektiva upplevelsen som räknas och då kan man inte säga till någon annan vad som är rätt eller inte.

Jag gillar både pc o konsol. Pc är ensamt och osocialt men precist och uppslukande. Tv-spel är socialt och mer avslappnat men saknar precisionen.

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Erhm.....

War of the worlds ngn?
http://www.unrealtournament3.com/screens/UT3_03.jpg
http://www.unrealtournament3.com/screens/UT3_20.jpg

1280x720.....därför jag bara postar länkar

EDIT: Ajdå....läste lite illa.... Aqualize var före med påpekande om tripoddarna....

Permalänk
Medlem

Det har kommit upp ett par nya videos:
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=5830

Ser riktigt fränt ut!

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21480 <--- Nya bilder

Börjar se riktigt bra ut nu alltså ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans